Simcity 5. Verkar inte kunna joina en region.

Permalänk
Medlem

Simcity 5. Verkar inte kunna joina en region.

Tjena!

För min del verkar det inte som om jag kan gå med i en region då jag får upp detta meddelande varje gång jag skall "ta över" den lediga staden.

"Kunde inte välja stad
Du kunde inte välja den här staden eftersom du inte äger en del
av innehållet som använts för att skapa den"

Och nu är det ett 20 tal städer på olika servrar jag provat ansluta till.

Så min fråga är då, är jag den ända som inte kör med DLC´s eller special utgåvor om det är det som hindrar mig från att gå med.
Detta gäller "Övergiven stad"

Tomter som jag antar är tomma står det att dom behandlas och att man ska komma tillbaka senare om man vill ta över staden..
Mvh

Permalänk

Hmm, Ingen aning vad som kan vara problemet! Sorry.

Permalänk
Medlem

Har inte stött på det problemet alls. Vet du om att städerna är lediga när du försöker joina? Är det dina kompisars regioner? Isåfall, fungerar det bättre om de bjuder in dig till regionen? Hur går det att skapa egna regioner?

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Zachry jag har exakt samma problem.
Jag köpte bara spelet, inga dlc's extra förutom den nya gratis Nissan car möget.

Problemet när jag försöker delta i spel är att alla spel är fulla.
Skulle jag mot förmodan hitta 1 plats så kan jag inte ta den för antingen ska den processas eller så får jag samma meddelande
"Du kunde inte välja den här staden eftersom du inte äger en del av innehållet som använts för att skapa den"

Rena rama jävla hillbilly spel är vad det är, skiljer inte på folk som har dlc's och de som inte har.

Sen har man även sett på diverese youtube videos att några har ett typ av filter, där de kan filtrera bort fulla spel, spel som har inaktiva spelare etc etc.

Man börjar ju undra vad det är för en jävla polsk version man fått av spelet.

EA - Its all about helping each other out" Ja men fuck you Mr no brainer, kan ju fan inte hitta lediga games.

Oh well hur som helst, du är inte den enda Zachry haha

Vill du prova "Bjud in en vän" funktionen så heter jag Philiey på Origin, adda på.

Permalänk
Medlem

Jag kan inte gå in i mina egna spel överhuvudtaget, har varit med i en region ett tag. Efter några timmars spelande krashade staden och jag fick göra en rollback, detta hände några gånger.

Efter det så slutade det att fungera överhuvudtaget, varje gång ja försöker gå in i min stad så nekas det och jag kastas tillbaka till menyn.. Testade att claima en ny plats i samma region.

Fungerade att spela några timmar, när ja sen gick ur spelen och testade att spela vid annat tillfälle så kan jag inte där heller komma åt staden längre...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Har inte stött på det problemet alls. Vet du om att städerna är lediga när du försöker joina? Är det dina kompisars regioner? Isåfall, fungerar det bättre om de bjuder in dig till regionen? Hur går det att skapa egna regioner?

Städerna är gråmarkerade, I vissa fall så är det en övergiven stad och då finns alternativet att ta över men får då upp meddelandet om att jag inte äger innehållet osv...

Sen finns det lediga platser "också grå" men klickar man på den får man enbart upp att staden behandlas och att man får återkomma om man vill ta den staden.

Att skapa en egen region och spela fungerar felfritt, inte blivit utkastad eller någonting sådant.

För tillfället har jag inga på orgin att spela med men har gått igenom lite användare här på sweclockers så hoppas kunna hitta någon här att joina eller invita, för att se hur det går.

Permalänk
Medlem

har samma problem. va ju så hypeat att man kunde köra med andra, så lägger man ner 500piks på att få spela själv va ju inte därför jag köpte det, då kunde man ju lika gärna lira föregående simcity.

Permalänk
Medlem

Sitter på samma problem...
Ingen som har någon region som man kan joina ?

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem, fast jag kan inte ladda en region alls, ny eller gammal. Såg på deras Facebook att folk skrev sådant i kommentarerna.
Har dock ingen lösning.

Permalänk

Jag blir FAN KNÄPP! Helt tokig!!!!!!!!!!

Vad i självaste h***** är detta för skit? Jag kan inte sortera efter vilka städer det finns plats, och jag kan inte heller hitta skiten där man hittar städer som övergivna.

Ska tame f*n begära tillbaka pengarna.

J*Vla skit spel på ren svenska

fy **' för ea. Ska bojkotta dom för alltid. Ska pissa på dom.