Det är så att jag kommit in på universitetet, närmare bestämt programmet "Mobila applikationer och nätverkstjänster för android".
Jag är nu i behov av en laptop i formatet 11.6" - 13.3" för skolarbete.
Kommer nog inte behöva något riktigt prestandamonster direkt då det mest kommer vara anteckningar som kommer föras, java-programmering och diverse smått och gott. Men jag vill ju såklart inte ha något som är för slött, den ska vara rapp i windows.
Storlek på hårddisken har ingen större betydelse. Batteriet är inte heller superviktigt men jag väntar mig ändå minst 3-4h i batteritid, över det är bara ett plus. Eftersom det ska skrivas en del är tangentbordet viktigt.
Budgeten jag har ligger på upp till ABSOLUT MAX 7500kr men så klart gärna billigare (egentligen 8000kr, men ska få med en ryggsäck och lite annat i det också).
I dagsläget är jag mest inställd på en i 13.3"-formatet då jag tycker att 11.6" känns lite för smått, men det kanske är något man vänjer sig vid?
Kommer man ångra sig om man inte tar den mindre av dessa två?
Jag har sneglat lite på Fusion-plattformen och E-350 verkar minst sagt intressant.
Om kostnaden för själva datorn blir ca 5000-5500kr eller lägre kan det hända att jag slänger in en SSD också, men blir det dyrare blir det att skippa det.
Kan nog tänka mig att hellre betala för god byggkvalité än att slänga med en SSD, men det beror ju helt på vad kostnaden blir och vad jag får för pengarna.
Ni som har en laptop i dessa format, vad tycker ni om era modeller? Fördelar, nackdelar?
Modeller jag kikat på hittills är:
HP Pavilion DM1-3100eo (11.6") (tangentbordet verkar bra utifrån det jag läst, det enda tråkiga är ju att det bara följer med 32-bitars windows)
Acer Aspire TimelineX 3820TG (13.3")
Samsung NP300V3A (13.3") (verkar inte finnas på prisjakt, men finns på inet och netonnet)
Lenovo IdeaPad S205 (11.6")
MSI X370 (13.3")