Komplett's "Köp nu - betala sen", dold avgift?

Permalänk
Medlem

Komplett's "Köp nu - betala sen", dold avgift?

Tjena! Vart sugen på att köpa ett tangentbord nu under deras gamingweekend. Såg att de sedan bjöd på 299krs avgiften om man köper nu men betalar om sex månader, så varför inte?

Läste igenom avtalet vilket inte såg så konstigt ut (sålänge du betalar hela beloppet innan förfallodagen är du safe) men reagerade sedan på följande:

Citat:

2.2.1 Etableringsavgifter

Vid upprättande av Kompletts kontokredit påföres en etableringsavgift på 250 SEK. Avgiften är oavhängigt enstaka köp och täcker administrativa utgifter hänförliga till kontot, jämför KKredL 12§."

Om ovanstående står under rubriken "Följande villkor ingår som en del av köpeavtalet.", betyder det att jag åker på avgiften?

Tacksam för svar!
Mvh

Visa signatur

c'est la baguette

Permalänk
Medlem

Det är en extra avgift om du inte betalar fullt efter 6 månader, dvs övergår till kontokredit istället.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B650E-F Gaming Wifi | Ryzen 7 9800X3D | Noctua NH-D15 Chromax | G.Skill Trident Z5 RGB 2x32 GB DDR5-6000 CL30 | 1 & 4TB WD SN850X, 4TB Samsung 870 QVO | Gainward 4090 GS @3000/23 | Enthoo Evolv X | MSI MEG Ai1300P 1300W | SBX G6 | Logitech G915 & G502 X Lightspeed med Powerplay| Dell Alienware AW3225QF 32" | 136TB UNRAID NAS | MacBook Air M1 2020 | 8192MB | 256GB | Herman Miller X Logitech G Embody

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rismik:

Det är en extra avgift om du inte betalar fullt efter 6 månader, dvs övergår till kontokredit istället.

Stort tack för svaret! Blir att lägga beställningen nu då

Visa signatur

c'est la baguette

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mix0r:

Stort tack för svaret! Blir att lägga beställningen nu då

Se bara till att inte skriva upp dig på för mycket sådant så att du efter 6 månader får en räkning på 25 000kr som du glömt lägga undan pengar till

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Det kan hända att det är så att om du inte handlat på Kompletts kredit tidigare så får du den avgiften. Kolla upp med dem.

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Medlem

Jag håller med var försiktig med sånt här så du inte hamnar i lyxfällan alltid bättre att betala direkt.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Se bara till att inte skriva upp dig på för mycket sådant så att du efter 6 månader får en räkning på 25 000kr som du glömt lägga undan pengar till

Tack för varningen! Är timanställd och får lite bidrag genom CSN men kommer definitivt hålla mig säker

Skrivet av mibsweden:

Det kan hända att det är så att om du inte handlat på Kompletts kredit tidigare så får du den avgiften. Kolla upp med dem.

Supporten är stängd och deras gamingweekend slutar efter midnatt, tror jag väljer att bita på avgiften om den nu skulle komma!

Visa signatur

c'est la baguette

Permalänk
Medlem

Tänk också på att om du inte kan betala när det blir aktuellt att göra det så får du betala engångskostnaden på 250kr, samt 35 kr + 1.5% i ränta för varje månad som du inte betalat av hela beloppet. Så det är ju inte så konstigt att de "bjuder" på senare betalning, det är ju något de tjänar på i längden eftersom många som inte har råd nu inte heller kommer ha råd om 6 månader.

Permalänk
Inaktiv

Brukar säga att det man inte har råd innan löning så har man inte råd även efter löning.

Skickades från m.sweclockers.com