Mikrofon via hörlursuttaget

Permalänk
Medlem

Mikrofon via hörlursuttaget

Tjenare! Jag har ett par http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/horlurar/SMS50STRE... och nu är det så att jag vill koppla in dessa i min stationära dator. Grejen är ju den att sladden är ju endast till 1st 3.5 och nu undrar jag om det finns någon lösning för att få konverterare så att jag får ut en ljud och mikrofonsladd så att jag kan koppla in det i datorn.

Finns det någon sådan lösning?

Permalänk
Medlem

Är det mikrofon på hörlurarna? Annars förstår jag verkligen inte vad det är du vill göra?

Man behöver inte ett hörlurs uttag och ett mikrofon uttag för att få ljud om du tänker i dom banorna.

Visa signatur

PC: Den funkar

Permalänk
Rekordmedlem
Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindbergski:

Är det mikrofon på hörlurarna? Annars förstår jag verkligen inte vad det är du vill göra?

Man behöver inte ett hörlurs uttag och ett mikrofon uttag för att få ljud om du tänker i dom banorna.

Yes! Hörlurarna har mikrofon då det är tänkt till att användas till mobiltelefoner, alltså handsfree.

Tack mrgaffe!

Permalänk

lånar tråden! Någon som känner till en likadan adapter fast omvänd?

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

lånar tråden! Någon som känner till en likadan adapter fast omvänd?

som denna?
http://www.24.se/ljudadapter-smartphone-35mm-hane--2x35mm-hon...

finns i typ varenda affär.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

enligt specifikationen på det headset du länkat finns det ingen mikrofon så förstår inte riktigt vad du vill göra?

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Azum:

enligt specifikationen på det headset du länkat finns det ingen mikrofon så förstår inte riktigt vad du vill göra?

Ingen aning om varför det står så. Men om du tittar på bilderna, på 50 cent, så ser du att det är en mic

Förpackningen innehåller:
- Avtagbar sladd med mikrofon
- Fodral
- Flygplansadapter
- Rengöringsduk
- Produktbeskrivning + manual

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minibiff:

Ingen aning om varför det står så. Men om du tittar på bilderna, på 50 cent, så ser du att det är en mic

Förpackningen innehåller:
- Avtagbar sladd med mikrofon
- Fodral
- Flygplansadapter
- Rengöringsduk
- Produktbeskrivning + manual

okej, ja men då är det bara köpa en sådan splitter som länkades tidigare i tråden

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Medlem

Okej! Har iallafall kopplat in hörlurarna i frontpanelen och högtalarna i bakpanelen nu. Tyvärr så finns det inget reglage på de här hörlurarna, så finns det något sätt så att jag kan höja/sänka fast endast på frontpanelen/hörluarna då? För högtalarna kan jag höja/sänka på rakt på högtalareN!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minibiff:

Okej! Har iallafall kopplat in hörlurarna i frontpanelen och högtalarna i bakpanelen nu. Tyvärr så finns det inget reglage på de här hörlurarna, så finns det något sätt så att jag kan höja/sänka fast endast på frontpanelen/hörluarna då? För högtalarna kan jag höja/sänka på rakt på högtalareN!

windows volym?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Rekordmedlem

Du behöver olika ljudkort om du ska kunna reglera nivån från win, men en hörlursförstärkare ger både bättre ljud och möjlighet att reglera nivån.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

windows volym?

Då sänks ju ljudet på högtalarna med

Tänkte om datorn kunde känna av "Hörlurar och högtalare inkopplade" och man kunde reglera på så sätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Du behöver olika ljudkort om du ska kunna reglera nivån från win, men en hörlursförstärkare ger både bättre ljud och möjlighet att reglera nivån.

att köpa en hörlursförstärkare till dom där lurarna är rätt så onödigt, speciellt om TS kör med moderkortsljudet.

Visa signatur

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av morxy49:

att köpa en hörlursförstärkare till dom där lurarna är rätt så onödigt, speciellt om TS kör med moderkortsljudet.

Jaja, man kan ha en dac med hörlursdrivare då
Jag har inte lagt nån värdering vid vad det det är för typ av lur, det finns en stor fin tråd för det http://www.sweclockers.com/forum/77-ljud/1086941-traden-horlu... för TS att läsa om intresset finns.
Jag gav bara ett förslag på en teknisk lösning på ett problem, övrig diskussion om ljudkvalitet kan fortsätta i "den stora tråden"

Visa signatur

Permalänk
Medlem

En sista fråga! Vart kan man köpa dessa?

http://ecx.images-amazon.com/images/I/31ZL-WkJxzL.jpg (Beats by dre's aux kabel), och visst borde den funka? Har testat att googla massa men hittar bara amerikanska siter!

Permalänk
Rekordmedlem

Det brukar finnas på ebay, men menar du att du inte vill handla online ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minibiff:

http://ecx.images-amazon.com/images/I/31ZL-WkJxzL.jpg (Beats by dre's aux kabel), och visst borde den funka? Har testat att googla massa men hittar bara amerikanska siter!

den på bilden har 2 hanar, så den kommer inte att fungera. men om du hittar någon liknande fast med en hona och en hane så ska det funka.

EDIT: kom på att du har ju löstagbar kabel, så det kommer visst att fungera. men då kommer du ju inte kunna använda micken.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det brukar finnas på ebay, men menar du att du inte vill handla online ?

Tar väl lång tid att få hem :/ Så köper hellre när jag är i stan imorgn

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

den på bilden har 2 hanar, så den kommer inte att fungera. men om du hittar någon liknande fast med en hona och en hane så ska det funka.

Det är 2 hanar jag behöver man kan ta bort auxkabeln från 50 cent hörlurarna, så jag byter bara rakt av helt enkelt!

Permalänk
Skrivet av Minibiff:

Den kabeln är totalt värdelös, hade ca 3 stycken som paja på en månad.

Visa signatur

Mjaa, gillar la att pilla små datorer och bilar.

Rätta mig vid eventuella fel, jag lovar att jag tål kritik :)
CITERA OM NI VILL HA SVAR.