Följ Black Week på SweClockers
Permalänk
Medlem

Boxee Box BSOD

Hejsan!
Har en Boxee Box som jag köpte för några månader sedan.

Igår blev det dock något knasigt med boxen. Jag välkomnades av en helt återställd boxee efter att ha kollat på film och stängt av den normalt dagen innan.
Jaja, tänkte jag, och började det lilla jobbet med att sätta upp alla konton och allt igen.
Kom in i en film efter några timmars pillande men efter ungefär halva filmen hängde sig boxen totalt.
väntade ca 30minuter och sen drog jag strömmen till den.

Satte in kontakten igen och fick meddelandet i LED:n Grön, Röd, Röd, Röd.
Gick in och läste på ett par sidor om återställning av allt och provade metoder nämnda.

Hålla nere powerknappen i 6-8 sek. Ger en gul boxee logga (loading på skärmen) men efter ca 10sek så blir skärmen svart och vaknar aldrig igen. (loggan fortfarande gul.)
Ha strömmen ute ur boxen i 30min och provade igen. Samma resultat.
Hålla nere powerknappen i allt från 15-30sek. Röd lampa direkt för att sedan gå in i det blinkande läget.
Provat med olika TV:apparater och HDMI-sladdar, samt såklart kopplat ut allt annat.

Någon som har en idé eller är det att lämna tillbaka till affären (fortfarande garanti kvar).
Problemet är ju dock att NetonNet slutat sälja boxen! Känns ju inte direkt roligt att skicka iväg den på service i ett par månader!

Tacksam för svar!

Visa signatur

Leksakerna: ASUS ROG STRIX B550-F GAMING | AMD Ryzen 7 5800X | Corsair 4x8GB DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX | Sapphire Radeon RX 6800 16GB Pulse OC | Fractal Design ION Gold 850W | Phanteks Eclipse P300 Tempered Glass Svart | Kingston A2000 1TB M.2 NVMe

Permalänk
Medlem

Sweboxee.se

Hej!
Jag kan tyvärr inte hjälpa dig, men testa att skriva i forumet på sweboxee.se. Det forumet är relativt levande.

mvh,
/K

Permalänk
Medlem

har du någon usb i? Det finns en boxee hacks+ firmware nu. Tror man sätter i usb och startar på något sätt. Du kanske kan flash om till den firmware så att den "återställs" till ny firmware