Butiken Computersalg, erfarenheter?

Permalänk

Fri Frakt - med PostNord för paketer, men inte pall-leverans med DHL.

Tack för att du skriver.

@Ze:

Vi har individuella fraktkostnader på våra varor, men du hittar alltid den exakta fraktkostnaden under priset på produktsidan.
Du kan alltid se de olika leveransalternativen för den enskilda varan precis under priset på produktsidan. I detta fall, en diskmaskin.

Vi erbjuder Fri Frakt på alt som kan skickas med PostNord om du köper för över 500,-, men stora och tunga saker som inte kan levereras som vanlig paket med PostNord, dom levereras med DHL. Frakten för en DHL leverans täcks inte under "Fri Frakt".

Om du trycker in på bilden med texten "Fri Frakt", kan du se villkoren för det:
På beställningar över 500kr*. Finns det Fri Frakt.
Fri Frakt är alltid med PostNord - närmsta ombud.
*Detta gäller inte stora och tunga varor som levereras med DHL. Leveranspriset visas alltid i den gula rutan under priset på varan.

Jag är glad för att du skriver om det, och jag går vidare med det, så det kanske kan syns lite bättre, än bare under priset på produkten.

*Du är välkommen att skriva åt mig eller os på salg@computersalg.se eller i ett meddelanden här på sweclockers.

Vh.
Jannick - ComputerSalg.se

tilläg till texten.
Permalänk
Medlem
Skrivet av Jannick_ComputerSalg:

Tack för att du skriver.

@Ze:

Vi har individuella fraktkostnader på våra varor, men du hittar alltid den exakta fraktkostnaden under priset på produktsidan.
Du kan alltid se de olika leveransalternativen för den enskilda varan precis under priset på produktsidan. I detta fall, en diskmaskin.

Vi erbjuder Fri Frakt på alt som kan skickas med PostNord om du köper för över 500,-, men stora och tunga saker som inte kan levereras som vanlig paket med PostNord, dom levereras med DHL. Frakten för en DHL leverans täcks inte under "Fri Frakt".

Om du trycker in på bilden med texten "Fri Frakt", kan du se villkoren för det:
På beställningar över 500kr*. Finns det Fri Frakt.
Fri Frakt är alltid med PostNord - närmsta ombud.
*Detta gäller inte stora och tunga varor som levereras med DHL. Leveranspriset visas alltid i den gula rutan under priset på varan.

Jag är glad för att du skriver om det, och jag går vidare med det, så det kanske kan syns lite bättre, än bare under priset på produkten.

*Du är välkommen att skriva åt mig eller os på salg@computersalg.se eller i ett meddelanden här på sweclockers.

Vh.
Jannick - ComputerSalg.se

Ja, det var inte särskilt klart. Jag var dessutom först inne på er danska sida. Där står det "På alle ordrer over DKK 500.- er der Fri Fragt.", svårt att misstolka på någon annat sätt än att det fri frakt just alla ordrar över 500 dkk. På er Svenska sida står det "Fri frakt på ordrar över 500kr" på två olika ställen, utan någon Asterisk eller dylikt. Minst sagt missledande.

Permalänk
Medlem

Jag har handlat hos dom flera ggr, service i toppklass är min erfarenhet.

Enkelt att handla och betala, extremt tydlig uppföljning med mail och även på ordersidan, och det går att följa paketet hela vägen, som helhet är jag riktigt nöjd och deras kundservice hade ett
riktigt bra bemötande när jag ringde angående en produktfråga vid ett tillfälle.

Rekommenderas!

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk

Bra med avbeställnings-knappen på sidan.
Har lite svårt att tro att mitt paket kommer på en dag från Danmark, men det visar sig (uppdaterar då jag fått paketet).

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk

Leveranstid från Danmark till Sverige

Hej @Bemushroomed:

Om du skickar mig ett meddelanden med ditt ordernummer, kan jag kolla närmare på det.

Vanligvis är vår erfarenhet att PostNord är 1 dag om att skicka ut paketen, men vi vet att där är områdor vart det kan ta längre tid, särskilt i områden mellan Göteborg och Stockholm samt norr om Stockholm och uppåt.

Permalänk
Medlem

Beställde en processor från butiken förra veckan. Levererades dagen efter, extremt smidig upplevelse.

Permalänk

@Jannick_ComputerSalg:

ok, bra att veta. då får jag det förhoppningsvis imorrn. Jag kan söka själv på postnord dk och se.. paketet verkar inte ha kommit någonstans än, får fortfarande bara "PostNord har modtaget elektronisk information om din forsendelse"....

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk

Hej igen @Bemushroomed:

Det betyder att ditt paket ør klart till att hämtas av PostNord i afton, när de kommer till oss och tar dagens paketer. Du borde kunna spåra på ditt kolli-id senare i afton.

Permalänk

Hej igen @Bemushroomed:

Det betyder att ditt paket ør klart till att hämtas av PostNord i afton, när de kommer till oss och tar dagens paketer. Du borde kunna spåra på ditt kolli-id senare i afton.

Stod samma i går vid 12-taget på dagen. Men hoppas de hämtar det idag då

Visa signatur

Permalänk

@Bemushroomed:

Skicka mig ett meddelnaden här eller skriv till mig på salg@computersalg.se med ditt ordernummer, och jag kollar på det... allt i går är hämtad, så det värkar lite konstigt - men jag vill gärna kolla upp på det og återkoppla till dig på mejl.

*** Löst, PostNord kontaktad, bekräftelse och dokumentation skickad til @Bemushroomed på att paketet har lämnat Danmark igår ***

tillägg till frågan om leveranstid - tyvärr försenad hos PostNord SE.
Permalänk

Fick mina grejer idag, så för mig tog det alltså 2 dagar (möjligen pg.a klant av PostNord?).

Mycket nöjd med allt. Extremt seriöst att företaget kontaktade Postnord och pratade med dom plus att denna support tog minuter, inte timmar. Kommer handla från igen.

10/10

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Dom hamnar på min svarta lista i alla fall. Jag beställde ett vattenskylningskit till min dator. Får hem en datormus istället. Dom ber mig skicka tillbaka musen så skickar dom ut rätt produkt till mig.
Nu får jag svar att tyvärr har min produkt utgått. Var det ett fult trick för att dom möjligtvis hade satt fel pris på produkten? Vad säger du @Jannick_ComputerSalg ?

Permalänk

Vill gärna

Hej @Trackmaster:

Utan att veta mer om saken, kan det hända att ett produkt inte är att få mer, till trots för att vår leverantör till då har givit oss information på att de har det i lager, men det kan också hända att leverantören har givit oss fel information på ett produkt - till exempel att en CPU fläkt går in i vår system som ett objektiv til Canon.
Men jag vill gärna kolla på det, om du kan skicka mig ett meddelande här med ditt order/RMA nummer eller skicka mig det på mejl til salg@computersalg.se - ämnesfält, skriv då att: Jannick.

extra info skrivit
Permalänk
Medlem

Hej @Trackmaster:

Utan att veta mer om saken, kan det hända att ett produkt inte är att få mer, till trots för att vår leverantör till då har givit oss information på att de har det i lager, men det kan också hända att leverantören har givit oss fel information på ett produkt - till exempel att en CPU fläkt går in i vår system som ett objektiv til Canon.
Men jag vill gärna kolla på det, om du kan skicka mig ett meddelande här med ditt order/RMA nummer eller skicka mig det på mejl til salg@computersalg.se - ämnesfält, skriv då att: Jannick.

Fick ju svar från just den mailadressen där jag har pratat med en Kristian Petersen. Gäller RMA 182188. Tycker ni skicka en likvärdig produkt när ni lovar på RMAn att skicka ut rätt produkt.

Permalänk

Fel på produktinformation

Hej igen @Trackmaster
samma svar har du fått på den mejl du också har skickad mig.

Jag har kollat lite på det och kan se att den produkt du hade beställd, var en mus, men att rubriken på produkten var fel - här stod något i stil med: Thermaltake Floe Riing
Bilden på produktsidan var av en mus, alla informationer under bilder (specifikationerna) var på musen och priset var för musen.

Detta har min kollega som du har pratat med eller skrivit med, inte upptäckt, när han skapade ditt ärende på det. Min kollega i RMA-avdelningen har då set detta och har därför skrivit att det inte kan fås och att du får pengarna tillbaka.

Så tyvärr har där varit ett fel med rubriken på produktsidan, resten av sidan beskriver att produkten är en mus. Jag kan endast beklaga felet.
Om du önskar att köpa denna Floe Ring, kan den fås här: Den står rätt och står till rätt pris och med rätta informationer
https://www.computersalg.se/i/3750786/thermaltake-floe-riing-rgb-240-tt?sq=thermaltake+240

Om du inte är nöjd med beslutet kan du använda dina klagomålsalternativ enligt beskrivningen på sidan här:
https://www.computersalg.se/rma

Permalänk
Medlem

Hej igen @Trackmaster
samma svar har du fått på den mejl du också har skickad mig.

Jag har kollat lite på det och kan se att den produkt du hade beställd, var en mus, men att rubriken på produkten var fel - här stod något i stil med: Thermaltake Floe Riing
Bilden på produktsidan var av en mus, alla informationer under bilder (specifikationerna) var på musen och priset var för musen.

Detta har min kollega som du har pratat med eller skrivit med, inte upptäckt, när han skapade ditt ärende på det. Min kollega i RMA-avdelningen har då set detta och har därför skrivit att det inte kan fås och att du får pengarna tillbaka.

Så tyvärr har där varit ett fel med rubriken på produktsidan, resten av sidan beskriver att produkten är en mus. Jag kan endast beklaga felet.
Om du önskar att köpa denna Floe Ring, kan den fås här: Den står rätt och står till rätt pris och med rätta informationer
https://www.computersalg.se/i/3750786/thermaltake-floe-riing-rgb-240-tt?sq=thermaltake+240

Om du inte är nöjd med beslutet kan du använda dina klagomålsalternativ enligt beskrivningen på sidan här:
https://www.computersalg.se/rma

Hej Jannick.

Först och främst - NEJ! Det var inte en datormus på bilden. Det var tillverkarens logo bara. Er erbjudande var med i Sweclockers köprådstråd och @v854r och @Fnosk kan nog vittna om det.
Så försök inte med att skylla från er att sidan visade en mus. Jag hade ju absolut inte beställt varan i så fall förstår ni väl, samt tror inte någon hade tipsat om det i vår köprådstråd heller med sådan osäker beskrivning på en vara.

Permalänk

Hej igen @Trackmaster:

Det var det jag har kunnet se. Men skriv in ditt fulla klagomål till oss, du kan rikta det till mig - då skickar jag det vidare till vor chef.
salg@computersalg.se - att: Jannick

Observera, om produkten inte längre kan fås till priset, vill det fortfarande vara samma resultat på ditt ärende.

Permalänk
Medlem

Hej igen @Trackmaster:

Det var det jag har kunnet se. Men skriv in ditt fulla klagomål till oss, du kan rikta det till mig - då skickar jag det vidare till vor chef.
salg@computersalg.se - att: Jannick

Observera, om produkten inte längre kan fås till priset, vill det fortfarande vara samma resultat på ditt ärende.

Ni kanske ska be kundtjänst sluta lova saker i framtiden.

"Hej Stefan,
Tack för ditt mejl.

Jag beklagar att du fått fel vara. Vi kommer såklart att ombyta varan till varan du har beställt.
Jag har skapad ett ärende och skickad en kopia på mejl. Jag har också skickad en returetikett åt dig, som du ska skriva ut och klistra på paketet.
Paketet ska bara lämnas inn hos närmaste ombud.

Venlig hilsen / Vänliga hälsningar / Best regards

Tim K"

And... that was a lie.

Är bara mer frustrerad att jag har ödslat tid på att ta mig ett postkontor för att hämta och sen inse att man inte fått rätt produkt, sen iväg igen för att lämna produkten för RMA. Blivit lovad rätt produkt ska skickas ut (Borde man inte kollat att det INTE var möjlig innan han svarade mig?), till att man faktiskt inte får något alls.
Tycker bara man kan göra rätt för sig inom kundserviceperspektiv.

Permalänk

@Trackmaster:

Som tidigare skrivit har min kollega inte känt til felet eller på annan vis undersökt det vid den tiden, och här kan du till och med se i mit svar att jag ser något annat än vad du säger är fallet. Så jag skulle vilja uppmana dig att skriva ditt fullständiga klagomål till oss som jag kan ge vidare till min chef och eventuellt följa de överklagandealternativ som jag länkade till dig.

Permalänk
Medlem

@Trackmaster:

Som tidigare skrivit har min kollega inte känt til felet eller på annan vis undersökt det vid den tiden, och här kan du till och med se i mit svar att jag ser något annat än vad du säger är fallet. Så jag skulle vilja uppmana dig att skriva ditt fullständiga klagomål till oss som jag kan ge vidare till min chef och eventuellt följa de överklagandealternativ som jag länkade till dig.

Men han har ju redan skrivit sitt fullständiga klagomål till dig här i tråden, hur många gånger måste han skriva att ni har gjort fel? Och eran kundtjänst har ju faktiskt lovat, då får ni också stå för det!

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Jag beställde två paket, ett från computersalg och ett från CDON.se. Trots att jag bor 60 mil norr om Stockholm kom computersalgs paket en dag tidigare. Det var första gången jag köpte från computersalg och jag ska definitivt ha dom på listan nästa gång jag ska köpa något.

Enda nackdelen är den bristfälliga översättningen till svenska på hemsidan, det är konstant dansk-svenska överallt, till och med mailen som borde vara 100% autogenererade (och man bara behöver stavar rätt en gång) är skrivna i dansksvenska. Ex på mailrubrik: "Ordre x (y) är nu transporteras från ComputerSalg.se". Ordre. Är transporteras. Och många æ och o med streck över dom i mailen.

Och en liten grej som kanske är en småsak men jag störde mig lite på är att ett mail med rubriken "Faktura x - www.ComputerSalg.se" var skickat från "ComputerSalg.dk", medan det förstnämnda mailet var skickat från "ComputerSalg A/S". När jag registrerade användare inför köpet var mailet skickat från "www.computersalg.se". Liksom... bestäm er.

Trots dessa bagateller (konstruktiv kritik!) så är jag väldigt nöjd.

Permalänk
Medlem

Vänta nu. Så produkten finns, men ni vill inte skicka den för ni hade fel pris på produkten? Så nu talar ni osanning att den har utgått också? Vi har faktiskt ingått i ett köpavtal, där jag har fått orderbekräftelse, felprodukt och faktura, så då får ni ju faktiskt skicka produkten anser jag. Att ni sen ändrar länken jag använde mig av och satt dit en mus som bildbeskrivning låter lite som ni försöker kommer "runt" ert misstag?
Står t o m exakt samma beskrivning på min följesedel som på er länk! Se bilden nedan!

*Tillägg* Från er "kundtjänst"

Hej Stefan,

-----> Det kan jeg desværre ikke, da produktet ikke længere kan fremskaffes. <--- Så kan vi kun give dig pengene retur.

Kristian Petersen
T +45 7022 2332

Permalänk

översättning av hemsida och mejl

@Raphaei

Ja, vi har fel med det - det är ett externt företag som hade uppgiften att översätta och där vi kan se det själv eller våra kunder hjälper oss med det, där korrigerar vi det så snabbt som möjligt.

Men det är tyvärr en långsam process att korrigera efteråt. Hoppas att det går till då.

Permalänk

@Trackmaster:

Jag kan inte svara dig annorlunda än tidigare. Jag vill uppmana dig att skriva ditt fullständiga klagomål till oss (på mejl, inte på sweclockers) som jag kan ge vidare till min chef och eventuellt följa de klagomålsalternativ som jag länkade till dig.

salg@computersalg.se - kan skriva det till att: Jannick, och jag får det skickad vidare med det samma.

Permalänk
Medlem

@Trackmaster:

Jag kan inte svara dig annorlunda än tidigare. Jag vill uppmana dig att skriva ditt fullständiga klagomål till oss (på mejl, inte på sweclockers) som jag kan ge vidare till min chef och eventuellt följa de klagomålsalternativ som jag länkade till dig.

salg@computersalg.se - kan skriva det till att: Jannick, och jag får det skickad vidare med det samma.

Så nu har jag skickat dig ett mail som du kan ge vidare, med RMA-nummer och där er kollega säger att produkten inte finns, samt din länk till produkten där den faktiskt finns. Väntar med spänning, om jag nu får något svar av din chef.

Permalänk

@Trackmaster:

Jag kan se att jag har mottagit det, och jag ger det vidare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trackmaster:

Ni kanske ska be kundtjänst sluta lova saker i framtiden.

"Hej Stefan,
Tack för ditt mejl.

Jag beklagar att du fått fel vara. Vi kommer såklart att ombyta varan till varan du har beställt.
Jag har skapad ett ärende och skickad en kopia på mejl. Jag har också skickad en returetikett åt dig, som du ska skriva ut och klistra på paketet.
Paketet ska bara lämnas inn hos närmaste ombud.

Tim K"

And... that was a lie.

Är bara mer frustrerad att jag har ödslat tid på att ta mig ett postkontor för att hämta och sen inse att man inte fått rätt produkt, sen iväg igen för att lämna produkten för RMA. Blivit lovad rätt produkt ska skickas ut (Borde man inte kollat att det INTE var möjlig innan han svarade mig?), till att man faktiskt inte får något alls.
Tycker bara man kan göra rätt för sig inom kundserviceperspektiv.

Det som är intressant är ju vilket artikelnummer (SKU) som står i din beställningsbekräftelse och inte endast namnet på produkten. Är artikelnumret, Musens SKU så har du köpt en Mus. Trots namnet varit felaktigt på ÅFs webbsida. Är SKUn däremot för vattenkylningskit så har du gått avtal om att köpa det.

Så vilket SKU är det du köpt och betalt för?

Permalänk
Medlem
Skrivet av IMPANI:

Det som är intressant är ju vilket artikelnummer (SKU) som står i din beställningsbekräftelse och inte endast namnet på produkten. Är artikelnumret, Musens SKU så har du köpt en Mus. Trots namnet varit felaktigt på ÅFs webbsida. Är SKUn däremot för vattenkylningskit så har du gått avtal om att köpa det.

Så vilket SKU är det du köpt och betalt för?

Står artikel 4103490 på mitt kvitto. Omöjligt att utläsa vad det ska vara för en kund.

Permalänk
Medlem

Köpte ett nätagg därifrån nyligen och det var inga som helst problem.

Permalänk
Medlem

@Trackmaster:

Skrivet av Trackmaster:

Antar att jag fick sista https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4558528 ?
Ingen aning om det är något att ha, men tyckte bara det var sjukt billigt. Samt det står även något med Datorväska på deras sida. Blir spännande att se vad man får hem

Du visste själv att det var fel pris/ produkt som var på prisjakt.

Visa signatur

''Man får betala för kvalitet och stabilitet'' //Pantburk 2024.