Vad var ditt bästa drop idag? [Diablo III]

Permalänk
Medlem

Rollade om till Fire damage dock, men så underbar roll i övrigt!

Visa signatur

CPU Intel Core i7 6700K GPU ASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB STRIX DC3 Moderkort ASUS Z170 Pro Gaming
PSU
XFX ProSeries XXX 850W RAM Corsair 32GB DDR4 2133MHz CL13
SSD
Corsair Force GT 120gb HDD 2TB Seagate Barracuda

-Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av draztic:

Rollade om till Fire damage dock, men så underbar roll i övrigt!

http://i60.tinypic.com/206yf47.pngi

Sjuk roll!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iceglow:

Sant till en viss gräns, när man har över 1100-1200 så blir det mindre effektivt ju mer man pumpar in!

Sant, med viss modifikation, med tanke på att det blir mindre och mindre relativ effekt redan från de första poängen. Faktum kvarstår dock, antingen satsar man såpass hårt på hp-pool att man överlever på grund av en groteskt stor hp-pool (lycka till med det i längden), eller så satsar man på att mitigera så stor del av skadan att ens heals hinner med.
Min WD klarar T6 med blott 271k hp och min crusader klarar T5 med 315k hp, samtidigt som min DH med 405k med nöd och näppe klarar att hålla sig vid liv i T1, bara för att ta ett par exempel.

Nåväl, tillbaka till topic.

Det här var väl det bästa jag fått idag. Kunde gärna få ha varit bättre reuse på den, men men ... Fick den till slut och har nu konstaterat att holy shotgun är en skittråkig build, så nu fortsätter jakten på en Darklight.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Crazy Ferret:

Sant, med viss modifikation, med tanke på att det blir mindre och mindre relativ effekt redan från de första poängen. Faktum kvarstår dock, antingen satsar man såpass hårt på hp-pool att man överlever på grund av en groteskt stor hp-pool (lycka till med det i längden), eller så satsar man på att mitigera så stor del av skadan att ens heals hinner med.
Min WD klarar T6 med blott 271k hp och min crusader klarar T5 med 315k hp, samtidigt som min DH med 405k med nöd och näppe klarar att hålla sig vid liv i T1, bara för att ta ett par exempel.

Nåväl, tillbaka till topic.

Det här var väl det bästa jag fått idag. Kunde gärna få ha varit bättre reuse på den, men men ... Fick den till slut och har nu konstaterat att holy shotgun är en skittråkig build, så nu fortsätter jakten på en Darklight.

http://i.imgur.com/7ZP42Cu.png

Najs!

Darklight med vilken build då? I väntan på Fell-flail springer jag runt och spammar Fist of the Heavens med Blade of Prophecy. Det är löjligt enkelt på T4/T5. Har Darklight men tycker det är roligare att explodera saker med Condemn.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

Najs!

Darklight med vilken build då? I väntan på Fell-flail springer jag runt och spammar Fist of the Heavens med Blade of Prophecy. Det är löjligt enkelt på T4/T5. Har Darklight men tycker det är roligare att explodera saker med Condemn.

En ganska rättfram firebuild.

[Akarat's Champon - Firestarter] utgör givetvis grunden. [Fist of the Heavens - Heaven's Tempest] och [Consecration - Shattered Ground] utgör de primära dps-källorna och triggarna till Firestarter. [Provoke -Charged Up] som Wrath-generator och marginell extra dps. Steed Charge för mobilitet, och sista är väl en smaksak beroende på sammanhang. I en bra grupp med hög dps, ja då åker oftast [Laws of Valor - Critical] på, dör folk mycket blir det [Laws of Justice - Immovable Object], dör jag mycket eller för solo, ja då blir det ofta [Iron Skin - Steel], även [Shield Glare - Zealous] åker på ibland om det jävlas med Wrath, Heaven's Fury kan slängas in med FotF eller Condemn med BoP, och så vidare ... Kort och gott, det går att anpassa till vad som passar situationen.

Passiva - [Holy Cause], [Wrathful], [Finery] och [Heavenly Strength].

Gear - 6-set Akkhan, Reaper's Wraps, SoJ, Bul-Kathos's Wedding Band, Hellskull och Maximus (för stunden). Kort och gott, i stort sett de delar jag vill ha, men rollsen lämnar tyvärr mycket att önska än, inte minst de sekundära, vilket gör att T6 är allt annat än behagligt.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

Wand of Woh

En riktigt bra dag med andra ord

Permalänk
Skrivet av draztic:

Rollade om till Fire damage dock, men så underbar roll i övrigt!

http://i60.tinypic.com/206yf47.png

Fyfasen!

Ända som hade kunnat vara bättre är väl om det hade varit countess amun eller vad den heter.

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Skrivet av draztic:

Rollade om till Fire damage dock, men så underbar roll i övrigt!

http://i60.tinypic.com/206yf47.png

Amuleten är sjukt bra på WItch Doctors. Clonerna skadar något enormt.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Amuleten är sjukt bra på WItch Doctors. Clonerna skadar något enormt.

"Sjukt bra" och "enormt" var lite att ta i, dessutom dör klonerna som flugor. Men visst, det är ju gratis dps sålänge man inte offrar något annat för det (d.v.s. om man råkar ha en massa gear med stunproccar).

Jag skulle dock inte dra mig för att använda en med en sådan roll.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agenttangent:

MOJ Server vi lirade på:P t4 HC.
Mitt bästa drop so far i D3 ROS
http://i.imgur.com/NnZn9Sb.jpg

Så loottables fungerar? Hade du någon annan i ditt game som kunde gambla dom?

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thom.g:

Så loottables fungerar? Hade du någon annan i ditt game som kunde gambla dom?

"MOJ server"?

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralle_81:

"MOJ server"?

Ser ut på screenshoten som att han fick 4 st Mask of Jeram (MOJ) i ett game, enligt min personliga uppfattning är den ganska så rare så att få 4 i ett game är högst osannolikt

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av Crazy Ferret:

"Sjukt bra" och "enormt" var lite att ta i, dessutom dör klonerna som flugor. Men visst, det är ju gratis dps sålänge man inte offrar något annat för det (d.v.s. om man råkar ha en massa gear med stunproccar).

Jag skulle dock inte dra mig för att använda en med en sådan roll.

Mina skadar 7miljoner per hit var och jag har aldrig sett de dö. De är bara uppe några sekunder sen försvinner de igen.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Mina skadar 7miljoner per hit var och jag har aldrig sett de dö. De är bara uppe några sekunder sen försvinner de igen.

Jag kan inte säga att jag gjort överdrivet mycket testande av dem, så det är möjligt att jag misstog deras depoppande för att dö, men oavsett så är skadan tämligen medioker. Mina hann landa ett par smällar i trakterna av 10 M, vilket kan jämföras med med Fetish Army som med samma gear, på samma mobs, gör drygt 15M per träff, eller med sycophant-fetisherna som även de landar för runt 10M och med Addling Toads(!) som träffar för runt 3,5 M. Så nej, jag skulle inte säga att de skadar "enormt" i sammanhanget.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk

Jag trodde jag hade fått dagens bästa drop tills det var intelligence istället för dexterity på min SoJ...

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralle_81:

"MOJ server"?

Mask of Jeram -server...

Jag antar han fick dom i samma game?

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Skrivet av Crazy Ferret:

Jag kan inte säga att jag gjort överdrivet mycket testande av dem, så det är möjligt att jag misstog deras depoppande för att dö, men oavsett så är skadan tämligen medioker. Mina hann landa ett par smällar i trakterna av 10 M, vilket kan jämföras med med Fetish Army som med samma gear, på samma mobs, gör drygt 15M per träff, eller med sycophant-fetisherna som även de landar för runt 10M och med Addling Toads(!) som träffar för runt 3,5 M. Så nej, jag skulle inte säga att de skadar "enormt" i sammanhanget.

Jag menade inte att de ska ersätta något , men har man bra roll som jag fick på min med både hög VIT, INT CHC 10% och 96% CHD då är de ganska bra att ha med. Jag upplever också att de skyddar mig en del från andra mobs. Elites brukar gå på de och man får lite tid att andas med:)

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk

Min bästa dropp var

Sen droppade maruders boots kort efter. Bytte hela builden för att köra 6 piece maruders. Klantade mig och dog i första t4 riften efter det. Borta, allt fint
Se på min fina döda DH: http://eu.battle.net/d3/en/profile/Gympatrosan-2532/hero/4389...
Det är den tredje jag dör bort nu Vet inte om jag orkar göra en till...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gympatrosan:

Min bästa dropp var
http://i.imgur.com/FbSf0kc.jpg

Sen droppade maruders boots kort efter. Bytte hela builden för att köra 6 piece maruders. Klantade mig och dog i första t4 riften efter det. Borta, allt fint
Se på min fina döda DH: http://eu.battle.net/d3/en/profile/Gympatrosan-2532/hero/4389...
Det är den tredje jag dör bort nu Vet inte om jag orkar göra en till...

Ouuf, jobbigt när man farmat till sig bra grejjer. Men det är lite charmen med HC också.

Jag får bara crap nuförtiden men det bästa jag fick under gårdagen var en Sunkeeper med 25% extra damage mot elites, i övrigt relativt medioker. Men passade ganska bra till min relativt nydingade tankmunk.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

Fick en Zunimassa helm , med perfekta stats och kort därefter från en Rift Boss en perfekt Mask Of Jeram med hög INT och VIT och 96% dmg från pets.

Håller på och testar Zunimassa set då jag har helm, ring och chest piece. Det tråkiga är att jag måste ta bort både MOJ samt min SOJ. Får ok dmg och ganska gött att kunna ha FA uppe hela tiden , men vet inte om det är värt.

Hade önskat jag hade boots och mojo zuni:(

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Skrivet av thom.g:

Så loottables fungerar? Hade du någon annan i ditt game som kunde gambla dom?

Skrivet av Ralle_81:

"MOJ server"?

Skrivet av TiasE:

Ser ut på screenshoten som att han fick 4 st Mask of Jeram (MOJ) i ett game, enligt min personliga uppfattning är den ganska så rare så att få 4 i ett game är högst osannolikt

Skrivet av thom.g:

Mask of Jeram -server...

Jag antar han fick dom i samma game?

Haha jag skrev skämtsamt MOJ server eftersom jag fick alla i samma game. Loottables känns inte som en helt skum teori då detta hänt flertal ggr med andra items. Tidigare när vi kört har gruppen lootat flertal Shards och TF på samma server. Sen är ju RNG faktiskt RNG så man ser ju gärna mönster när något skumt händer men lootar någon i gruppen något riktigt rare som en SMK eller Woh så byter vi inte direkt server:P

Edit: Har alltid varit drops, aldrig gamble.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Jag menade inte att de ska ersätta något[...]

Då är vi på samma blad. Allt jag ville var att tona ner dina "sjukt bra" och "enormt" syftandes på klonerna. De är en trevlig bonus, visst, men med tanke på hur låg chansen för stuns bör vara och hur högst medioker skada de hinner utdela på sina få sekunder vid liv så är det synd om folk stressar upp sig om de inte lyckas få någon, eller än värre, om de offrar vettiga skills för Mass Confusion. Har den bättre rolls än en annan amulett eller måhända marginellt sämre, ja då kanske det kan vara värt det, annars är det inget att hetsa upp sig för.

Grattis till MoJ:en btw!

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agenttangent:

Haha jag skrev skämtsamt MOJ server eftersom jag fick alla i samma game. Loottables känns inte som en helt skum teori då detta hänt flertal ggr med andra items. Tidigare när vi kört har gruppen lootat flertal Shards och TF på samma server. Sen är ju RNG faktiskt RNG så man ser ju gärna mönster när något skumt händer men lootar någon i gruppen något riktigt rare som en SMK eller Woh så byter vi inte direkt server:P

Edit: Har alltid varit drops, aldrig gamble.

Så alla droppade också? Coolt. Hur länge va du i samma game?

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Skrivet av Crazy Ferret:

Då är vi på samma blad. Allt jag ville var att tona ner dina "sjukt bra" och "enormt" syftandes på klonerna. De är en trevlig bonus, visst, men med tanke på hur låg chansen för stuns bör vara och hur högst medioker skada de hinner utdela på sina få sekunder vid liv så är det synd om folk stressar upp sig om de inte lyckas få någon, eller än värre, om de offrar vettiga skills för Mass Confusion. Har den bättre rolls än en annan amulett eller måhända marginellt sämre, ja då kanske det kan vara värt det, annars är det inget att hetsa upp sig för.

Grattis till MoJ:en btw!

Tack:)

Jag hoppas de fixar Piranado för att man får stunikoner , men de triggar inte amuleten. Funkar bara på Bogodile , Snakes och som du sa Mass Confusion.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Jag tyckte jag hade lite småtur när jag hittade 3st thunderfurie's inom loppet av två dagar Dock så gav jag bort de två sista till andra kompisar och den jag har nu är det överlägset sämst rollade Kadala känns väldigt upp och ned... När jag tänkte att jag skulle testa mig på darklight-builden så ville jag ha fire dmg-skölden, fick fem legendary shields på första försöket (ingen var den jag sökte dock).

Försökte också igår köpa en hjälm för att rolla en med fire dmg på AV. Resultatet? Ingen AV men däremot tre Akkhan-hjälmar med socket... (kanske alltid rollar socket?). Har försökt att länge, länge hitta armorn till Akkhan-setet, har suttit på fyra delar väldigt länge nu. Inte lyckats få någon där heller, men däremot 4st BT (surprise, surprise) samt 3st Cindercoat på kanske 1500 blood shards.

Sen kan man spendera typ 1000 blood shards utan att ens få en enda leg ibland. En annan sak jag funderat på är det här med MF och party. Är det någon som vet hur mycket MF man får per spelare? Funderade på om det kan vara lika effektivt/effektivare att köra solo med follower? T4 t ex går lika fort solo som att köra T2 public. Har insett att det är ganska meningslöst att ligga på strax under eller på den nivån ens karaktär klarar av, visst det är lite mer utmaning men å andra sidan så tar det mycket längre tid vilket gör att det känns ganska ineffektivt om man vill farma legs.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

FÖ, är det bara jag som känner att de nerfat caches STENHÅRT? Innan senaste patchen tyckte jag att man kunde få ganska hyggligt med legs, åtminstone en leg per 10, ibland tre legs på fem caches på normal. Sedan senaste patchen droppar inte ett jävla skit? Jag har fått en leg (pauldrons of skeleton king) på senaste drygt 100 caches.

I senaste patchen skulle det ju öka drop raten på T2 och högre. Det känns ju som årets BS! Jag hade sjukt mycket högre drop rate på normal tidigare. Någon annan som upplever samma sak?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

FÖ, är det bara jag som känner att de nerfat caches STENHÅRT? Innan senaste patchen tyckte jag att man kunde få ganska hyggligt med legs, åtminstone en leg per 10, ibland tre legs på fem caches på normal. Sedan senaste patchen droppar inte ett jävla skit? Jag har fått en leg (pauldrons of skeleton king) på senaste drygt 100 caches.

I senaste patchen skulle det ju öka drop raten på T2 och högre. Det känns ju som årets BS! Jag hade sjukt mycket högre drop rate på normal tidigare. Någon annan som upplever samma sak?

RNG

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Jag ska då alltså haft SJUKLIG tur i en hel månad (om inte mer) för att sedan efter en patch ha haft SJUKLIG otur? Känns väldigt ologiskt. Vad det gäller legs och set items i övrigt är det "business as usual". Ibland får man inte en enda leg på 1-3 riftar och ibland kan man få 7-9 på en enda rift. Det känns mer logiskt och RNG än detta.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Skrivet av thom.g:

Så alla droppade också? Coolt. Hur länge va du i samma game?

Hmmm skulle gissa på runt 2 timmar (10-15 rifts).

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

FÖ, är det bara jag som känner att de nerfat caches STENHÅRT? Innan senaste patchen tyckte jag att man kunde få ganska hyggligt med legs, åtminstone en leg per 10, ibland tre legs på fem caches på normal. Sedan senaste patchen droppar inte ett jävla skit? Jag har fått en leg (pauldrons of skeleton king) på senaste drygt 100 caches.

I senaste patchen skulle det ju öka drop raten på T2 och högre. Det känns ju som årets BS! Jag hade sjukt mycket högre drop rate på normal tidigare. Någon annan som upplever samma sak?

Jag har fått 3 legs på typ 25 caches, varav en var RORG, så tror inte de? Även två polare som har fått ringen på mindre än 15 caches var.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional