Permalänk

Netflix utbudet

Var inne på mitt Netflix konto idag och kunde inte se utbudet på deras filmer och serier ska det vara så? Så fort jag försökte klicka på utbudet åkte man tillbaka till förstasidan igen.

Förut kunde man se utbudet även om man inte betalade om jag minns rätt men nu verkar det inte gå. Hur tänkte Netflix här egentligen man vill kunna se utbudet innan man börjar betala för det!

Finns det något bra ställe annars där man kan se utbudet på Netflix?

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 6750 XT
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti

Permalänk
Medlem

Netflix är en betaltjänst, klart man inte kan se deras filmer och serier när man inte har betalat

Permalänk

http://www.moreflicks.com/

edit: Ingen aning om hur uppdaterad sidan är dock... Kanske kan ge en fingervisning i alla fall.

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo Evolv ATX | Moderkort: ASUS Z97-AR | CPU: Intel Xeon E3-1270v3 | RAM: Corsair 16GB VENGEANCE LP Grafikkort: 2x AMD R9 290 | PSU: Corsair AX750 | SSD: Intel 730 Series Kylning: Phanteks PH-TC14CS | Scythe Gentle Typhoon | Corsair Air series AF140 | Phanteks PH-F140HP

Galleri: Ash | By SweLingonBerry

Permalänk
Medlem

Uppenbart handlar det om att kunna se vad de har i sitt utbud så man vet vad man betalar för, och jag tycker själv de borde vara tvungna att lista det så folk vet vad de ger sig in på. Till och med för en som betalar är det rörigt och svårt att få grepp om allt, hur svårt vore det att ha en lista i alfabetisk ordning med alla titlar? Sannolikt vill de inte visa för folk vilket minimalt utbud de har, men att detta är tillåtet är tråkigt.

Permalänk
Skrivet av friskybob:

Netflix är en betaltjänst, klart man inte kan se deras filmer och serier när man inte har betalat

Så man får inte lov att se vad som erbjuds innan man betalar?

Då ska man alltså chansa och hoppas att det som erbjuds är något att betala för tycker du det låter vettigt ärligt talat?

Skrivet av SweLingonBerry:

Man kan alltså se utbudet här ska kolla in det tack!

Skrivet av Frekeb:

Uppenbart handlar det om att kunna se vad de har i sitt utbud så man vet vad man betalar för, och jag tycker själv de borde vara tvungna att lista det så folk vet vad de ger sig in på. Till och med för en som betalar är det rörigt och svårt att få grepp om allt, hur svårt vore det att ha en lista i alfabetisk ordning med alla titlar? Sannolikt vill de inte visa för folk vilket minimalt utbud de har, men att detta är tillåtet är tråkigt.

Tack för ett vettigt inlägg som delar min syn på saken. Om det är så Netflix fungerar lär inte jag betala för tjänsten fler gånger. Jag vill minnas att man kunna se utbudet förr även om man inte betalade men det har dom antagligen ändrat då.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Jag körde nyligen en betalmånad för att kolla och vart grymt besviken. Jag är mest inne på filmer och på den fronten är det tunt.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Ett tips är att använda "Hola Better Internet" för att få det amerikanska osv utbudet på Netflix. Helt plötsligt blev det väldigt mycket bättre

Permalänk
Skrivet av Swedish Berserk:

Då ska man alltså chansa och hoppas att det som erbjuds är något att betala för tycker du det låter vettigt ärligt talat?

Man kan alltså se utbudet här ska kolla in det tack!

Tack för ett vettigt inlägg som delar min syn på saken. Om det är så Netflix fungerar lär inte jag betala för tjänsten fler gånger. Jag vill minnas att man kunna se utbudet förr även om man inte betalade men det har dom antagligen ändrat då.

Det går väl att testa en månad gratis? Har gått tidigare i alla fall.

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Medlem

Trodde du menade att du ville kolla på filmerna och serierna

Men varför kör du inte en gratismånad för?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frekeb:

Troligtvis så har de ingen alfabetisk lista med alla titlar för att de har på tok för många titlar för att det ska vara smidigt. Tror att extremt få skulle använda det systemet då det inte är smidigt.

Själv använder jag moreflicks.com för att se utbudet. Då kan jag även se vilken region jag ska använda.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Frekeb:

Får du en lista över samtliga program, serier och filmer som kommer visas under det kommande året om du beställer du ett kanalpaket från t.ex. ComHem? Netflix har dock en gratismånad där du kan prova på utbudet som är mycket stort.

Skrivet av apelipell:

Skrivet av Appel99:

Precis! Testa en gratismånad och säg upp det om du inte tycker att det duger.

Visa signatur

Desktop:NZXT H440 Black/Blue - MSI X99S SLI Plus - i7 5820k @ 4.5Ghz - Noctua NH-D15 - Crucial 32GB @ 2400 CL14 - Asus GTX 780 Ti - Asus GTX 470 - Lycom Firewire 400 LP kort - 2x Samsung 850 Pro 1TB - Seasonic 1200w 80+ Platinum Laptop: Macbook Pro Retina (Late 2013) - 1TB SSD - 16GB RAM - 2.6Ghz Intel i7 - nVidia 750 GT

Permalänk
Skrivet av apelipell:

Skrivet av friskybob:

Skrivet av Teh Daniel:

Får du en lista över samtliga program, serier och filmer som kommer visas under det kommande året om du beställer du ett kanalpaket från t.ex. ComHem? Netflix har dock en gratismånad där du kan prova på utbudet som är mycket stort.

Precis! Testa en gratismånad och säg upp det om du inte tycker att det duger.

Hade ni läst mitt inlägg hade ni sett att jag redan har ett konto och alltså redan haft gratismånaden dessutom har jag tidigare betalat för tjänsten också.

Jag tänker inte skapa ett nytt konto bara för att kunna se utbudet och kolla gratis en månad när man egentligen borde se vad man faktiskt kommer betala för innan man köper det.

Tycker det är lustigt att vissa försvarar Netflix och hur dom gör. Visst ska man kunna se utbudet innan man betalar för tjänsten jag ser det som en självklarhet.

Sen att jämföra Comhem med en streamingtjänst som Netflix känns bara konstigt. Netflix är till för att man själv ska kunna välja vad man vill se så varför ska man då inte kunna se utbudet innan man börjar betala för det?

Oavsett lär jag inte betala för något jag inte kan se utbudet på.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Tycker det är lustigt att vissa försvarar Netflix och hur dom gör. Visst ska man kunna se utbudet innan man betalar för tjänsten jag ser det som en självklarhet.

Håller fullständigt med!

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!