Tävla och vinn värstingdator!

Fler som beställde från Komplett på Black Friday?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon200632:

Är en 43" du köpt och inte 49"

Är en 49" har dubbelkollat min order. Leverans 24:e December.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MarcusHuddinge:

"LG 49" 43UJ630V"
Du säger 49" men produktnamnet antyder att det är en 43"
Sen även i länken du namngivit 49" så är det länkat till just den 43-tummaren, 43UJ630V

Har länkat till 43" för att 49" är bortplockat ur deras system. Har kollat min order och den är 49"

Leverans 24:e December, så en dryg månads leverans.....

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pontooz:

Ja det är klart dom kan säga en sak och sen skylla på att systemet inte hänger med. Det är skyhög belastning under Black Friday.

Komplett är det enda företaget jag handlar ifrån. Helt överlägset bäst när det gäller service. Då sköts kommunikationen på en vuxen nivå dvs inga jättebebisutbrott och gnäll på forum, utan kontaktar Komplett via telefon/mail och sedan så har det alltid löst sig.

Nä har aldrig råkat ut för att lagersaldona inte stämmer på Komplett. Nu står det tom att det finns 4st i Lager av TVn som du länkat. Den kanske dyker upp nästa vecka iallafall?

Bättre du väntar, hur bråttom kan man ha med en TV? Det handlar om 2 veckors väntetid på en produkt där du fått ett sinnessjukt bra pris.

Leverans 24:e December, en dryg månad efter min utlovade beställning.

Permalänk
Medlem

Det blev uppenbarligen fel från Kompletts sida. Om du inte är nöjd, avbeställ utan kostnad.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Frispel:

Ok, så exakt hur hade du tänkt dig att komplett skulle hanterat detta annorlunda? De råkade ut för ett fel men det gör vad de kan för att du ska få din tv så snabbt som möjligt? Hur tror du att amazon skulle ha löst ett liknande problem? Finns tv inte i butiken så finns den inte.

Om du får önska själv, hur skulle du som kund vilja att en butik som råkar ut för detta ska hantera det?

Felet de gjorde enligt mig, var när jag frågade om jag beställer den idag så har jag den på tisdag eller onsdag.
Svaret jag fick var att det är inga problem, dock kan det dröja tills Onsdag eftersom det är Black Friday idag.
Hade varit mer seriöst om man sagt: "vi har extremt högt tryck idag under Black Friday, så trots vårat gröna lagersaldo kan vi inte garantera leveranser som vanligt".

DET hade varit seriöst. Nu sitter de med ett bekräftat systemfel och bara skyller ifrån sig på det.

Permalänk
Medlem

Jag beställde ex ett snes mini från inet i fredags då dom hade kampanj för swec medlemmar, och trots att jag lade beställningen innan kl 17:00 och den skulle gått iväg samma dag fick jag sms nu på förmiddagen vid halv 10 ungefär att den har packats och att postnord har fått information om paketet.
Detta är sånt som händer helt enkelt.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av twk:

Det blev uppenbarligen fel från Kompletts sida. Om du inte är nöjd, avbeställ utan kostnad.

ja, uppenbarligen. Blir dock ingen avbeställning då det var flera tusen kronor lägre pris än normalt.

Dock blir det ingen mer beställning från Komplett tyvärr. Dock varit nöjd kund hos dem innan.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RVX:

Jag beställde ex ett snes mini från inet i fredags då dom hade kampanj för swec medlemmar, och trots att jag lade beställningen innan kl 17:00 och den skulle gått iväg samma dag fick jag sms nu på förmiddagen vid halv 10 ungefär att den har packats och att postnord har fått information om paketet.
Inte ser du nån gnälltråd i deras forum?

Inet är ju ökönda för snabba leveranser och proffsig kundtjänst. Har med fördel handlat datordelar hos dem många gånger.

Tråden gäller för övrigt Komplett om du missade det?

Permalänk
Medlem

Skall du sluta handla hos alla butiker som gör fel får du till slut snickra ihop dina egna prylar.

Permalänk
Medlem

@mikael_a1:
Notera att jag skrev ex i mitt inlägg, ett tips: Sluta mothugga alla som försöker hjälpa dig, jag tog enbart ett ex, så nej det är noterat.
Poängen är att detta är sånt som händer alla återförsäljare till och från, inkl amazon.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikael_a1:

Inet är ju ökönda för snabba leveranser och proffsig kundtjänst. Har med fördel handlat datordelar hos dem många gånger.

Tråden gäller för övrigt Komplett om du missade det?

Ökända tror jag inte dom är

Permalänk
Medlem

Från Amazon kommer du ju få dina paket i tid... Av mina 5 senaste beställningar har 4 kommit försent.

Permalänk
Avstängd

Har handlat rätt mycket av dem tidigare, beställde en processor och ett moderkort av dem i förrgår, fick mail om att de packat processorn och att den går iväg på måndag vad det verkar, moderkortet beställde jag en dag efter processorn, men fick mail om att det registrerats och var klart att packa i fredags.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikael_a1:

Dock blir det ingen mer beställning från Komplett tyvärr. Dock varit nöjd kund hos dem innan.

Så du har varit nöjd kund och en liten tabbe från någon i kundtjänst gör att du ska sluta handla där helt och hållet?
Du kommer snabbt få slut på affärer att handla ifrån om du är så känslig.

Det är trist när man blir drabbad av sånt här, men det är något man helt enkelt får hantera. Har själv väntat i 2 veckor på ett grafikkort som var i lager när jag beställde och lär få vänta i minst två veckor till, men du ser inte mig starta en gnälltråd på Sweclockers om det...

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

I din andra tråd om denna stackars TV:n så var det ju ett köp av TV för att din nuvarande hade börjat krångla så skyll då inte i denna tråden på att det är en julklapp.

Dessutom så har man ju läst dina trådar ett tag och du bojkottar ju redan massa butiker som elgiganten och andra kedjor. Snart inga kvar vännen om du ska hålla på så här. Luta dig tillbaka och varva ner lite, det gör dig gött.

Må väl.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Du är väl medveten om att denna speciella dag "Black Friday" är precis som Julafton, 1 gång om året och trycket för det har ju varit i Tv reklam, reklam på nätet och m.m

Och Komplett marknadsför ju sig inför Black Friday och är ju i uppdelade företag runt Norden.

Så vad kan 1 som du med chansen och kunna få 1/20 tillsammans som du ingår i över fler miljoner människor som är precis ute på det du är.

20 människor hann före dig, sorry men sant.

Visa signatur

ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | RTX 2080 GPU: uppgradering inför RTX 5000.

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Avstängd

Jag registrerade allt jag skulle ha på prisjakt, sedan surfade jag runt och kontrollerade vilka som hade i lager. Tex var den processorn slut hos Inet, men den fanns på komplett vid tillfället, till samma pris.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Men seriöst, hur jävla lätt kränkt får man bli. Avbeställ eller håll käft och vänta 2veckor, världen går inte under.

Visa signatur

| CPU: AMD Ryzen R5 1600x @3,7GHz w/ Corsair H90 AIO water cooling | GPU: KFA2 GTX 1070 ti EX 8GB | RAM: Corsair Vengeance Red LED DDR4 16GB 3000Mhz | STORAGE: M2 Samsung 960 EVO 250GB + Samsung 860 EVO 1TB + WD Caviar Black 1TB 64mb/7200 | MOBO: MSI B350 Tomahawk | PSU: Corsair RM750x | CHASSI: Fractal Design R5 | OS: Win 10 | MONITOR: Acer XF270HUA 27" IPS 144hz Freesync |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikael_a1:

På Amazon i USA fungerar det. Några fler miljoner kunder där än hos lilla Komplett.
Om de klarar det, så borde ju Komplett klara det.

Inköpet var för övrigt en julklapp.

Lilla komplett är just ett litet företag. Du säger emot dig själv, men du verkar inte inse det. Amazon klarar det för att de byggt upp en hel sidoverksamhet kring molnet.

Komplett förlitar sig på underleverantörer av deras infrastruktur, det är en skillnad. Komplett sysslar med sin huvudverksamhet, e-handel av IT och teknik. Amazon sysslar med en massa grejer utöver e-handel.

Komplett hade 2016, 35 anställda.
Amazon hade 2016, 351 000 anställda.

Ibland skiter det sig, speciellt när det är högt tryck. Är du så känslig för förseningar så kan du handla alla övriga ~360 dagar om året och få leverans på utsatt tid.

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem

Eftersom TS inte tolererar att man gör fel mot honom så borde han ju vara 100% felfri själv. Då skulle kunna tänka mig att anställa honom om han lovar att fortsätta vara 100% felfri.

Kanske är TS inte så gammal och kanske varit curlad, men alla såna personer som skapa en sån här tråd här brukar aldrig få någon sympati.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Samsung 990 PRO 1TB M.2 - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB Turbo - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 12 Stable

Permalänk
Medlem

Med tanke på att komplett i förväg räknade med att sälja 4 produkter per sekund på Black Friday, så kunde de 20 TV-apparaterna, rent teoretiskt, ha tagit slut på 5 sekunder. Hur lång tid väntade du mellan samtalet till kundservice och ditt köp? Var det mer än 5 sekunder? Då kan det ju vara ditt fel...

http://www.ehandel.se/Komplett-vantas-oka-besoken-med-600-pro...

Edit: Får mig att tänka på min gamla statistiktråd...
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1263487-vem-i-hela-var...

Permalänk
Avstängd

Fan va överdrivet xD

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikael_a1:

Beställde en LG 49" 43UJ630V från Komplett på Black Friday. Ringde till kundtjänst innan köp och frågade om lagersaldo samt info om tv:n.
Den fanns i lager och skulle enligt dem vara klar för uthämtning på deras hämtställe i Göteborg på tisdag eller onsdag nästa vecka.

Chattade nu med kundtjänst och får beskedet att tv:n inte alls finns i lager och kommer att skickas i början på December istället.
Detta beror tydligen enligt honom på ett fel i lagersaldot på grund av hög belastning under Black Friday.

Besviken som man är nu, eftersom jag inte kommer att ha min tv förrän tidigast i mitten av december, funderar jag på att avboka min order hos Komplett och få pengarna tillbaka. Dock kommer jag inte att hitta ett bättre erbjudande, eftersom denna kostade 4.444 kr och det var en LG 49"
Känner även att Komplett skyller ifrån sig på det "höga trycket under Black Friday". Man visste att dagen skulle komma, och borde sett till att uppgradera systemen så det klarar det höga trycket. Man hinner förbereda sig 1 år innan denna dagen kommer.

Kan de helt enkelt säga en sak i telefon, och när skadan är skedd bara skylla på felaktigt lagersaldo?

Eran erfarenhet av Komplett?

Är det fler av er som nu råkat ut för samma dilemma som jag hos Komplett? (borde ju vara någon mer härifrån som beställt?)

Skall jag avboka eller vänta snällt på min order?

Min känsla är att TS skapade en tråd för att få hata lite. Alla som ifrågasätter TS extremt negativa syn blir avfrästa halvt aggressivt. Varför skriver du en tråd på ett offentligt forum om du bara vill ha ryggdunkningar för din åsikt?

Permalänk
Medlem

Om du inte vill vänta så är det bara att avboka.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Vem ringer kundtjänst istället för att kasta den i varukorgen och betala direkt? Ja, jag vet vem men avbeställ och köp från något annat ställe du inte bojkottat, än, testa amazon eftersom du gillar dom. Black friday är en soppa och är ofta som ett lotteri.

Permalänk
Inaktiv

När du beställer något såhär års (särskilt under black friday) får du i princip vänta dig att få leveransen i mitten på december. Absolut inget konstigt.

Permalänk
Inaktiv

Du har ju rätt till ett täckningsköp om du hittar likvärdig någon annanstans och inom samma priskategori samt snabbare leverans (inte samma pris, utan en skälig merskillnad). Alternativt om dem tvingar dig häva köpet t ex så kräver du ersättning inte för vad du betalat utan för vad varan skulle vara utanför realisations priset.

Permalänk
Medlem

Själv måste jag nog berömma Komplett OCH Postnord! 🙃
Beställde en pryl runt 14:30 i fredags, idag kom meddelandet att paketet finns att hämta på mitt utlämningsställe, på en söndag... och då bor jag i Norrland!

Permalänk
Avstängd

Komplett brukar ju för övrigt vara bra på sånt här😂

Permalänk

Komplett brukar iaf för mig dröja kanske en dag extra innan de skickar ut grejerna men de brukar ju skicka ut, sen att lagersaldot inte uppdaterats snabbt nog under årets mest påfrestande köpdag för e-handlare borde inte vara ett mysterium för dig...

Elgigantens varukorg var helt oanvändbar i flera timmar, kommer du påstå att de gjort fel också pga att deras sajt bombarderades av för mycket trafik eller överbelastat delar av deras sajt/system?

Jag har haft rätt okej service från komplett och t.o.m beställt saker som redan är skickade och påväg hit från norgelagret. Skulle inte bli sur och tvär över att ha köpt något som tog slut från lagret innan de hunnit öronmärka mitt exemplar om det ändå var en bra rabatt och jag är nöjd i övrigt, allting kan inte vara 100% på ens egna villkor + postnord kommer ändå att slarva bort hälften av alla paket nu eller bli förseningar och dylikt kommande veckorna så det kunde ha skitit sig med frakten ändå.