Följ Black Week på SweClockers

Formatera en WD 180 GB.

Permalänk
Hedersmedlem

Formatera en WD 180 GB.

Har köpt en Western Digital på180 gb (den som dustin hade på rea), men jag har lite problem. När jag formaterar den så kommer den till ca 99%, sedan står det "The format failed to complete successfully".

Jag har delat upp hårddisken i 5 partitioner (4 på ca 30 gb och en på ca 20). Det blir samma sak på alla partitioner.

Jag har kopplat in hårddisken till en IDE-kontrollerkort (Promise Ultra 100 TX2). Är hårddisken för stor får kortet? Jag har en WD 120 GB inkopplad som funkar fint.

Någon som vet hur man skall göra? Jag försöker formatera genom Computer Management. Det kanske funkar om jag använder något annat program?

Tacksom för hjälp!

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har du uppdaterat biosen på kontrollerkortet till den senaste?

För i den senaste biosen så finns det stöd för diskar över 137gb.

Visa signatur

854T

Permalänk
Medlem

formatera inte i windows....

Visa signatur

..old Fart

Permalänk
Hedersmedlem

Jag gjorde som Tonka sa och det funkade fortfarande inte. Då bytte jag IDE-kabel och nu funka det fin fint

machine: Varför skall jag inte göra det?

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk

Kort fråga, varför så förbaskat många partitioner?
Kör du ntfs så förlorar du inte utrymme som man gör om man kör fat på en stor disk.. (slack space)