En vecka gammal ASUS N53sn STENDÖD efter viloläge

Permalänk
Medlem

En vecka gammal ASUS N53sn STENDÖD efter viloläge

Tja!

Köpte en ASUS N53 för drygt en vecka sen. Mycket nöjd va jag tills idag, då datorn är totalt död och jag är helt panik slagen!

Vad som hände va att jag satte datorn i sleep för att jag skulle använda den igen om en stund. Använde datorns funktion och väntade tills den "gick i sleep" för att sedan stänga ner skärmen.
Både elsladd och batteri va inkopplade. Efter ca 40min satte jag på den. Då kom jag fram till (vet inte riktigt vad läget heter) men datorn frågade ifall jag skulle starta windows i normalt läge. Efter att jag valde JA, slocknade datorn helt. Går inte att boota om, inga lampor funkar.
Jag har provat att dra ut sladden och batteriet, kopplat in de igen efter en stund...men inget händer.
Googlat efter problemet, provat råderna men inget funkar. Den luktar inte heller "rök" (ifall det hade vart nått propp), datorn har aldrig vart varm.

Finns det en snäll själ som har haft ett liknande problem?! Vad göra?! =(

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av dode:

Tja!

Köpte en ASUS N53 för drygt en vecka sen. Mycket nöjd va jag tills idag, då datorn är totalt död och jag är helt panik slagen!

Vad som hände va att jag satte datorn i sleep för att jag skulle använda den igen om en stund. Använde datorns funktion och väntade tills den "gick i sleep" för att sedan stänga ner skärmen.
Både elsladd och batteri va inkopplade. Efter ca 40min satte jag på den. Då kom jag fram till (vet inte riktigt vad läget heter) men datorn frågade ifall jag skulle starta windows i normalt läge. Efter att jag valde JA, slocknade datorn helt. Går inte att boota om, inga lampor funkar.
Jag har provat att dra ut sladden och batteriet, kopplat in de igen efter en stund...men inget händer.
Googlat efter problemet, provat råderna men inget funkar. Den luktar inte heller "rök" (ifall det hade vart nått propp), datorn har aldrig vart varm.

Finns det en snäll själ som har haft ett liknande problem?! Vad göra?! =(

Lämna retur datorn som DOA (dead on arrival). Tror Asus godkänner det som DOA inom en vecka. Isf. får du en helt ny. Du kan antingen gå via din återförsäljare, eller ringa direkt till Asus och få ett RMA/DOA nr.
Telefon nr: 0858769407

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Jag ska ringa ASUS direkt på måndag, men kom la på att det har gått än en vecka och därmed inte DOA..
Jag provade precis en annan laddare, fast till ett SIEMENS. Dock är laddaren exakt lika dan som till min ASUS.
Och det fungerade, datorn sattes på. Biosen öppnades o fick rekommenderad alternativ att göra ngn "recovery" o reperera eller starta i normalt läge. Självklart valde jag det som datorn rekommenderade. Kom in till ett nytt fönster där jag skulle välja språk, sen dog datorn IGEN! helt otroligt....
nu fungerar den inte längre, varken på min eller den andra laddaren...