Föra över kontakter Nokia Lumia 800 till Samsung S5

Permalänk
Medlem

Föra över kontakter Nokia Lumia 800 till Samsung S5

Hej

Jag är totalt GALEN att det ska vara SÅ JÄVLA svårt att föra över kontakter från en mobil till en annan 2015! Nu till problemet, jag har en gammal Nokia Lumia 800 som jag vill föra över kontakterna ifrån till min nya Samsung S5.

Samsung har något eget skitprogram "Smart Switch" men det fungerar bara med android och iphone.

Blåtand får jag inte att fungera.

Nokian har en "kontaktöverföring" på sin mobil som nog är bra fast det är bara till för om man vill föra över kontakter TILL telefonen.

Någon som har gjort samma flytt som jag och fått det att fungera? Skrämmande att det ska vara så svårt att föra över kontakterna kan jag tycka och det borde vara en av de första "inställningarna" man gjorde när man startade upp sin nya telefon.

Visa signatur

AMD X4 940 | Gigabyte GA-MA790X-UD3P | Gigabyte Radeon HD4850 MC 1GB | 520W Corsair CMPSU-520HXEU | Corsair 8GB (4x2GB) XMS-2 8500C5 | 2st Kingston A400 240GB 2.5 | Fractal Design Define 7 Compact Svart Solid | Dell P2719HC |

Permalänk
Visa signatur

Dator: Mobo: MSI Z390 MPG Cpu: Intel Core i7 9700K --- CoolerMaster Hyper 212 EVO GFX-card: Asus Geforce RTX 2070 8GB Dual PSU: Corsair CV 650W RAM: 32 Gb(8GbX4) @ 2666Mhz.
Telefon: Oneplus 7T

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Locos:

Hej

Jag är totalt GALEN att det ska vara SÅ JÄVLA svårt att föra över kontakter från en mobil till en annan 2015! Nu till problemet, jag har en gammal Nokia Lumia 800 som jag vill föra över kontakterna ifrån till min nya Samsung S5.

Samsung har något eget skitprogram "Smart Switch" men det fungerar bara med android och iphone.

Blåtand får jag inte att fungera.

Nokian har en "kontaktöverföring" på sin mobil som nog är bra fast det är bara till för om man vill föra över kontakter TILL telefonen.

Någon som har gjort samma flytt som jag och fått det att fungera? Skrämmande att det ska vara så svårt att föra över kontakterna kan jag tycka och det borde vara en av de första "inställningarna" man gjorde när man startade upp sin nya telefon.

Skulle persoligen testa synca till outlook-konto och sedan hämta hem på S5:an där igenom.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Tack för svaren men jag löste det. Konstigt att det går att hitta hundra olika sätt att föra över kontakter, det borde som jag sa innan vara smidigare. Hur som helst så ska jag berätta hur jag gjorde.

1. Gå in i Windows Live Mail på datorn.

2. Gå in på kontakter i nedre vänstra hörnet.

3. Välj "Exportera" uppe i mitten av skärmen.

4. Exportera som Visitkort .VCF och skapa en mapp med innehållet på skrivbordet.

5. Sätt in USB sladden i din Samsung S5 telefon och lägg mappen i "Kontakter" på telefonen.

6. Gå in på kontakter och inställningar på din Samsung S5 telefon.

7. Välj "Importera från enhetslagring" - "Enhet" - "Importera alla vCard-filer"

8. Klart

För att det hela ska fungera förutsätter givetvis att kontakterna finns med inne på din Windows Live Mail.

Visa signatur

AMD X4 940 | Gigabyte GA-MA790X-UD3P | Gigabyte Radeon HD4850 MC 1GB | 520W Corsair CMPSU-520HXEU | Corsair 8GB (4x2GB) XMS-2 8500C5 | 2st Kingston A400 240GB 2.5 | Fractal Design Define 7 Compact Svart Solid | Dell P2719HC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Locos:

Tack för svaren men jag löste det. Konstigt att det går att hitta hundra olika sätt att föra över kontakter, det borde som jag sa innan vara smidigare. Hur som helst så ska jag berätta hur jag gjorde.

1. Gå in i Windows Live Mail på datorn.

2. Gå in på kontakter i nedre vänstra hörnet.

3. Välj "Exportera" uppe i mitten av skärmen.

4. Exportera som Visitkort .VCF och skapa en mapp med innehållet på skrivbordet.

5. Sätt in USB sladden i din Samsung S5 telefon och lägg mappen i "Kontakter" på telefonen.

6. Gå in på kontakter och inställningar på din Samsung S5 telefon.

7. Välj "Importera från enhetslagring" - "Enhet" - "Importera alla vCard-filer"

8. Klart

För att det hela ska fungera förutsätter givetvis att kontakterna finns med inne på din Windows Live Mail.

Det finns ett enklare sätt, och det är faktiskt otrliigt lätt att flytta kontakter år 2015.

1. Kolla att alla kontakter i Lumian är synkade till live mail (outlook.com). Det är de nästan alltid.

2. Installera outlook.com-appen på Samsungen och logga in. Kolla att den är inställd på att synka även kontakter. (är som standard)

3. Klart.

Edit: Alternativ 2, om man vill flytta in kontakterna till Google-kontot.

1. Logga in på outlook.com och exportera kontakterna till en .csv.fil. Spara den på datorn.
2. Logga in på gmail.com med kontot du har på samsungen. Importera csv-filen till kontakterna.
3. Klart.