Razer räddar gamers från musarm med vertikal mus

Permalänk
Medlem

Blir definitivt ett köp!
Har MX vertical men som tidigare nämnt så är sensorn å resten sämst även om jag tycker att ergonomin e riktigt najs. Har nyligen testat både Evolutent och Keychrons nya men... Evolutent har för låg dpi sensor (kör väldigt hög sense) och Keychrons var för liten så detta känns som sista chansen innan jag bygger min egen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Var det ett dagis du jobbade på?

Ett av Sveriges mest kända och största bolag.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Det verkar inte stå något om hur ofta den skickar info. Vet någon? 1000 Hz?

Märkte direkt när jag fick min MX Vertical att något var off, och det visade sig att den kör 125 Hz, vilket bevisligen inte räcker till för gaming; eftersom skärmen uppdaterar snabbare (och inte i synk med musen) får man tydliga hack när man vrider vyn i 3D-spel, jämfört med en 1000 Hz-mus.

Jag har kört en vertikal i kanske 1.5 år nu, vet inte riktigt vad du menar med "inte kan använda fingrarna fritt". Jag upplever ingen skillnad där mot en vanlig?

Står inget om det vad jag hittar, men tycks köra samma sensor som Viper V3 / DeathAdder V3, så man kan ju hoppas på åtminstone 1kHz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElyziuM:

150g 😩😫

Samma vikt som Microsoft Sidewinder Gaming Mouse från 2007 då om man lagt i de medföljande extra-vikterna 😂

Visa signatur

Byt namn på Nvidia till NvidAI

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejsann:

Jaha du sitter med en c64.
(Smådrygt att rita med joystick på c64).

Föredrog TAC-2an men hade denna innan..

Seg som f.. var den..

Så kanske?? en "vertical mus" kommer med samma upplyft??

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win11Pro | R7-5800X | PA 120SE | ROG STRIX B550-F GAMING | CMN32GX4M2Z4600C18 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |

Permalänk
Medlem

Billigare än jag trodde den skulle bli. Får nog bli ett köp och testa. Har en Logitech Lift Vertical just nu (bild) och den är trevlig för surf och sådant men ganska slö för spelande.

Visa signatur

Spel/multimedia burk: ASUS Prime B660-Plus D4. PNY CS2140 M.2 NVMe Gen 4 500GB. Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz. Intel Core i3 12100F 3.3 GHz 12MB. DeepCool AG400. PowerColor Radeon RX 6600 8GB Fighter. DeepCool PK650D 650W. Kolink Observatory HF Mesh. Skärmar: 3x MSI G2712F. Ljud: Yamaha 5.1 förstärkare. XTZ 93:22 frontar, Eltax Monitor III bak. Hörlurar: Audio Technica ATH-M50x och Sennheiser Accentum.

Permalänk
Medlem

Lite småintressant ändå måste jag säga, men min lösning mot musarm är att använda en trackball när jag inte behöver precisionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatannossrep:

Alltså har man kasst som som han går det ju klart men kan med 100% chans lova att du aldrig kommer klara dig i högre nivåer av fps med en vertikal.

Permalänk
Medlem

Jag spelade med vertikal mus ett tag men fick helt andra problem. Fick istället mycket ont i tumleden för att man greppade musen på ett helt annat sätt. Antagligen istället för att jobbet delas på av flera fingrar är det nu tummen som drar det stora lasset

Permalänk
Medlem

Beställer direkt. Äntligen något liknande MX som även funkar för gaming. Hoppas det gör att fler satsar på ergonomiska gaming produkter för oss trasiga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuro1n:

Alltså har man kasst som som han går det ju klart men kan med 100% chans lova att du aldrig kommer klara dig i högre nivåer av fps med en vertikal.

Jag bara posta en video som en annan efterlyste, har ingen aning hur det är med det. Får gärna posta en åtminstone semi-vetenskaplig studie som säger att det finns något som faktiskt säger att en vertikal mus objektivs leder till sämre prestation med en för en betydande majoritet, om vi förutsätter lika bra hårdvarukomponenter och samma träning. Finns så många olika former på möss redan nu, och skulle förvåna mig att det inte finns de som en vertical mus skulle kunna fungera bättre för, rent objektivt.

Är nyfiken, för jag gillar egentligen att använda ergonomiska mer ergonomiska möss. Är lite svårt för mig att lita på vad proffs säger i ett område då det är svårt att vara objektiv och säkerligen högst subjektivt. Jag menar proffs var (och kanske fortfarande är) de som spelar på 4:3 sträckt ut till 16:9 skärmformat "för att det är bättre", och som aldrig ställde musen på över 800 DPI, eller de X-antal inställningar de svär förbättrar deras prestation på något sätt, så mycket skrock och humbug. Svårt för proffs att våga utmana saker när så mycket står på spel, och "horisontella" möss är så pass välbeprövade.