Permalänk

GTA IV problem

Hej hej! När jag installerar GTA IV (som f.ö är köpt i butik för några år sedan) så får jag en error:

"Feature transfer error

Feature: Grand theft auto IV
Componen: GTAIV_Dynamic
File: D:\GTAIV\data2.cab
Error: Datafel (CRC-fel, Cyclic Redundancy Check)"

Hoppas att någon kan hjälpa mig, vill helst inte köpa nytt spel då jag tror att skivan kan vara skadad.

Permalänk
Skrivet av odsriscoll:

Hej hej! När jag installerar GTA IV (som f.ö är köpt i butik för några år sedan) så får jag en error:

"Feature transfer error

Feature: Grand theft auto IV
Componen: GTAIV_Dynamic
File: D:\GTAIV\data2.cab

Hoppas att någon kan hjälpa mig, vill helst inte köpa nytt spel då jag tror att skivan kan vara skadad.

Kunde inte heller installera för ett par veckor sen... gick runt problemet då jag anser mig berättigad att kunna använda det jag köpt.

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Skrivet av Sisjöbävern:

Kunde inte heller installera för ett par veckor sen... gick runt problemet då jag anser mig berättigad att kunna använda det jag köpt.

Ja, hade tänkt göra det samma... men hoppas bara att man kan ladda ner IV:MP då!

Permalänk

Låter ju som det är just den där .cab filen som är problemet. Att den antingen är skadad eller att du har nån repa på skivan. Prova kopiera hela skivan till en mapp på datorn och kör sedan installationen från den mappen. Låter lite långsökt, men många av mina gamla spel med sönderrepade skivor har fungerat om man gör så. Om inte annat, kolla om du kan få tag på enbart den där .cab filen. Jag har tyvärr inte det här spelet på datorn (endast på Xbox) men det borde finnas att få tag i.

Visa signatur

Nätverk, datorer och F1

Permalänk
Medlem

Regga nyckeln på steam så funkar det säkert ;D

Visa signatur

not so fast

Permalänk
Medlem

Antingen fel på skivan eller på hårddisken, skulle jag säga.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

filen ser ut att vara skadad.

Tanka imagen från piratebay eller liknande och använd din nyckel. Det bör väll vara enligt upphovsrätten eller vad man säger, right?

Alt testa den där steamgrejen några föreslog.

Permalänk
Medlem

Prova stäng av antivirusprogrammet.
Min kusin frågande mig om något liknande. Hittade ingen lösning då, men kom på antiviruset nu.