Precis, nu kostar en vinkelslpip mer visserligen men för 500Kr får man en liten smidig AEG och den betalar av sig på ett jobb ofta om man behöver laga något hemma istället för att betala någon en timmpeng.
Plåt kostar runt 125-150Kr kvadraten för 1mm och spill kan man ofta få för mindre. 2 kvadrat räckte till en hel datorlåda och det blev näsan hälften över. Och låna vinkelslip kan man nog, jag har ett par polare och en granne som lånar ut till mig utan problem vid behov om man hjälper dom lite tebaks bara.
Kostnaden i material, plåt och skiva är några kronor så en polare med ett garage har säkert möjligheten att hjälpa dig tillverka en och då kan du få den precis som du vill ha den.
Annars fungera sticksåg, dremel och annat bra med dock inte lika snabbt och smidigt.
EDIT:
Ska eventuellt till polarens garage i morgon så om du vill skulle jag nog kunna göra en. Vad får den kosta med frakt i så fall utan fläkt och ska den vara plåtren eller målad? Färgen är egentligen det som kostar och frakt. Tror jag har lite svart halvblank och även matt klarlack som är snyggt som fan kvar sedan jag byggde min datorlåda i hans garage.