För lite fläsk för BF3 och Skyrim

Permalänk
Medlem

För lite fläsk för BF3 och Skyrim

Hej allihopa!

Jag har ett problem. Jag införskaffade mig, veckan in BF3 släpptes, ett gtx 560ti 1gb. Har det överklockat lite mysigt med mjukvaran som tillhandahålls och är allmänt nöjd med mitt lilla kort.

Dock...

När BF3 släpptes insåg jag dock att det inte räcker riktigt hela vägen. På ultra blir det lite hackigt, inte mycket dock, men nog för att vara irriterande. De samma gäller förövrigt i Skyrim.
Jag är ingen expert på grafikkort och tog därför min far till hjälp. Det visade sig bestämt att jag saknar lite grafikkortsminne. Såg nyligen också sweclockers fredagspanel där de säger samma sak, minst 1,5gb krävs.

Nu till mitt dilemma. I min enfald tänkte jag att jag börjar med ett 560ti och köper ett till för SLI goodness lite senare, men har fått höra att det inte kommer att lösa mina problem då SLI inte utnyttjar de både kortens gemensamma minne. Jag känner mig osäker på källan till denna information och undrar hur det verkligen ligger till!

Måste jag köpa ett grafikkort med mer minne eller kan jag lösa detta på något annat sätt (överklocka, SLI, diverse andra åtgärder)?

Vore tacksamt att få lite kvalificerad hjälp.

Permalänk
Medlem

Du behöver mer minne = nytt grafikkort. Ett hd 6970?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bacchus:

Hej allihopa!

Jag har ett problem. Jag införskaffade mig, veckan in BF3 släpptes, ett gtx 560ti 1gb. Har det överklockat lite mysigt med mjukvaran som tillhandahålls och är allmänt nöjd med mitt lilla kort.

Dock...

När BF3 släpptes insåg jag dock att det inte räcker riktigt hela vägen. På ultra blir det lite hackigt, inte mycket dock, men nog för att vara irriterande. De samma gäller förövrigt i Skyrim.
Jag är ingen expert på grafikkort och tog därför min far till hjälp. Det visade sig bestämt att jag saknar lite grafikkortsminne. Såg nyligen också sweclockers fredagspanel där de säger samma sak, minst 1,5gb krävs.

Nu till mitt dilemma. I min enfald tänkte jag att jag börjar med ett 560ti och köper ett till för SLI goodness lite senare, men har fått höra att det inte kommer att lösa mina problem då SLI inte utnyttjar de både kortens gemensamma minne. Jag känner mig osäker på källan till denna information och undrar hur det verkligen ligger till!

Måste jag köpa ett grafikkort med mer minne eller kan jag lösa detta på något annat sätt (överklocka, SLI, diverse andra åtgärder)?

Vore tacksamt att få lite kvalificerad hjälp.

helt korrekt att även om du köper ett kort med 500gb minne kommer du fortfarande bara kunna använda 1gb
om du kör dom i SLI dvs köper du ett nytt kort med 500gb kommer du kunna använda alltihop. vad du nu ska med 500gb vram till vet jag inte MEN jag lovar att det inte är vram som kommer flaska i BF3

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Medlem

Minnena kommer att speglas, och jag tror att dem kommer använda kortet med minst minne

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bacchus:

Hej allihopa!

Jag har ett problem. Jag införskaffade mig, veckan in BF3 släpptes, ett gtx 560ti 1gb. Har det överklockat lite mysigt med mjukvaran som tillhandahålls och är allmänt nöjd med mitt lilla kort.

Dock...

När BF3 släpptes insåg jag dock att det inte räcker riktigt hela vägen. På ultra blir det lite hackigt, inte mycket dock, men nog för att vara irriterande. De samma gäller förövrigt i Skyrim.
Jag är ingen expert på grafikkort och tog därför min far till hjälp. Det visade sig bestämt att jag saknar lite grafikkortsminne. Såg nyligen också sweclockers fredagspanel där de säger samma sak, minst 1,5gb krävs.

Nu till mitt dilemma. I min enfald tänkte jag att jag börjar med ett 560ti och köper ett till för SLI goodness lite senare, men har fått höra att det inte kommer att lösa mina problem då SLI inte utnyttjar de både kortens gemensamma minne. Jag känner mig osäker på källan till denna information och undrar hur det verkligen ligger till!

Måste jag köpa ett grafikkort med mer minne eller kan jag lösa detta på något annat sätt (överklocka, SLI, diverse andra åtgärder)?

Vore tacksamt att få lite kvalificerad hjälp.

1GB vram är helt enkelt för lite för att spela BF3 på ultra preset. Jag skulle rekommendera ett grafikkort med 2GB vram om du ska spela på Ultra.
Även om du överclockar kortet så kommer du att få väldigt många fps drops när vram användningen går över 1GB.

Permalänk
Medlem

Tackar för alla snabba svar! Tyvärr var det svaren jag fruktade och förväntade mig...

Follow up fråga då, ska man försöka sälja nuvarande kort och införskaffa sig något lite fläskigare eller vänta på bättre tider?

Hur står sig ett hd 6970 mot 560ti 2gb? Aldrig ägt något annat än Geforce och som jag uppfattar det är det inge större skillnad i varken pris eller prestanda (vissa spelar funkar bättre med Radeon andra med Geforce)?

Permalänk
Avstängd

Gillade dom flesta spel i år, men alla var floppar.. Inget levde upp till förhoppningar.. tror alla känner igen det.
Var annat förra året. Det jag faktiskt kan säga levde upp till mina förhoppningar, var Assassins Creed Revelations!
Det var riktigt kul!!
Längtade efter bf3 som en dåre, fick det.. Kul, riktigt kul, men lite problem, och inte riktigt BF2 eller BFBC2 känslan.. Så nu äre bara att vänta på patcher och KARKAND!

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Medlem

varför är ni så kåta på Ultra? Jag kan säga att Ultra inte är så jävla bra, allt blir overkligt ingame sen nu när DICE har bytt färgerna på spelet,. Så det ännu svårare att se fiender med Ultra bara för att dom smälter in i allt annat hightech shit. Rekomenderar inte Ultra hur du än vill ha det.

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bacchus:

Tackar för alla snabba svar! Tyvärr var det svaren jag fruktade och förväntade mig...

Follow up fråga då, ska man försöka sälja nuvarande kort och införskaffa sig något lite fläskigare eller vänta på bättre tider?

Hur står sig ett hd 6970 mot 560ti 2gb? Aldrig ägt något annat än Geforce och som jag uppfattar det är det inge större skillnad i varken pris eller prestanda (vissa spelar funkar bättre med Radeon andra med Geforce)?

6970 är bättre än 560ti i alla kategorier.
Ska du jämföra 6970 mot ett Nvidia kort så skall det jämföras med 570.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bacchus:

Tackar för alla snabba svar! Tyvärr var det svaren jag fruktade och förväntade mig...

Follow up fråga då, ska man försöka sälja nuvarande kort och införskaffa sig något lite fläskigare eller vänta på bättre tider?

Hur står sig ett hd 6970 mot 560ti 2gb? Aldrig ägt något annat än Geforce och som jag uppfattar det är det inge större skillnad i varken pris eller prestanda (vissa spelar funkar bättre med Radeon andra med Geforce)?

jag har ett förslag som är både billigt och bra;

ge fan i Ultra.

Dra ner till High istället, mycket bättre. Ju högre FPS du har, desto skönare flow. Sätt på high, och dra ner AA till 2x resp. 4x.

Jag har en GTX580 som visserligen skulle kunnna köra allt på Ultra, men jag har ändå gjort det jag rekommenderade ovan. Varför? För att jag kan då hålla mig på 60+ FPS och på det sättet flyter spelet utan problem

Ultra är inget speciellt, lita på mig (och de andra som skrev samma), det är ändå inget man direkt lägger märke till i spelets hetta och kan dessutom bara jobba emot dig

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fronix:

varför är ni så kåta på Ultra? Jag kan säga att Ultra inte är så jävla bra, allt blir overkligt ingame sen nu när DICE har bytt färgerna på spelet,. Så det ännu svårare att se fiender med Ultra bara för att dom smälter in i allt annat hightech shit. Rekomenderar inte Ultra hur du än vill ha det.

+1

När du är i combat ser du inte skillnad på graphicsinställningar imo, flyt>maxade inställningar

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk
Medlem

Har ett klockat 560Ti, kan köra ultra utan AA i 1920x1080 i bf3.
Får ca 100 fps i lugna lägen, dippar till 80 i tungt.
Skyrim ska flyta på ordentligt, kan du möjligtvis lägga upp alla specs på datorn,
samt skriva vad du har för drivers?

Visa signatur

|NZXT H440 Black |GTX 970 STRIX|GIGABYTE Z97X-SLI|Corsair XMS3 1600 mhz 8x2 GB|Intel Core i5 4690K(4,0GHz)|Corsair RM750x| ADATA SSD PREMIER 256GB + Samsung 850 EVO 500GB |Corsair H110i|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bacchus:

Hej allihopa!

Jag har ett problem. Jag införskaffade mig, veckan in BF3 släpptes, ett gtx 560ti 1gb. Har det överklockat lite mysigt med mjukvaran som tillhandahålls och är allmänt nöjd med mitt lilla kort.

Dock...

När BF3 släpptes insåg jag dock att det inte räcker riktigt hela vägen. På ultra blir det lite hackigt, inte mycket dock, men nog för att vara irriterande. De samma gäller förövrigt i Skyrim.
Jag är ingen expert på grafikkort och tog därför min far till hjälp. Det visade sig bestämt att jag saknar lite grafikkortsminne. Såg nyligen också sweclockers fredagspanel där de säger samma sak, minst 1,5gb krävs.

Nu till mitt dilemma. I min enfald tänkte jag att jag börjar med ett 560ti och köper ett till för SLI goodness lite senare, men har fått höra att det inte kommer att lösa mina problem då SLI inte utnyttjar de både kortens gemensamma minne. Jag känner mig osäker på källan till denna information och undrar hur det verkligen ligger till!

Måste jag köpa ett grafikkort med mer minne eller kan jag lösa detta på något annat sätt (överklocka, SLI, diverse andra åtgärder)?

Vore tacksamt att få lite kvalificerad hjälp.

BF3 ser ju identiskt ut på Ultra som på Medium, ingen anledning att spela på Ultra. Räcker med Medium och HBAO(HDAO?) Samt Antialiasing(krävs i stora mängder!)

Inte värt att spendera mer pengar för BF3, och Skyrim är CPU bundet så ny GPU kommer INTE göra mycket!
Fick +30fps när ja bytte från Phenom 720 till i5 2500k på stock i Skyrim.

Skrivet av Deaflong:

Har ett klockat 560Ti, kan köra ultra utan AA i 1920x1080 i bf3.
Får ca 100 fps i lugna lägen, dippar till 80 i tungt.
Skyrim ska flyta på ordentligt, kan du möjligtvis lägga upp alla specs på datorn,
samt skriva vad du har för drivers?

Hur exakt får man 80-100fps med ett ensamt gtx 560 ti? När inte ens ett gtx 580 får så mycket?

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog avvaktat. Nya Radeon 7000-serien väntas släppas efter nyårsskiftet så det vore nog bättre att invänta dessa innan upgrade.

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Skrivet av Deaflong:

Har ett klockat 560Ti, kan köra ultra utan AA i 1920x1080 i bf3.
Får ca 100 fps i lugna lägen, dippar till 80 i tungt.
Skyrim ska flyta på ordentligt, kan du möjligtvis lägga upp alla specs på datorn,
samt skriva vad du har för drivers?

1+ Dra ner på AA, och kanske skuggor, som drar mkt minne och inte gör speciellt stor skillnad.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Oj får man inte gilla höga grafikinställninger här eller? Nu var ju inte min fråga hur jag billigast kunde komma undan, inte heller era åsikter om det är "värt" att maxa inställningarna eller inte, eller någons åsikt om diverse höst releaser. Utan hur jag ska kunna njuta av BF3 på max. Förstår inte heller varför "flyt > max inställningar" argumentet kommer upp, det jag vill ha är ju flyt PÅ max.

@Deaflong

Okey, ska prova att dra ner AA. Borde ju lösa problemet!

Riggen
Mobo: Gigabyte P55-UD5
CPU: Intel Core i5-750 klockad till 3gz
Grafik: GTX 560ti twin frozr
RAM: Corsair XMS3 Vengeance 12gb
SSD: OCZ Vertex 2 120gb

Tror väll det var allt!

Edit: @schitzo Bra och veta, det är framför allt Skyrim som jag vill kunna få upp grafiken på (eller snarare få att flyta helt). BF3 känns mest som en bra måttstock inför framtiden.

Permalänk
Medlem

Hmm hur du inte kan köra max på Skyrim förstår jag inte, jag kör typ max med en oklockad i5-750, 6gb ram och ett 275GTX, iofs har jag nog ställt ner AA då jag inte tycker det ger så mycket i 1920x1200.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av LocSin:

Hmm hur du inte kan köra max på Skyrim förstår jag inte, jag kör typ max med en oklockad i5-750, 6gb ram och ett 275GTX, iofs har jag nog ställt ner AA då jag inte tycker det ger så mycket i 1920x1200.

Håller med totalt. Har ett 460 Soc och en klockad PII 955BE och allt flyter med allt på ultra.
Om du inte har tittat innan på forumet så behövs det två GTX580 SLI för att maxa BF3.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Håller med totalt. Har ett 460 Soc och en klockad PII 955BE och allt flyter med allt på ultra.
Om du inte har tittat innan på forumet så behövs det två GTX580 SLI för att maxa BF3.

Jag har ett liknande system och får inte bra flyt på Ultra, visst går att spela men ibland 30 fps och under är inte bra flyt imo, i alla fall inte när det är så ojämt. Alla som säger att ni kör Ultra, går ni under avancerade settings och ställer upp där också?

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mytos:

Jag har ett liknande system och får inte bra flyt på Ultra, visst går att spela men ibland 30 fps och under är inte bra flyt imo, i alla fall inte när det är så ojämt. Alla som säger att ni kör Ultra, går ni under avancerade settings och ställer upp där också?

Jepp det har jag gjort.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bacchus:

Oj får man inte gilla höga grafikinställninger här eller? Nu var ju inte min fråga hur jag billigast kunde komma undan, inte heller era åsikter om det är "värt" att maxa inställningarna eller inte, eller någons åsikt om diverse höst releaser. Utan hur jag ska kunna njuta av BF3 på max. Förstår inte heller varför "flyt > max inställningar" argumentet kommer upp, det jag vill ha är ju flyt PÅ max.

@Deaflong

Okey, ska prova att dra ner AA. Borde ju lösa problemet!

Riggen
Mobo: Gigabyte P55-UD5
CPU: Intel Core i5-750 klockad till 3gz
Grafik: GTX 560ti twin frozr
RAM: Corsair XMS3 Vengeance 12gb
SSD: OCZ Vertex 2 120gb

Tror väll det var allt!

Edit: @schitzo Bra och veta, det är framför allt Skyrim som jag vill kunna få upp grafiken på (eller snarare få att flyta helt). BF3 känns mest som en bra måttstock inför framtiden.

vill du njuta av BF3 på max med bra flyt så har du egentligen bara ett val: GTX580SLI / HD6970CF (HD6990 fungerar också men med tanke på bristen av varan på marknaden så utesluter jag den)

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mithras:

vill du njuta av BF3 på max med bra flyt så har du egentligen bara ett val: GTX580SLI / HD6970CF (HD6990 fungerar också men med tanke på bristen av varan på marknaden så utesluter jag den)

+ GTX590

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Mr.Azum:

helt korrekt att även om du köper ett kort med 500gb minne kommer du fortfarande bara kunna använda 1gb
om du kör dom i SLI dvs köper du ett nytt kort med 500gb kommer du kunna använda alltihop. vad du nu ska med 500gb vram till vet jag inte MEN jag lovar att det inte är vram som kommer flaska i BF3

Kör han SLI på 1 gb kommer ramet att flaska. Ska du köra SLI köp ett 560Ti 2gb och sätt som main kort!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

jag har ett förslag som är både billigt och bra;

ge fan i Ultra.

Dra ner till High istället, mycket bättre. Ju högre FPS du har, desto skönare flow. Sätt på high, och dra ner AA till 2x resp. 4x.

Jag har en GTX580 som visserligen skulle kunnna köra allt på Ultra, men jag har ändå gjort det jag rekommenderade ovan. Varför? För att jag kan då hålla mig på 60+ FPS och på det sättet flyter spelet utan problem

Ultra är inget speciellt, lita på mig (och de andra som skrev samma), det är ändå inget man direkt lägger märke till i spelets hetta och kan dessutom bara jobba emot dig

Jag kör mitt GTX560 Ti på Medium och är helt nöjd med det...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bacchus:

Hej allihopa!

Jag har ett problem. Jag införskaffade mig, veckan in BF3 släpptes, ett gtx 560ti 1gb. Har det överklockat lite mysigt med mjukvaran som tillhandahålls och är allmänt nöjd med mitt lilla kort.

Dock...

När BF3 släpptes insåg jag dock att det inte räcker riktigt hela vägen. På ultra blir det lite hackigt, inte mycket dock, men nog för att vara irriterande. De samma gäller förövrigt i Skyrim.
Jag är ingen expert på grafikkort och tog därför min far till hjälp. Det visade sig bestämt att jag saknar lite grafikkortsminne. Såg nyligen också sweclockers fredagspanel där de säger samma sak, minst 1,5gb krävs.

Nu till mitt dilemma. I min enfald tänkte jag att jag börjar med ett 560ti och köper ett till för SLI goodness lite senare, men har fått höra att det inte kommer att lösa mina problem då SLI inte utnyttjar de både kortens gemensamma minne. Jag känner mig osäker på källan till denna information och undrar hur det verkligen ligger till!

Måste jag köpa ett grafikkort med mer minne eller kan jag lösa detta på något annat sätt (överklocka, SLI, diverse andra åtgärder)?

Vore tacksamt att få lite kvalificerad hjälp.

Jag köper inte att det hackar för dig i skyrim, en kompis till mig sitter med en i5:a och ett 550 Ti och kör konstant 60 fps på ULTRA och ett 560 Ti är då ca 35-45% snabbare än ett 550 Ti.

Men till saken, nej att ha SLI utnyttjar inte båda kortens minne, så vitt jag vet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bacchus:

Tackar för alla snabba svar! Tyvärr var det svaren jag fruktade och förväntade mig...

Follow up fråga då, ska man försöka sälja nuvarande kort och införskaffa sig något lite fläskigare eller vänta på bättre tider?

Hur står sig ett hd 6970 mot 560ti 2gb? Aldrig ägt något annat än Geforce och som jag uppfattar det är det inge större skillnad i varken pris eller prestanda (vissa spelar funkar bättre med Radeon andra med Geforce)?

gå och göm dig i vinter o vänta tills amds nya kommer ut, tänker jag iaf göra.

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Visa signatur

i5 2300
8 GB 1333
XFX HD 6870 1 GB
Cooler master silent pro 500w
Cooler master 690 II

Permalänk
Medlem

en gång för alla! har man ett 1gb kort och ett 2gb kort så får du inte 2gb då minnet speglas på båda korten! dvs enbart halva minnet kommer användas på 2gb kortet! kör du med 1 och 2 gb kommer du BARA FÅ UT 1GB!! oavsett vilket kort du har som main

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Medlem

Jag upptäckte prestanda analysen kort efter jag startade tråden.

Skulle inte skrivit att Skyrim hackar, my bad, FPS drops är det jag menar. Men det räcker ju för att "flyt" känslan ska försvinna. Dock som det föreslogs löste det sig med att skära ner på AA från x4 till x2.

@Kagamex Har han verkligen allt igång och ställt på max? Pillat något i .ini filen? I så fall, så måste det ju vara något som "stör" i mitt system känns det som.

Det blir nog att vänta till nästa serie AMD kort, ja. Kommer bli ett intressant äventyr, aldrig haft något annat än nvidia!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bacchus:

Jag upptäckte prestanda analysen kort efter jag startade tråden.

Skulle inte skrivit att Skyrim hackar, my bad, FPS drops är det jag menar. Men det räcker ju för att "flyt" känslan ska försvinna. Dock som det föreslogs löste det sig med att skära ner på AA från x4 till x2.

@Kagamex Har han verkligen allt igång och ställt på max? Pillat något i .ini filen? I så fall, så måste det ju vara något som "stör" i mitt system känns det som.

Det blir nog att vänta till nästa serie AMD kort, ja. Kommer bli ett intressant äventyr, aldrig haft något annat än nvidia!

Skyrim är ostabilt som fan :/ för både mig och en kompis (han har ett GTX 560ti DCII TOP) (Jag har 6770 + 5770 Crossfire) och droppar en heldel, speciellt städer.

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |