"Inaktivera alla ljudeffekter" På/Av konstant.

Permalänk
Medlem

"Inaktivera alla ljudeffekter" På/Av konstant.

Hej Sweclockers!
Har ännu ett problem med min kära dator... Har haft detta problem ett tag nu och förstår helt enkelt inte vad problemet är. Det verkar inte vara så vanligt då jag inte fått några träffar på google(vet inte riktigt vad jag ska söka på heller...) ang. detta.
Problemet är det att jag hör ett "klickande" ljud, precis som om du pluggar i headsettet i ljudingången på datorn, fast enda skillnaden är att detta händer hela tiden. Det "klickar" om och om igen, ända tills jag startar en ljuduppspelning, t.ex. spotify (och startar en låt alltså) och börjar igen när jag avbryter denna (dvs stänger av spotify - inte bara minimerar och pausar låten, utan verkligen stänger ner spotify).
Det jag kom fram till genom att gå in i "Ljud / Egenskaper för headsettet / Förbättringar" är att rutan "Inaktivera alla ljudeffekter" bockas i och ur hela tiden.

Det är alltså denna ruta : http://puu.sh/cKZ7C/a446f08cde.png
Har någon annan haft detta och vet någon lösning?

Kan även tillägga att mitt ljudkort är det inbyggda i Asus Z87-pro, headsettet är ett Qpad QH-90 Closed, som sitter direkt i moderkortet. Det spelar för övrigt ingen roll om jag använder ljudkontrollern på headsettet, frontpanelen eller mutear micken (som vissa sagt fungerar).

Tack å hej!

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Det låter som en ganska dum fullösning på problemet. Det du egentligen borde ta reda på ar varför ljudet spelas upp helat iden. Din dator verkar inte vara helt frisk.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Det låter som en ganska dum fullösning på problemet. Det du egentligen borde ta reda på ar varför ljudet spelas upp helat iden. Din dator verkar inte vara helt frisk.

Det är just därför jag frågar här, ifall någon vet?
Det är enheten som inaktiveras och aktiveras om och om igen.. Visst, min dator kanske har fått fnatt! Ska vänta och se ifall någon annan har en lösning / tidigare erfarenhet ang. detta!

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Om du själv deaktiverar alla ljudeffekter, vad händer då?
Annars borde du kunna stänga av funktionen som finns i drivrutinen som heter något i stil med "Detect if something is plugged in or unplugged to a jack".

Den här länken visar exempel på det: http://www.spyontech.com/how-to/here%E2%80%99s-a-quick-way-to...

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Kör ditt antivirus för att se om det kan vara något där. Även t.ex. CCleaner för att se om den hittar något konstigt. Se i aktivitetshanteraren om det är något konstigt program som kör.

Permalänk
Medlem

uppdatera drivarna till moderkortet/ljud drivarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av warh0g:

Om du själv deaktiverar alla ljudeffekter, vad händer då?
Annars borde du kunna stänga av funktionen som finns i drivrutinen som heter något i stil med "Detect if something is plugged in or unplugged to a jack".

Den här länken visar exempel på det: http://www.spyontech.com/how-to/here%E2%80%99s-a-quick-way-to...

När jag deaktiverar så händer inte mycket, den bockas i igen och fortsätter i samma takt som innan. Ska inspektera länken och se om det finns något där! Tack för tipset!

Skrivet av Trixtr:

Kör ditt antivirus för att se om det kan vara något där. Även t.ex. CCleaner för att se om den hittar något konstigt. Se i aktivitetshanteraren om det är något konstigt program som kör.

MSE samt Malwarebytes (körde båda utifall att) hittar ingenting, och dessa körs varje vecka vid en angiven tid.

Skrivet av Trixtr:

uppdatera drivarna till moderkortet/ljud drivarna

Drivrutinerna är de senaste.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av warh0g:

Om du själv deaktiverar alla ljudeffekter, vad händer då?
Annars borde du kunna stänga av funktionen som finns i drivrutinen som heter något i stil med "Detect if something is plugged in or unplugged to a jack".

Den här länken visar exempel på det: http://www.spyontech.com/how-to/here%E2%80%99s-a-quick-way-to...

Detta fungerade inte riktigt, det är inte detta problem som jag har. Vad jag förstod så får denne problem med det plingande ljudet som visar att en ny enhet har hittats? T.ex. som en usb enhet? Kanske förstod helt fel, men detta är iaf inte mitt problem.

Har för övrigt inte mitt headset som just en " Headset enhet" utan markeras som " Högalare "

och i Realtek HD - ljudkonfigurations programmet visar den detta:

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Verkar ha hittat en lösning (?) Avinstallerade Razer Surround och det försvann helt. Osäker om problemet uppstod vid installationen utav Razer Surround, eller om det fanns innan.. Men det tycks vara fixat just nu iaf! Skumt..

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Verkar ha hittat en lösning (?) Avinstallerade Razer Surround och det försvann helt. Osäker om problemet uppstod vid installationen utav Razer Surround, eller om det fanns innan.. Men det tycks vara fixat just nu iaf! Skumt..

Skönt att det fixade sig, skulle skiten sätta igång igen är det bara att ta upp det igen.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!