Permalänk
Medlem

Minecraft server problem.

Tjenare!
Nu är det som så att jag ska försöka skapa en minecraft server som jag och några kompisar kan lira på. Jag vill inte behöva köra via hamachi för fler ska kunna joina osv. Det jag har gjort är en port forward i min router och fixat serverfilerna som man ska ha på sin dator. Värt att tilägga är att jag fixat ett undantag i brandväggen på min dator och i min router för minecraft server.exe.

Jag kan joina server och spela utan problem så det har inget med själva serverfilerna att göra antar jag.
När någon annan försöker joina så kommer de in men de står liksom still och det verkar inte som att någon data tillåts skickas mellan våra datorer efter att spelaren dyker upp i spawn och står helt still. För den som försöker joina kan de vandra omkring men inte slå sönder eller plocka upp block.

All form av hjälp för att fixa problemet uppskattas!

Visa signatur

Chassi: FD Arc || PSU: EVGA G2 750W || MB: ASUS B350M-A || CPU: RYZEN 5 1400 || GPU: HD 6870 || RAM: 8GB|| HDD: 1TB WD || SSD: Intel 330 120GB||

Permalänk
Inaktiv

Om de kan rendera världen så är det inget fel med "mottagning" så att säga. Testa ta bort spawn protection och ge alla OP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon218473:

Om de kan rendera världen så är det inget fel med "mottagning" så att säga. Testa ta bort spawn protection och ge alla OP.

Testat det men spelaren som försöker ansluta får 16 chunks att gå på men när denne går till kanten laddas inte någon ny chunk.
Nu när vi testade igen visar det sig att jag kan se partiklar som skapas på fötterna och om spelaren slår men den står fortfarande still på samma stäle och kan inte slå sönder block. Ur spelarens som joinars prespektiv är det omöjligt att förstöra och ta upp block och jag står helt still istället.

Visa signatur

Chassi: FD Arc || PSU: EVGA G2 750W || MB: ASUS B350M-A || CPU: RYZEN 5 1400 || GPU: HD 6870 || RAM: 8GB|| HDD: 1TB WD || SSD: Intel 330 120GB||

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pejnar:

Testat det men spelaren som försöker ansluta får 16 chunks att gå på men när denne går till kanten laddas inte någon ny chunk.
Nu när vi testade igen visar det sig att jag kan se partiklar som skapas på fötterna och om spelaren slår men den står fortfarande still på samma stäle och kan inte slå sönder block. Ur spelarens som joinars prespektiv är det omöjligt att förstöra och ta upp block och jag står helt still istället.

Då är det mottagningsproblem.. Testa att stänga av brandväggen HELT. Om inte det funkar så kan man använda Hamachi om ni är fler än 5st så är det bara göra ett till nätverk på Hamachi. (Om jag minns rätt)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon218473:

Då är det mottagningsproblem.. Testa att stänga av brandväggen HELT. Om inte det funkar så kan man använda Hamachi om ni är fler än 5st så är det bara göra ett till nätverk på Hamachi. (Om jag minns rätt)

Det var det Pejnar inte ville göra förstod jag det som, använda Hamachi det vill säga...

Visa signatur

98% okunnig

Permalänk

Sätt datorn i DMZ läge och det ska funka, eller skaffa en ordentlig server att hosta på.

Visa signatur

Mainrigg: Core i7 3.2Ghz - Asus GTX 680 DCII 2GB OC - Corsair Vengeance 1600MHz 12GB - Asus P6T SE - Asus Xonar Phoebus - OCZ Agility 4 120GB - WD Caviar Black 640GB - Corsair Obsidian 800D
Macbook Air: Core i5 2.8Ghz - Hynix 1600MHz 8GB
Ljud: Schiit Modi & Magni - Beyerdynamic Pro DT990 250ohm - ATH-ANC7b

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pajen887:

Det var det Pejnar inte ville göra förstod jag det som, använda Hamachi det vill säga...

Citat:

Jag vill inte behöva köra via hamachi för fler ska kunna joina osv.

Jag antar att han vill köra fler än 5 personer på servern och då kanske han missa att man kunde göra fler nätverk på Hamachi så att man kan köra fler än 5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon218473:

Jag antar att han vill köra fler än 5 personer på servern och då kanske han missa att man kunde göra fler nätverk på Hamachi så att man kan köra fler än 5.

Men man kan bara ha 3 nätverk!

Visa signatur

98% okunnig

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon218473:

Jag antar att han vill köra fler än 5 personer på servern och då kanske han missa att man kunde göra fler nätverk på Hamachi så att man kan köra fler än 5.

Nja jag vill inte lira med hamachi för alla ska kunna joina utan massa bök. Vet att det går att joina fler nätverk samtidigt men har inte bara med det att göra.

Skrivet av Willekillen:

Sätt datorn i DMZ läge och det ska funka, eller skaffa en ordentlig server att hosta på.

Vet inte om det går med den routern jag har. Telias egna thomson tg799vn v2.

Råkade dubbelposta typ
Visa signatur

Chassi: FD Arc || PSU: EVGA G2 750W || MB: ASUS B350M-A || CPU: RYZEN 5 1400 || GPU: HD 6870 || RAM: 8GB|| HDD: 1TB WD || SSD: Intel 330 120GB||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pejnar:

Nja jag vill inte lira med hamachi för alla ska kunna joina utan massa bök. Vet att det går att joina fler nätverk samtidigt men har inte bara med det att göra.

Skrivet av anon218473:

JFast jag tror inte att han är mer än 15 personer på servern? I så fall borde han köpa/hyra server istället.

Men man kan ju inte riktigt påstå att hamachi är felfritt heller!
Men jag tror att det säkert låg en baktanke bakom det han sa.

Visa signatur

98% okunnig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pajen887:

Men man kan ju inte riktigt påstå att hamachi är felfritt heller!
Men jag tror att det säkert låg en baktanke bakom det han sa.

Aa exakt jag och många andra vill inte behöva ha hamachi poå datorn.

Visa signatur

Chassi: FD Arc || PSU: EVGA G2 750W || MB: ASUS B350M-A || CPU: RYZEN 5 1400 || GPU: HD 6870 || RAM: 8GB|| HDD: 1TB WD || SSD: Intel 330 120GB||