Ökänd antipiratkampanj använde pirattypsnitt

Permalänk
Medlem
Skrivet av kerias2:

Vem skulle inte ladda ner en bil gratis om den typ 3D-skrivs eller liknande och inte var någon annans bil som man stal?.

Fast "You wouldn't download a car" var inte originalet.
Det var parodiversionen.
I originalet stod det "You wouldn't steal a car".

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk

Mig veterligen är det inte möjligt att skydda ett typsnitt med upphovsrätt; då de enbart beskriver hur text ska renderas. Faktum är att nästan alla typsnitt vi använder idag är en klon av ett redan definierat snitt. Som någon med största sannolikhet digitaliserat eller som någon annan kopierat (dvs. en kopia av en kopia).

Permalänk
Medlem

Där har du lite rätt...

Skrivet av Stealhelm:

Mig veterligen är det inte möjligt att skydda ett typsnitt med upphovsrätt; då de enbart beskriver hur text ska renderas. Faktum är att nästan alla typsnitt vi använder idag är en klon av ett redan definierat snitt. Som någon med största sannolikhet digitaliserat eller som någon annan kopierat (dvs. en kopia av en kopia).

Intressant.
Det stämmer: gör jag en tändare som är en blandning av Det lutande tornet i PISA, Eifeltornet och Malmös Turning Torso, då är med all sannolikhet idén/patentet mitt eget...

Men tändaren och byggnad 🏢 erna har jag ju inte hittat på i deras grundläggande utförande så att säga...

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Hon vet säkert mäst vad som kan va' bäst, o hon talar som en läsarpräst. 😊 Absolutely Vodka. 😊 Chili 🌶 Mobil = Nyskapande på GHz... ✅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matsamoto:

Köpte den kompletta DVD-boxen av Stargate SG-1 för säkert 15 år sedan, och varje gång man stoppar i en ny disk så kommer denna skiten upp.
Sitter och tittar på den nu.
Stör mig på att de lagt in det på en köpt skiva.
Funderar allvarligt på att kopiera skivorna ( till mig själv), och ta bort skräpet.
Problemet är att då måste man köpa en extern dvd brännare för det har man inte i sin PC längre🙂

Litet tips är då att skaffa en BDXL-brännare, mer specifikt en som är kompatibel med ett vanligt program för privatkopiering som inte får diskuteras på SweC

BDXL och M-Disc är dock fantastiska backupformat. Har suttit och försökt hitta billigaste spindeln med BDXL flera gånger men det slutar alltid med att jag velar mellan 25-pack och 50-pack för att spara undan fotoarkiven (hundratals GB).

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
Medlem
Skrivet av maweric:

Så de kan lika gärna betalat och då är detta inget att orda om. Men alla följer massan.

Skrivet av Sysop:

Ja fattar inte riktigt hur man kan skriva detta utan att känna till de aktuella omständigheterna?

Det står ju i texten att det hittats bevis på att de använt den klonade fonten, och inte originalfonten. Har de använt den klonade fonten som inte har samma namn som originalfonten så är nog chansen att de betalat väldigt låg.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600x | Radeon RX 6800 XT TUF Gaming OC | Corsair Vengeance LPX 2x8 3000 mhz | ASUS ROG STRIX B450-F GAMING | Intel 665p 1TB | Arctic Liquid Freezer II 240 | NZXT S340 Elite | AOC AGON AG273QCX 27" 144hz | Random EIZO 24" 60hz | Corsair K70 LUX MX-Red | Logitech G502 Hero | Secretlab TITAN

Permalänk
Medlem

Rules for thee, not for me.

Hycklieri hycklera hycklerej.

Visa signatur

9950X3D | 3090

Permalänk

När Netflix var nya så använde dom subtitles för en del filmer med kredit för gruppen som gjort den fortfarande kvar i textens avslut...
Vi skrattade högt varje gång vi såg det LOL

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Noctua NH-U12A, ASRock X570 Taichi, G.Skill Trident Z Neo C 64 GB, Samsung 970 EVO Plus 1 TB, Phanteks P600S, KFA2 GeForce RTX 2070 Super WTF