Permalänk
Medlem

Lösning för AirPlay på HTPC

Hej!
Kör idag med en ATV som mediaspelare men ska införskaffa en HTPC som tar över istället.

Dock funderar jag på om jag kan och isf. hur jag löser AirPlay smidigt på den. Kan jag bara genom att sätta igång något över AirPlay väcka datorn från vila och strömma ljudet/bilden till förstärkaren utan att röra datorn? Det är iOS-enheter jag tänkt strömma från.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Omvandlar din PC till en AirPlay-receiver - http://sourceforge.net/projects/shairport4w/

Visa signatur

FD Define C | ASUS ROG STRIX Z370-E GAMING | 8700K@4.8GHz - FD Celcius S24 | G.Skill 16GB 3200MHz CL16 Trident Z RGB | GTX 760 2GB Windforce R2 | Corsair RM650 | Tobii Eye Tracker 4C | Dell U2412M

Permalänk
Medlem

Ser smidigt ut till musik, dock inte bild?

Tror jag sett att XBMC klarar detta, någon som vet mer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnJoker:

XBMC klarar detta helt utan problem.
Har använt det själv några ggr.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnJoker:

http://wiki.xbmc.org/index.php?title=AirPlay

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem

Ser ju ut att vara det jag söker, tack!

Hur är det med att väcka datorn genom AirPlay, är det önsketänkande?

Permalänk
Medlem

Tror det blir svårt.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnJoker:

Ser ju ut att vara det jag söker, tack!

Hur är det med att väcka datorn genom AirPlay, är det önsketänkande?

Däremot kan man använda något separat program, tex xbmc remote till iOS, för att väcka datorn med Wake on Lan.
Inte riktigt lika smidigt, men funkar ganska så bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaqob:

Däremot kan man använda något separat program, tex xbmc remote till iOS, för att väcka datorn med Wake on Lan.
Inte riktigt lika smidigt, men funkar ganska så bra.

Man borde kunna väcka datorn genom knapptryckning med en Harmony fjärrkontroll och Eventghost, eller hur? Jag har en billig IR-mottagare liggandes men har inte försökt få den att väcka datorn.

Jag tror XBMC blir en klockren lösning för mig så jag ska försöka bestämma mig för en dator härnäst.

Tack för all hjälp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnJoker:

Man borde kunna väcka datorn genom knapptryckning med en Harmony fjärrkontroll och Eventghost, eller hur? Jag har en billig IR-mottagare liggandes men har inte försökt få den att väcka datorn.

Jag tror XBMC blir en klockren lösning för mig så jag ska försöka bestämma mig för en dator härnäst.

Tack för all hjälp!

Nu är jag ute på lite hal is, men för att kunna göra detta behöver moderkortet stöd för WakeOnUsb eller möjligtvis WakeOnIR.
Mitt Asus P8H77-I, för att ta ett exempel, saknar det.

Permalänk
Medlem

inte det du söker men jag vet att mobile mouse pro till ios kan sätta igång datorn åt dig jag har använt det själv så vet att det fungerar. Så det är ju tekniskt möjligt iaf