Bästa tipsen från Black Week

Köpte windows 10 home på en USB enhet

Permalänk
Medlem

Köpte windows 10 home på en USB enhet

Hej!

Jag har fått mitt windows 10 paket nu, men usb stickan verkar vara "barnsäker"

Det går att se vilken del som har pinnarna som ska in i datorn, men dom måste skjutas ut, om ni vet hur det brukar vara med usb minnen så förstår ni.

Problemet är att minnet är robust och oflexibelt på alla sätt och vis, och jag vågar inte ta i med risk att paja nåt. Det finns en aluminium del som minnet är i och en plastdel i blått som jag gissar ska dras i eller nåt.

Microsoft har gjort en rejäl tabbe på att inte förklara hur detta ska göras, det står bara i manualen, "stick in minnet i datorn".
Jo, jag kan inte det microsoft. Ert usbminne är litet och ointuitivt. Jag kommer sannolikt paja stickan om jag gör något fel här.

Ingen på nätet verkar skriva eller göra youtube videos om dessa stickor, bara massor om hur man gör en egen sticka via iso. Det är är en sticka från boxen med installation på. Om ni vet, HUR GÖR MAN? Jag blir fan galen på den här...

Tack!

Visa signatur

5820k - 6950 XT

Permalänk
Medlem

Ser det ut såhär?

Isåfall ser det ju ut som att det ska räcka att dra i "flärpen" som sticker ut.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

Hej!

Jag har fått mitt windows 10 paket nu, men usb stickan verkar vara "barnsäker"

Det går att se vilken del som har pinnarna som ska in i datorn, men dom måste skjutas ut, om ni vet hur det brukar vara med usb minnen så förstår ni.

Problemet är att minnet är robust och oflexibelt på alla sätt och vis, och jag vågar inte ta i med risk att paja nåt. Det finns en aluminium del som minnet är i och en plastdel i blått som jag gissar ska dras i eller nåt.

Microsoft har gjort en rejäl tabbe på att inte förklara hur detta ska göras, det står bara i manualen, "stick in minnet i datorn".
Jo, jag kan inte det microsoft. Ert usbminne är litet och ointuitivt. Jag kommer sannolikt paja stickan om jag gör något fel här.

Ingen på nätet verkar skriva eller göra youtube videos om dessa stickor, bara massor om hur man gör en egen sticka via iso. Det är är en sticka från boxen med installation på. Om ni vet, HUR GÖR MAN? Jag blir fan galen på den här...

Tack!

Skumt, lägg upp en bild så kan vi se hur det ser ut.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem

FALSK ALARM!
Det var bara att sätta i den som det stod. Det vara bara att jag inte såg att den passade i usbslottet ändå

Den ser ut så här:

Fail of the day!

Visa signatur

5820k - 6950 XT

Permalänk
Rekordmedlem

Posta en bild på det minne du fått.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Du är inte den enda - https://youtu.be/YkM4CwdwWU4?t=3m22s

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: ASUS TUF Gaming B650M-Plus RAM: Kingston Fury Beast 6000MHz 64GB GPU: PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate Chassi: Fractal Design Define Mini C PSU: Corsair RM750x SSD: Kingston KC3000 2TB NVMe Skärm: Samsung 49" Odyssey G9 240 Hz Tgb: Keychron Q6 Brown Mus: Logitech MX Master III Högtalare: Audio Pro Addon T14 OS: MS Windows 11 Pro ISP: Bahnhof 500/500Mbit Tillbehör: Staropramen & Noblechairs Hero