Permalänk
Medlem

Spela in skärm

Jag letar efter ett enkelt program som kan spela in allt som händer på skärmen. Jag har hittat flera program som fungerar bra i spel men jag vill även kunna spela in typ skrivbordet, chrome, streams etc. i någorlunda bra kvalitet utan lagg.

Någon som har något tips? Jag använder Win 8.1 och har flera skärmar så det vore lämpligt att kunna ställa in vilken skärm som ska spelas in.
Jag har bl a testat:
Applian Replay Video Capture
Bandicam
BB Flashback
Fraps
Camtasia
D3DGear
Dxtory
Jaksta Streaming Media Recorder
Replay Media Capture
Telestream Wirecast
WM Recorder

Permalänk
Medlem

@puck har du testat OBS ?
Du kan välja spela in vad som helst där, hela skärmen eller visst program.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600x+Noctua NH-D15 chromax , Asus Rog Strix B650E-E, Samsung 980 Pro 1TB m.2, Kingston Fury Renegade 2TB m.2, G.Skill Trident Z5 Neo Svart 2x16GB CL32 6000, Asus TUF 7900 XT

Permalänk
Medlem

Mirillis action kan jag rekommendera

Permalänk
Avstängd
Skrivet av puck:

Jag letar efter ett enkelt program som kan spela in allt som händer på skärmen. Jag har hittat flera program som fungerar bra i spel men jag vill även kunna spela in typ skrivbordet, chrome, streams etc. i någorlunda bra kvalitet utan lagg.

Någon som har något tips? Jag använder Win 8.1 och har flera skärmar så det vore lämpligt att kunna ställa in vilken skärm som ska spelas in.
Jag har bl a testat:
Applian Replay Video Capture
Bandicam
BB Flashback
Fraps
Camtasia
D3DGear
Dxtory
Jaksta Streaming Media Recorder
Replay Media Capture
Telestream Wirecast
WM Recorder

Uppgradera till Windows 10. Då kan du trycka Win+G för att spela in vad som helst/spel/program m.m.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk

ShadowPlay? Om du har ett Nvidia kort

Permalänk
Medlem
Skrivet av RogerL:

@puck har du testat OBS ?
Du kan välja spela in vad som helst där, hela skärmen eller visst program.

Dra mig baklänges.

Har läst om detta program flera gånger tidigare men var säker på att jag redan testat det men det hade jag tydligen inte. Och det verkar ju helt klockrent. Verkar dra en hel del CPU till skillnad från flera andra inspelningsprogram men videofilerna verkar ju inte bli lidande i varje fall.

Tack för tipset!