Adobe CS6 Student köpa även fast jag gått ut?

Permalänk

Adobe CS6 Student köpa även fast jag gått ut?

Hejsan alla glada personer

Jag är inte så bra på att skriva flytande text så det blir kanske lite hackigt...

Vad vill jag?
Köpa Adobe CS6 Productiom Premium.

Hur?
Genom att använda mig av mitt Mecenat-korts rabatter som gör att jag borde kunna köpa det för ynka 3858 kr.

Vad är problemet?
Dustin Home, dom är den affären som säljer det med erbjudandet, har skrivit att man ska kunna bevisa att man är studerande. Men jag tog studenten den 8 juni och är därför inte tekniskt sett studerande. Men mitt Mecenat-kort som ger mig rabatten är giltigt fram till november.

Vad undrar jag?
Jag undrar helt enkelt om jag kan köpa Adobe Production Premium för det billigare priset även fast jag tekniskt sett inte är studerande.

Någon som har beställt en liknande produkt från Adobe som kan berätta hur man "bevisar" att man studerar.
Även om jag gick i skolan kan jag inte komma på hur man skulle kunna "bevisa" det.

Jag vet inte om jag har berättat tydligt nog. Om ni vill att jag försöker berätta mer tydligt så skriv det så ska jag försöka igen haha

MVH Axel

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 650D Moderkort: Asus ROG Strix Z270F Gaming Processor: Intel Core i7 7700K Processorkylare: Noctua NH-D15 Grafikkort: Asus GeForce DirectCU II GTX 970 RAM-Minnen: Corsair Vengeance 16GB CL15 3000Mhz Ljudkort: Asus Xonar DX SSD: Crucial M4 256 GB Hårddisk:Western Digital Caviar Green 1TB Operativsystem: Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem

dustin home brukar väll nöja sig med ett mail där man säger att man är student.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Ja, ansök om studentrabatten hos Dustinhome och handla! Du är ju medlem i Mecenat.
Dustinhome har ju ändå tagit bort den bästa fördelen (gratis frakt) för studenter och jag tror ju knappast dom gör någon förlust vid försäljning till studentpris

Jag skulle inte ha några moraliska betänkligheter för att göra det.
Ansök via mail, skriv med ditt kortnummer och vänta.

Permalänk
Skrivet av Beamy:

Ja, ansök om studentrabatten hos Dustinhome och handla! Du är ju medlem i Mecenat.
Dustinhome har ju ändå tagit bort den bästa fördelen (gratis frakt) för studenter och jag tror ju knappast dom gör någon förlust vid försäljning till studentpris

Jag skulle inte ha några moraliska betänkligheter för att göra det.
Ansök via mail, skriv med ditt kortnummer och vänta.

Fortfarande fri frakt om du handlar för över 500kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chawan123:

Fortfarande fri frakt om du handlar för över 500kr.

Sant, men tidigare var det fri frakt om du så handlade en kabel (som det är mycket studentrabatt på) för 10:-, vilket Dustin måste förlorat en del på. Dock var det bra för oss kunder!

Permalänk
Skrivet av Beamy:

Sant, men tidigare var det fri frakt om du så handlade en kabel (som det är mycket studentrabatt på) för 10:-, vilket Dustin måste förlorat en del på. Dock var det bra för oss kunder!

Jo det är ju sant, men bättre än inget iaf:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chawan123:

Jo det är ju sant, men bättre än inget iaf:P

Absolut! Både Dustin och kunden lär väl tjäna på deras studentrabatter, så dom är nog glada för alla stundenter dom kan få som kunder. Själv hade jag antagligen inte handlat lika mycket hos Dustinhome under min studietid om det inte varit för studentkontot. Win-win!

Permalänk

Okej Tack för svaren

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 650D Moderkort: Asus ROG Strix Z270F Gaming Processor: Intel Core i7 7700K Processorkylare: Noctua NH-D15 Grafikkort: Asus GeForce DirectCU II GTX 970 RAM-Minnen: Corsair Vengeance 16GB CL15 3000Mhz Ljudkort: Asus Xonar DX SSD: Crucial M4 256 GB Hårddisk:Western Digital Caviar Green 1TB Operativsystem: Windows 10 64-bit

Permalänk

Jag kollade lite om studentpriser på Adobes hemsida för ett tag sen (om man skulle skriva in sig på nån kurs på nåt universitet bara för att få rabatten )

Har bestämt för mig att jag läste att man bara behöver styrka att man har studerat inom de senaste 6 månaderna.

Visa signatur

Nikon D90, Nikon D7000, SB-600, 2xYN-460, Nikkor 18-105mm/3.5-5.6 VR, Nikkor 35mm/1.8, Nikkor 50mm/1.8D, Tamron 70-200/2.8, Tokina 11-16/2.8, Nikon 85/3.5 Macro
Flickr

Permalänk
Medlem

du är student så länge kortet sejer att de är giltligt. skulle jag tolka de iaf.

Visa signatur

Antec P180 | i5 3570K | Corsair 16GB @ 1600 | Asus P8Z77-V | Sparkle GeForce GTX580 GURU 1536MB | Corsair TX 750W V2 80+ Bronze | Cooler Master Hyper 212 EVO | Intel SSD 520 Series 120GB
Är dyslektiker och hoppas med översenede pga detta