Spel till föräldrar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LarssoN:

Inlärning? Det är ju ett tänkespel som är "simpelt" att spela då man har kommit på hur man ska göra.
Det är ju roligt att det ska vara lite klurigt, sen finns det ton av videos på youtube som visar hur man gör

Jag tror du totalt glömt hur det är att spela ett FPS första gången när man är helt ovan att använda händerna samtidigt på det sättet. 60-åriga personer torde också ha en sämre inlärningskurva än unga personer.

Portal är inte bara klureri utan en del pussel måste definitivt lösas med snabbhet och precision i rörelserna.

Permalänk
Medlem

Förutom Sims, så har jag även ett alternativ på FPS som kan köras i LAN, men då lär man ha någon att lira mot.

- Codename Eagle. Lugnt och bra, men ack så roligt när man är minst 2

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 11600k - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 990 PRO 2TB, Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk

Spacechem

Permalänk
Entusiast

Det är svårt med det. Jag vet att min mamma blir yr om hon ser mig spela, mossan till mitt ex blev seriöst sjösjuk och höll på att spy när vi visade henne google earth.
Och vad jag vet så har alla som blev vuxna innan man kunde sikta uppåt och neråt i fps spel det grymt svårt med just den genren. Går bara runt och tittar i golvet eller taket.
Så jag skulle satsa på något med lite mer låst vy som Age of empires 2 eller Diablo II

Dock skulle jag gärna vilja se mitt ex's mamma spela flyguppdraget i bf3's sp, men det är bara ut av ren skadeglädje x)

Permalänk
Medlem

Eller varför inte ett enkelt men roligt bilspel i fågelperspektiv? Death Rally

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 11600k - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 990 PRO 2TB, Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Medlem

Från person till person så klart.

Om dom blir stressade när det går för fort:
1.Civilization 5 (Hyfsat enkelt att förstå på lägre nivåer och oändligt skalbart)
2.Trivial Pursuit (eller liknande frågesport)
3.Sims, inte nödvändigtvis 3, 1 eller 2 känns ännu bättre att börja med
4.Sim city
5.Nått i still med Heroes of might and magic dvs turordningsbaserad fight, jag gillar Kings Bounty serien, kan kanske uppfattas lite väl barnsligt innan man kommer in i det.
6. Harvest Moon

Annars:
1. Nått bra top down bil spel (vet faktiskt inte vad som finns kvar)
2. Nått bra "vanligt" bilspel, gran turismo t ex.
3. Starcraft 3, hög kvalite på kampanjen, kan börja på enklare svårighetsnivå.
4. Soldat är ju också jävla kul, online sidescroller fps åt worms hållet.

Permalänk

Lite rolig tråd, är själv "farsa" dock bara 48 år och lirar Call of Duty-serien, Company of heroes, Crysis 1+2, Starcraft 2, Civ 5, Cities XL mm på pc och gärna Forza 4 eller liknande bilspel samt NHL till xbox360 samt även Nintendo och på mobil.

Hoppas detta intresse finns kvar när jag blir 60+ men har man ingen vana att spela så tror jag på spel som The Sims 3, Cities XL, samt kanske en del av alla de småspel som finns att köpa online. Tror att nästan alla gillar att spela och kan bli "bitna" bara man hitta rätt och vågar bryta de fördomar man har om spelande.
Mina tonåringar har kompisar som höjer på ögonbrynet att deras pappa tillbringar en kväll med att testa bilar i Forza 4 eller spelar överhuvud taget.

Lycka till.

Visa signatur

I7 8700k, MSI Z390 gaming pro Carbon AC, Corsair 3000Mhz rgb 32GB, Corsair H115i, Samsung EVO 850 500G, Intel 520 SSD 180G, Crucial MX500 500G, Crucial ssd 750G, 2st Samsung 860 1Tb, MSI 1080 G-X. Corsair HX 850M, 2xHD, Bluray brännare. Fractal design r6 tg.