Permalänk
Medlem
Skrivet av Dashio:

Hur brukar ni göra med uppdateringar? Uppdaterar ni så fort de kommer eller kör ni "Dont fix if it aint broke"?

Det är dessa uppdateringarna som ligger i pipen:
Home Assistant Core 2025.1.3
Mosquitto broker 6.5.0

Brukar uppdatera enligt breaking-changes, men alltid kolla upp så man har Snapshot ( räddat en väldigt många gånger ) både på VM & inne i HASS

Om du använder Z2M så är version 2.0 släppt, där kan det besvära lite med automationer, men inget jag märkte av eller något fel med legacy enheter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dashio:

Hur brukar ni göra med uppdateringar? Uppdaterar ni så fort de kommer eller kör ni "Dont fix if it aint broke"?

Mosquitto broker 6.5.0

Alltid uppdatera, det är bara jobbigare när breaking changes kommer och du måste göra en stor uppdatering.

Visa signatur

Battlestation: 14900kf - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial
Server: 2x Xeon E5-2670 - 64GB Ecc ram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dashio:

Mosquitto broker 6.5.0

Försöker hålla det hyffsat uppdaterat. Dock hoppar jag sällan på den första releasen i månaden utan väntar till .1 eller .2. Ex. Skippar jag 2025.1.0 och väntar in minst 25.1.1 eller hellre 25.1.2. Då hinner andra dyka på eventuella problem som kan rättas innan jag uppdaterar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dashio:

Mosquitto broker 6.5.0

Så ofta som jag orkar och hinner med. Det blir ibland lite pill att fixa något som trasslar eller som går sönder på grund av deprication...

Det blir bara jobbigare att ligga i bakkant...

/z

Visa signatur

C2D E6300 @ 3.2HGz 1.2V | Thermalright 120 Extr. | Gainward 8800 GT Golden Sample |Samsung 2x500Gb | Corsair VX 550V | Antec P182 [img]http://valid.x86-secret.com/cache/banner/421648.png[/img]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dashio:

Mosquitto broker 6.5.0

Jag brukar uppdatera ganska snabbt, efter att ha läst release-nötterna.

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zyberzero:

Jag brukar uppdatera ganska snabbt, efter att ha läst release-nötterna.

Hehe, jag tar en snapshot av systemet innan och går det helt åt pipan rullar jag tillbaka och läser nötterna innan jag gör om med mer tid och fokus.

/z

Visa signatur

C2D E6300 @ 3.2HGz 1.2V | Thermalright 120 Extr. | Gainward 8800 GT Golden Sample |Samsung 2x500Gb | Corsair VX 550V | Antec P182 [img]http://valid.x86-secret.com/cache/banner/421648.png[/img]