SSD Köpråd 100-160 gb

Permalänk
Medlem

SSD Köpråd 100-160 gb

Tjenare SweC, behöver lite köpråd.
Tänkte beställa en SSD nu under veckan och jag har noll koll på vad som faktiskt finns ute på marknaden nu.

Storleken på disken som jag tänkt beställa ska ligga mellan 120-160 gb och om det finns en disk som ligger på 120 gb och som preseterar bättre än en 160 gb så skulle jag nästan säga att det är prio på den snabbare disken.

så kraven: 120-160 gb, prisklass: 1500-2000 kr, gränssnitt: SATA 2-3.

Och det är bråttom, behöver beställa disken senast imorgon!

Julhälsningar!

//Mikael

Permalänk
Medlem

Samsung 830 eller Crucial M4 skulle jag rekommendera

Permalänk
Medlem

Om du har nära till ngn Alinabutik så rekommenderar jag denna, har sj en sådan snabb som satan
http://www.alina.se/Produkt.aspx?r=pl&T2=CSSD-F120GB3-BK

Visa signatur

CPU: i7 8700K@4.3Ghz med MSI Frozl R | GPU: MSI GTX 1080 Gaming | MB: MSI Z370 Gaming+ | PSU: EVGA 650W GQ | RAM: G.Skill Ripjaws 16GB@3000Mhz | DISK:Samsung 970evo m.2 250GB | SSD Samsung 850evo 250GB | Skärm: AOC 32" 1440p@75Hz | Input: Asus Cerberus2+Razer Diamondback | Audio: Razer Megalodon

Permalänk

Har själv Corsair Force 3 240 GB, rekommenderar Crucial M4 då jag mitt intryck av alla recensioner jag har läst är att den är en av de stabilaste diskarna som finns ( lika billig som corsairs Force 3 120 Gb och lite långsamme sett till specifikationerna, men i praktiken misstänker jag att det inte finns någon skillnad). Alla ssd diskar är så snabba mot en vanlig hd att du inte märker skillnaden märke mot märke så kör på Crucial M4.

Har nämligen själv haft lite krångel med min ssd, en å annan blue-screen o lite strul innan jag installerade ny firm-ware på den. Funkar perfekt nu men om du garanterat vill slippa allt krångel redan från början rekommenderar jag crucial.

Visa signatur

Main/Laptop: MSI GS30; CPU i7 4870HQ, RAM 1600 Mhz a 16Gb, GPU Radeon AMD RX 470 Sapphire/Intel Iris Pro Graphics 5200, Storage Primary; Intel 256 Gb x 2 Raid 0, Secondary: Samsung 512 Gb

Permalänk
Medlem

Tack för era snabba svar!
Crucial M4 verkar passa perfekt in på mina krav, nu gäller det att hitta någon försäljare som har en på lager.

Tack igen för hjälpen och ha en fortsatt trevlig jul!