Diablo 2 High Resolution mod!

Permalänk

Diablo 2 High Resolution mod!

Tjena!

Jag installerade Diablo II häromdagen och märkte att ja, det gick i 800 x nånting. Jag vill gärna använda hela min skärm och letade upp ett High resolution mod. Det funkar inte riktgit för mig, jag har installerat det som det ska, och bytt till DirectDraw, men när jag startar så säger den såhär:

vad har jag gjort fel eller har du nåt annat förslag?

Permalänk
Medlem

Här kan du hitta Diablo 2 Multires: http://www.moddb.com/games/diablo-2/news/d2multires

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Skrivet av ToJa92:

Det är ju den jag använder men när jag startar den så står det som på bilden ovan

Permalänk

skulle tro att du kör fel version på spelete multires fungerar bara upp till patch 1.12 och har för mig att senaste patchen är 1.13 eller om det kommit en 1.14

men om du har 1.13 eller nyare så kan man köra window mode och skala upp bilden till fullskärm

Citat:

http://diablo2.diablowiki.net/Diablo_2_Patch_Notes_1.13

Support for blit scaling in windowed mode. The game can now be maximized to the largest 4:3 resolution supported.

sen kan man skriva -nofixaspect i launch options har jag för mig så det ska stretcha bilden till wide skärmar.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

skulle tro att du kör fel version på spelete multires fungerar bara upp till patch 1.12 och har för mig att senaste patchen är 1.13 eller om det kommit en 1.14

men om du har 1.13 eller nyare så kan man köra window mode och skala upp bilden till fullskärm

sen kan man skriva -nofixaspect i launch options har jag för mig så det ska stretcha bilden till wide skärmar.

Aha tack! Ska patcha så fixas det

Permalänk
Medlem

Har för mig att battle.net inte gillar den modden. Om du tänkt lira online.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Skrivet av rinosaur:

Har för mig att battle.net inte gillar den modden. Om du tänkt lira online.

Ska lira lan med en kompis över hamachi eller liknande

Permalänk
Skrivet av LinusNeuman:

Ska lira lan med en kompis över hamachi eller liknande

behöver inet använda himachi till D2 räcker med att den som håller server har port 4000 tror jag det är öppen och att den i andra änden får din IP.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

behöver inet använda himachi till D2 räcker med att den som håller server har port 4000 tror jag det är öppen och att den i andra änden får din IP.

Okej, fixade det och det funkade

Sent svar men orkade inte svara xD