"AirPlay" från PC till AppleTV?

Permalänk
Medlem

"AirPlay" från PC till AppleTV?

Ja, kort och gott, i min IPhone, padda och tjejens MacBook finns det ju den AirPlay knappen, finns det något preogram till PC som gör att man kan få den i Win 10? Så att jag kan visa min PC på TVn med hjälp av AppleTV? Har nyaste versionen.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

AirParrot 2 verkar kunna användas för detta, jag har aldrig testat det själv dock: http://www.airsquirrels.com/airparrot/features/win/. Det finns en trial så det är ju bara testa och se om det fungerar tillräckligt bra.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Tnx, ska pröva den!

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Hedersmedlem

Har provat AirParrot för inte så länge sedan, men den ville inte helt som jag ville. Den sa att den sände, men det blev inte alltid bild i andra änden. Verkade inte vara en helt färdig produkt. Tyvärr hittade jag inget annat bra alternativ heller. Hoppas det funkar bättre för dig.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Skamlös bump, nåt nytt på denna fronten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxon:

Skamlös bump, nåt nytt på denna fronten?

https://rogueamoeba.com/airfoil/

Vågar inte svara för hur bra det fungerar nuförtiden dock.

Itunes går att skicka från också.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Ska testa airparrot ikväll igen, testade för några år den och då funkade det inte så bra, har några region 1 dvds liggande som inte funkar på xbox one / ps3-4, alternativet är förstås och rippa dom och köra i ps3:an