Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk

Wow.

Skrivet av Nisse-Tuta:

Har börjat göra lite kameratest nu, här är lite close-up video.
http://www.youtube.com/watch?v=ivSQUtui5os&sns=em

Fantastisk video. Skall nog sno receptet as well. Har kollat in dina videos och alla håller hög kvalitetskänsla.

Fruktansvärt sugen på en 920. Hittade några svarta på en del nätbutiker men gula verkar vara läskigt omtyckta.

Ni som testat iPhone/iPad/iPod what ever är Metrotube för wp8 jämförbart med Jasmine? (youtubeklient för iOS)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MrPhilicorda:

För att skapa en ny anteckning öppnar man bara OneNote appen på mobilen och trycker på plus-tecknet nere på skärmen. Eller vad menar du med "anteckningsbok"?

Jo, det vet jag men jag menar att skapa en helt ny anteckningsbok där man skriver sina anteckningar. Inte skapa anteckningra vilket sjölvklart går utmärkt att göra direkt i telefonen. Finns ju några anteckningsböcker från början men om man vill ha fler så verkar det som om man måste skapa nya via skydrive.

Ett exepmpel: du går i skolan i har geografi samt religion. Du vill ju inte skriva anteckningar för både religion och geografi i samma anteckningsbok utan vill ju ha en för vardera. I telefonen finnws ju bara en snabbanteckningsbok från början.

Jag ville ha fler för mitt arbete då jag vill ha olika böcker för olika saker. Tex en bok för materiallista, en bok för komihåg osv.

För att göra detta var jag tvungen att logga in på www.skydrive.com och skapa fler böcker. Sedan när jag öppnade telefonen igen så fanns de där. Men borde ju gå att göra direkt i telefonen?

Permalänk
Skrivet av Leahspappa:

Fantastisk video. Skall nog sno receptet as well. Har kollat in dina videos och alla håller hög kvalitetskänsla.

Fruktansvärt sugen på en 920. Hittade några svarta på en del nätbutiker men gula verkar vara läskigt omtyckta.

Ni som testat iPhone/iPad/iPod what ever är Metrotube för wp8 jämförbart med Jasmine? (youtubeklient för iOS)

Jag tycker först och främst att metrotube är mycket snyggare än Jasmine!
Sedan kan man ladda ner klipp för Offline bruk och kolla i 720p i Metrotube!

Metrotube är mycket trevligare om du frågar mig!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Tack. Inte bara jag som har problem med att skiten rättar bra till Brå!! Haha

Jag minns att jag hade samma problem med bra i början. Det ni behöver göra är att skriva "bra", markera ordet och då ska det stå "bra+" i ordförslagslisten ovanför tangentbordet, tryck på det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Medlem

Jag prövade att aktivera barnhörnan häromdagen. Då drogs batteriet ur med en väldig fart.

Så ett tips till er med batteriproblem, slå av barnhörnan om ni har den igång. Jag tror att det kanske redan har nämnts i tråden. Barnhörnan har någon typ av bug som gör att den äter batteri. Förhoppningsvis fixas det i en uppdatering snart.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Medlem

Kan man inte på något sätt ändra hur orden ska rättas i skrivandet?
Som när jag skriver yes så blir det YES.

Permalänk
Medlem

Någon som har en aning om var man skriver in inställningarna för att kunna surfa? Finns inga manuella inställningar till denna mobilen så tänkte prova med L900.

Permalänk

Ett bra counter-svar till alla som klagar på tyngden

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk

Hm

Skrivet av concorde11:

Jag tycker först och främst att metrotube är mycket snyggare än Jasmine!
Sedan kan man ladda ner klipp för Offline bruk och kolla i 720p i Metrotube!

Metrotube är mycket trevligare om du frågar mig!

Skickades från m.sweclockers.com

Det verkar lovande med Metrotube. Får jag bara min iP5 såld så
joinar jag WP8-gänget.
Ska bli kul att pusha för något nytt och fräscht!

Någon som kan tipsa om en bra review?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leahspappa:

Det verkar lovande med Metrotube. Får jag bara min iP5 såld så
joinar jag WP8-gänget.
Ska bli kul att pusha för något nytt och fräscht!

Någon som kan tipsa om en bra review?

kanske lobbamobba på youtube😥

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Nisse-Tuta:

Har börjat göra lite kameratest nu, här är lite close-up video.
http://www.youtube.com/watch?v=ivSQUtui5os&sns=em

Högklassig video som vanligt, nu blev jag hungrig!

Permalänk

Om nu någon tvivlar på google kör "the evil game", testa ladda ner User Agent switcher på store och testa. maps.google.com funkar med alla user agents utom just wp:
http://www.windowsphone.com/sv-se/store/app/user-agent-switch...

Permalänk
Avstängd

Googles spel är uppmärksammat på många håll:
http://www.zdnet.com/google-shouldnt-forget-history-when-bloc...

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnh3:

Klart det inte bara är google som gjort liknande. Många i denna tråd som skaffat sin windows phone 8 lur verkar av någon anledning ha en otrolig fanboy attityd.

Jag har följt tråden och även använt mig utav Lumia 920 och blir ibland mörkrädd när man läser vissa kommentarer om hur perfekt telefonen är.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Nisse-tuta vad använder du för videoredigeringsprogram? Fina filmer!

Permalänk
Skrivet av Devil May Cry:

Klart det inte bara är google som gjort liknande. Många i denna tråd som skaffat sin windows phone 8 lur verkar av någon anledning ha en otrolig fanboy attityd.

Jag har följt tråden och även använt mig utav Lumia 920 och blir ibland mörkrädd när man läser vissa kommentarer om hur perfekt telefonen är.

Klart andra gjort liknande tidigare, nån som påstått nåt annat? Nu handlar ju tråden om en WP8-lur, där google dirigerar om sådana från sin karttjänst. Att prata om vad andra gjort är väl kanske lite off-topic för tråden eller vad tror du?
Roligt är också googles slogan "Do no evil", ironin är total.
Du måste bli mörkrädd i många trådar då det kryllar av fanboys överallt.
Blir du mörkrädd av fanboys på forum där man diskuterar mobiltelefoner så är det nog svårt att hitta nåt ställe för dig...
Jag liksom de vänner jag haft som köpt L920 är i allmänhet väldigt nöjda med telefonen!
Den är ju långtifrån perfekt men just nu tycker jag det är ett av de bästa valen på marknaden.

Permalänk

Vad är det som gör Lumina bättre än tex s3an m.m?

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Medlem

NISSE TUTA!!! Kolla Nokias twitter... NUUU!!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Skrivet av HerrGoreMann:

NISSE TUTA!!! Kolla Nokias twitter... NUUU!!!

Skickades från m.sweclockers.com

COOLT! Nu lär du få hits!

Permalänk
Medlem
Skrivet av crisscross:

Klart andra gjort liknande tidigare, nån som påstått nåt annat? Nu handlar ju tråden om en WP8-lur, där google dirigerar om sådana från sin karttjänst. Att prata om vad andra gjort är väl kanske lite off-topic för tråden eller vad tror du?
Roligt är också googles slogan "Do no evil", ironin är total.
Du måste bli mörkrädd i många trådar då det kryllar av fanboys överallt.
Blir du mörkrädd av fanboys på forum där man diskuterar mobiltelefoner så är det nog svårt att hitta nåt ställe för dig...
Jag liksom de vänner jag haft som köpt L920 är i allmänhet väldigt nöjda med telefonen!
Den är ju långtifrån perfekt men just nu tycker jag det är ett av de bästa valen på marknaden.

Fast tråden handlar inte om hur google gjort sig av med google maps, så det är väl lika mycket offtopic som att nämna att andra gjort likadant?

Sedan undrar jag om du ens läste artikeln? Enligt google är inte tanken att avskaffa det från windows phone alls och dom kollar in vad problemet är.
Om det dom skriver stämmer så förstår jag gott och väl varför de togs bort.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrGoreMann:

NISSE TUTA!!! Kolla Nokias twitter... NUUU!!!

Skickades från m.sweclockers.com

https://twitter.com/nokia/status/287921489565597696

Direktlänk

Permalänk

Hej alla glada. Pär från Söderhamn här följt tråden länge o skaffat mig en gul 920 som jag är väldigt nöjd med. Måste först gratulera Nisse Tuta, din tribute film till lumian är väldigt fint gjord......

sökte lite på google o hitta denna länk, kan jag verkligen rekommendera om man är orolig för att inte få uppdateringar på Nokias grejor,skärm osv......

http://discussions.nokia.com/t5/Pool-of-Knowledge/Nokia-Windo...

snart 7000 inlägg, imponerande, inte många ämnen som skapar så många kommentarer så snabbt på internet nu, men det är ju Nokia Lumia 920 vi pratar om så

Permalänk
Skrivet av Devil May Cry:

Fast tråden handlar inte om hur google gjort sig av med google maps, så det är väl lika mycket offtopic som att nämna att andra gjort likadant?

Sedan undrar jag om du ens läste artikeln? Enligt google är inte tanken att avskaffa det från windows phone alls och dom kollar in vad problemet är.
Om det dom skriver stämmer så förstår jag gott och väl varför de togs bort.

Tråden handlar om lumia 920, vilket är en WP8-lur. Google redirectar WP8-lurar till google sök när man försöker gå in på maps. De "tittar" inte alls på det. De enda de har gjort är att lägga in en redirect (det funkar om man ändrar browser id), det funkade tidigare.
De fick en massa negativ press så de ändrade sig o9ch säger att de nu "tittar" på det.
Först påstod de att det inte funkar för att det inte är en web-kitläsare men det var ju bara BS då det funkar på i princip alla andra icke webkitläsare, dessutom på IE10 till vanliga windows.

Permalänk
Skrivet av Bordsvatten:

Vad är det som gör Lumina bättre än tex s3an m.m?

Är väl inte så mycket, men bättre mörkerbilder och bildstabilisering när man filmar och bättre dislpay är dom saker jag kan komma på nu sen tycker jag den är snyggare också.
Men man väljer ju mobil efter operativsystem så det beror ju vilket du vill ha där.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11

Permalänk

Vilket är ert bästa tips o trix ang lumian ? Nåt jag kommit på när man surfat runt lite o vill stänga ie snabbt är att istället för att trycka bakåt väldigt många gånger är att ha flikar på knappen bredvid adressfältet, ta upp flikarna,stänga dom o sen är det bara att ta bakåt nån enstaka klick så är allt borta.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av crisscross:

Tråden handlar om lumia 920, vilket är en WP8-lur. Google redirectar WP8-lurar till google sök när man försöker gå in på maps. De "tittar" inte alls på det. De enda de har gjort är att lägga in en redirect (det funkar om man ändrar browser id), det funkade tidigare.
De fick en massa negativ press så de ändrade sig o9ch säger att de nu "tittar" på det.
Först påstod de att det inte funkar för att det inte är en web-kitläsare men det var ju bara BS då det funkar på i princip alla andra icke webkitläsare, dessutom på IE10 till vanliga windows.

"redirecten" är inlagd pga. vissa restriktioner i IE enligt google själva. Som sagt om detta stämmer eller ej är upp till var och en att avgöra.
Men utifrån min erfarenhet så är google med handen på hjärtat det "snällaste" företaget av de stora.

Jag har ingen android lur så jag skriver inte detta för att på något sätt försvara google, utan att sätta perspektiv på saker och ting. Man kan äga en produkt utan att ha samlag med den om du förstår vad jag menar.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Har börjat göra lite kameratest nu, här är lite close-up video.
http://www.youtube.com/watch?v=ivSQUtui5os&sns=em

Härligt att se lite matlagning när man själv älskar att laga mat!

Men det jag undrar är på din "review" så när du filmar raketerna så blir det liksom lite konstigt vid själva effekterna av raketerna. Är det bara något som var med på den filmen? Jag tittade på mina raketfilmer och då var det inte något utan det var precis som irl.

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem

HAHAHA Vad fan är det som händer???? Har inte hängt med alls, jag har varit i skogen hela dagen o filmat o sen redigerat ett till kameratest:
http://www.youtube.com/watch?v=8tLos255WN8

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrittMuske:

Nisse-tuta vad använder du för videoredigeringsprogram? Fina filmer!

Adobe Premiere

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

HAHAHA Vad fan är det som händer???? Har inte hängt med alls, jag har varit i skogen hela dagen o filmat o sen redigerat ett till kameratest:
http://www.youtube.com/watch?v=8tLos255WN8

Vilken grymt skön hund du har! Påminner lite om vår terrier till sättet som den springer runt Är filmen helt handhållen eller har du använt dig av något för att stabilisera? Om inte så verkar den optiska stabilisatorn riktigt grym! Riktigt kul att du bjuder på så mycket filmer med

Visa signatur

Dator: Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Fractal Design R3 | ASUS P8P67 Pro | GeForce GTX 670 | CORSAIR 8GB | Noctua NH-U12P | Corsair CX 600W | 1TB Samsung Spinpoint F3.