Hur tar man bort engelskt tangentbord?

Permalänk
Medlem

Hur tar man bort engelskt tangentbord?

Hej!

I Windows 7 som jag hade tidigare så går det att skifta emellan svenskt tangentbord och engelskt tangentbord genom snabbkommandot Alt + Shift. Det var lätt att stänga av in Win7 genom att gå in i kontrollpanelen och ta bort det engelska tangentbordet helt. Då kunde man inte skifta eller komma åt så man råkade ändra till engelskt tangentbord när man spelade osv.

Nu till frågan, hur gör man detta i Win10? Jag ser tangentbordsikonen nere vid klockan, men om jag går in där, så har jag bara svenskt tangenbord aktiverat, har plockat bort engelska. Men jag vill ha bort funktionen så den inte skiftar till engelskt tangenbord genom snabbkommandot. Kommer åt det hela tiden när jag spelar och det är lite irreterande.

Tacksam för svar.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem

Sedan 8 så tror jag det är win+space för att skifta skriftspråk. Fungerar för mig

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Här är hur du stänger av det i 8an i alla fall:
http://superuser.com/questions/604790/how-to-disable-ctrlshif...

Permalänk
Medlem

du måste installera svenskt language pack först innan du kan välja det

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blofeld:

Tackar, det funkade galant att bara ta bort snabbkommandot så den inte byter över till engelskt, låg på samma ställe i Win10. Tackar så mycket för hjälpen. Nu kommer jag iaf inte åt det i spel

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."