Samsung Galaxy S3 Mini eller Samsung Galaxy Express?

Permalänk

Samsung Galaxy S3 Mini eller Samsung Galaxy Express?

Jag ska köpa en ny telefon och vet inte vilken av dom här jag ska köpa. Är det någon som vet vilken som är den bättre av dom 2?. Kan tuvär inte köpa någon annan.

Permalänk
Medlem

Jag skulle tagit express eftersom den har bättre batteritid (enligt prisjakt), högre upplösning på frontkamera och 4,5" skärm istället för 4,0. Sen är den nyare också. Sen är ser det även ut som ganska många är missnöjda med S3 mini om man ska gå efter betygen på prisjakt.
Men har inte använt någon av dom utan jämförde bara specifikationerna.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av CDadrianCD:

Jag ska köpa en ny telefon och vet inte vilken av dom här jag ska köpa. Är det någon som vet vilken som är den bättre av dom 2?. Kan tuvär inte köpa någon annan.

Måste du ha en "liten" mobil? Går ju att få t.ex. Nexus 4 väldigt billigt numera. 2390:- för 8GB versionen:
http://www.cyberphoto.se/mobil/?http://www.cyberphoto.se/info...

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag skulle tagit express eftersom den har bättre batteritid (enligt prisjakt), högre upplösning på frontkamera och 4,5" skärm istället för 4,0.

Har sjukt svårt att bestämma mig :/

Permalänk
Skrivet av Kent:

Måste du ha en "liten" mobil? Går ju att få t.ex. Nexus 4 väldigt billigt numera. 2390:- för 8GB versionen:
http://www.cyberphoto.se/mobil/?http://www.cyberphoto.se/info...

Saken är att jag ska ta det på abbonemang via halebop och det blir endast en utav dom som kostar 199kr månaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDadrianCD:

Har sjukt svårt att bestämma mig :/

Express har även 4g vilket S3 mini inte har.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Express har även 4g vilket S3 mini inte har.

Men 4G är väll inte så viktigt.

Permalänk
Medlem

Nu har jag bara S3 mini men jag skulle inte säga att jag är speciellt nöjd, okej att det är en budget-telefon. Men jag tycker den är för seg, surfa går fetbort och den känns allmänt seg jämfört med det mesta. Jag testade en väns Nexus 4 och den kändes otroligt mycket rappare.

Den är "Ok" om man bara ringer och sms:ar och spotify.

Permalänk
Skrivet av skyw00lker:

Nu har jag bara S3 mini men jag skulle inte säga att jag är speciellt nöjd, okej att det är en budget-telefon. Men jag tycker den är för seg, surfa går fetbort och den känns allmänt seg jämfört med det mesta. Jag testade en väns Nexus 4 och den kändes otroligt mycket rappare.

Den är "Ok" om man bara ringer och sms:ar och spotify.

Så du tycker att jag ska välja Expressen?

Permalänk
Medlem

Har även jag S3 mini, och kan tyvärr inte heller säga att jag är helt nöjd. Tyvärr fanns det inte så mycket val när jag inte ville ha större skärm än 4".

Tror dock att min "missnöjdhet" inte har med telefonen i sig att göra utan snarare på samsungs skitmjukvara, den är tyvärr katastrof. Omstarter, fult, osmidigt, massa bloatprogram förinstallerat etc etc, listan kan göras lång.

Hade jag fått tipsa någon om telefon så hade jag sagt åt dem att hålla sig borta från samsung, en nexus 4 är bättre alla dagar i veckan.

Måste du ha det abonnemanget?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

Har även jag S3 mini, och kan tyvärr inte heller säga att jag är helt nöjd. Tyvärr fanns det inte så mycket val när jag inte ville ha större skärm än 4".

Tror dock att min "missnöjdhet" inte har med telefonen i sig att göra utan snarare på samsungs skitmjukvara, den är tyvärr katastrof. Omstarter, fult, osmidigt, massa bloatprogram förinstallerat etc etc, listan kan göras lång.

Hade jag fått tipsa någon om telefon så hade jag sagt åt dem att hålla sig borta från samsung, en nexus 4 är bättre alla dagar i veckan.

Måste du ha det abonnemanget?

Jag kan inte välja något dyrare, jag är 15, så jag vet inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDadrianCD:

Men 4G är väll inte så viktigt.

Det är inget jag kan svara på vissa tycker det är skitviktigt andra bryr sig inte. Jag personligen är nöjd med 3g just nu men skulle nog inte skaffa en ny telefon utan, när de ändå kostar typ samma.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Lutar väll mot Expressen

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDadrianCD:

Jag kan inte välja något dyrare, jag är 15, så jag vet inte.

Det finns ju typ nexus 4 som, om man köper kontant, inte är dyrare. Hur det ser ut med ditt abonnemang etc vet jag ju dock inte, du kanske kan kolla på andra abonnemang?

S3 Mini är ju inte dålig i sig, och expressen är ju också samsung vilket kanske inte gör S3 mini till ett så dåligt val. Man ska dock vara medveten om att skärmen är ganska lågupplöst, inte horrbelt dåligt dock.

Med andra ord, hade min telefon inte haft samsungs skitandroid så hade jag säkert varit nöjd.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk

Det blir en LG G2