Permalänk

Logitech G27 ratt med pedaler... problem

Hej.

Jag har nu pillat hela natten med detta men inte fått det att funka. Jag har en g27 ratt från logitech och den är korrekt installerad och allt. den syns i enhetshanteraren och den syns i logitech gaming profiler.

MEN inte i något spel kan man använda preset G27. Dvs man kan inte få spelet att köra med ratt.

Jag har startat om, bytt usb platser, installerat om drivrutiner samt spel.

snälla hjälp...

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av HuskyPeter:

Hej.

Jag har nu pillat hela natten med detta men inte fått det att funka. Jag har en g27 ratt från logitech och den är korrekt installerad och allt. den syns i enhetshanteraren och den syns i logitech gaming profiler.

MEN inte i något spel kan man använda preset G27. Dvs man kan inte få spelet att köra med ratt.

Jag har startat om, bytt usb platser, installerat om drivrutiner samt spel.

snälla hjälp...

Har du kollat i spelen så att den väljer ratten som spelenhet.

Det borde gå automatiskt men man vet aldrig, jag fick välja G27 i F1 2011 varje gång jag startade det.

Citera
Permalänk

tack för svaret kompis

jag har testaat att i alla spel försöka presetta g27. Men den lyser ned sin frånvaro

min g27 finns helt enkelt inte.

DoktorSvampoxh för att spara tid
- jag har avinstallerat drivrutinerna
- jag har avinstallerat logtch ganing sofftware
- REINSTALLERAR ALLT
- bytat usb pot

Snälla härskaren.... få det å funka

Permalänk

Fungerar ratten i övrigt, d.v.s. om du startar Logitechprogramvaran och kör demo/kalibreringsläget?
Skakar den där?

Vilken gamingsoftware/driver kör du? 5.10.127 är den senaste.
http://www.logitech.com/en-us/support/game-gear/g27-racing-wh...

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av HuskyPeter:

min g27 finns helt enkelt inte.

Det kan inte vara så enkelt att spelen inte stödjer ratten?

Vilka spel kör du?

Permalänk

Jepp , ratt o pedaler funkar skitbra. jag ska orova deen elänken. ursäkta sdtabvingen... sååååå HIGH

tack flr svarenb jag ska genbast peobva

Permalänk

jodå domm stödjer

Dirt 3
Dirt Shoiwdown
NFS Hot pursiut

etc etc

Permalänk
Permalänk

Felet är att alla instanser som har med det att göra hittar min g27.. men i spelen finns den inte, varken manuellt eller auto

Permalänk

Jag tar profilern och klickar på "välj enhet" ---> vilket visade logitech g27 gyrra.
Jag tar sen profilern och väljer spel
sen start

Och en stund senare sitter jag utab att kunna finna g27 nånstanbns

va fan ska man hgöra. här har man köppt spel i med ratt för tusentals kronbor oosså kom ugen ne y

ALLA SVAR BELÖNAS MED 5 MINUTERS HÅNGEL

Permalänk

Sitter med en G25 själv, men det är mer eller mindre samma motorik/styrning som i en G27'a (samma drivers och så iaf) och vet att en gång hade jag väldigt konstiga sporadiska issues med ratten. Lösningen jag gjorde då var att dunka på senaste version av Chipsetdrivarna igen (intel i mitt fall, dessa innehåller ju drivare för bryggorna som har hand om USBportarna.)
Inte haft en issue efter det.

P.S. avstår helst från hånglet!

Permalänk

TACK FÖR DITT SVAR.

det kommer ett presentkort hem till dej, med erbjudande om kopulering.

HuskyPeterjag ska prova driverdna o se

Kom gärna med fler svar för denna frågan förbryllar nånga andra forum. VI KAN VA FÖRST MED EN LÖSNNG,,,,, SKÅL

Permalänk
Medlem
Skrivet av HuskyPeter:

TACK FÖR DITT SVAR.

det kommer ett presentkort hem till dej, med erbjudande om kopulering.

HuskyPeterjag ska prova driverdna o se

Kom gärna med fler svar för denna frågan förbryllar nånga andra forum. VI KAN VA FÖRST MED EN LÖSNNG,,,,, SKÅL

Ska du ha hjälp kan du väl åtminstone se till att FÖRSÖKA stava ordentligt?!

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk

ursäkta mej så mycket för att jag e ordblind. jag gör mitt bästa.

Ingen som har nån annan lösning. provade precis att installera om chipset driverds med driver genius pro. ingen skillnad :(:(:(:(:(

EDIT: jag blir galen.. vad e nu detta? kan jag inte använda min ratt igen? tog mej 9 månader att spara ihop till den

Permalänk

kommer ihåg när jag skulle köra dirt 3 för första gången så var jag tvungen att mappa alla saker som ratten gör, tex gas, ratten, koppling, broms, växel, mm. prova att göra så, vissa spel är förinställda med tangentbord så man måste göra precis detta.

Edit: de spelen du kör så måste man välja hur ratten ska styras då den inte fattar att det är en g27. om du skaffar iracing eller andra hardcore sims så kommer de oftast veta vilken ratt du kör med och stödjer den fullt ut.

Visa signatur

GPU: RTX 3080CPU: Intel 11900KF PSU: Corsair SF750W Moderkort: Gigabyte Z90i Vision D CPU kylare: EK 240mm Chassi: SSUPD Meshlicious Skärm: LG C2 42 [B]

Permalänk

tack för ditt svar.

men dirt 3 har ju stöd för g27. jag har spelat innan. som sagt jag gjorde en formatering av min hdd och nyinstallerade windows, efter det funkar den inte. den hittas i aktivitetshanteraren, den hittas i logitech profiler men den hittas inte av något spel. jag brukade köra dirt3, dirt showdown och nfs hot pursiut utan problem.

plsssss nån som vet?

Permalänk

Dirt 3, F1 2011 och troligen alla codemasters är lite luriga vad gäller ratt. De spelen tappar inställningarna om man inte startar igång spelet via ratten. Dvs starta som vanligt med musen (dubbelklicka) men sedan när intro eller liknande drar igång så tryck bort det med hjälp av knapparna på ratten eller växelspaken först innan du börjar använda tangentbord eller mus.

Permalänk

ska testa omedelbart

Permalänk

hände inget när jag trycker på knapparna. vad e det för fel

Permalänk
Skrivet av HuskyPeter:

hände inget när jag trycker på knapparna. vad e det för fel

vilket spel provade du i? prova det i dirt iaf. om inte det funkar så vet jag inte vad det är :/

Visa signatur

GPU: RTX 3080CPU: Intel 11900KF PSU: Corsair SF750W Moderkort: Gigabyte Z90i Vision D CPU kylare: EK 240mm Chassi: SSUPD Meshlicious Skärm: LG C2 42 [B]

Permalänk

det va i dirt 3

detta e fanemej helt otroligt, lessen jag blir

Permalänk

Hej.
Jag för lite liv åt en gammal tråd

Vid detta här laget har väl HuskyPeter slutat spela dirt eller lyckats få igång ratten i sin tysthet
Men oavsett så har jag kämpat med samma problem efter en ominstallation av windows.
I Grid 2 fungerade ratten men inte i Drit 3.

Precis som HuskyPeter beskrev så gick det inte att start spelet med ratten och inte heller att välja ratten i kontrollerna. men det gick att manuellt välja funktioner på ratt-knapparna i spelet och även ratt-axeln att svänga med men det blev bara fullt eller inget när man svängde i spelet.

Jag tror jag prövade allt från att ominstallera mjukvaror och drivrutiner, uppdatera allt, till att byta usb, rensa register och uppdatera chipset. Men inget hjälpte.

Och till sist installerade jag microsoft framework och efter det uppdaterade igen via windows uppdate.

Och sen fungerade ratten som vanligt igen. så i mitt fall hängde det nog på microsoft framework.
Så testa det om ni har problem med ratten.

VIKTIGT! det Hacke[Man] sa:

Skrivet av 'Hacke[Man:

;12716552']Dirt 3, F1 2011 och troligen alla codemasters är lite luriga vad gäller ratt. De spelen tappar inställningarna om man inte startar igång spelet via ratten. Dvs starta som vanligt med musen (dubbelklicka) men sedan när intro eller liknande drar igång så tryck bort det med hjälp av knapparna på ratten eller växelspaken först innan du börjar använda tangentbord eller mus.

/John