Är inte helt säker på att jag skapade tråden i rätt forumdel men det var den jag tyckte var nära nog.
Har just nu en HP zbook 17 (nåt år gammal) som jag har som testdator på jobbet som jag försöker ansluta med till en ny HP skärm.
Värt att nämna är att den är standard konfad med windows 10 från vår IT-avdelning. Adaptern har jag dock köpt på eget bevåg för att testa i vår verksamhet så därför har dem ingen skyldighet att hjälpa mig med att få igång den eller support (kommunal verksamhet).
Den dyker upp i menyn för anslutning
Den finns med i enhetshanteraren under miracast-bildskärmsenheter
kollar jag "netsh wlan sho d" i cmd ser det ut som det ska tror jag?
Och ibland kommer jag så långt att jag kan göra inställningar för adaptern i tillhörande app
Vad jag har provat med efter intensivt googlande:
Uppdaterat grafikkortsdrivrutiner
Uppdaterat nätverksdrivrutiner
avaktiverat panda antivirus
avinstallerat panda antivirus
lagt till den som undantag i windows-brandväggen
kopplat ifrån det trådlösa som finns i huset (men wifi anslutningen fortfarande igång såklart)
uppdaterat firmware i adaptern
kört windows update och plockat alla uppdateringar jag kan
provat olika upplösningar och lägre hz
Det som är så extremt underligt är att när jag försöker ansluta till den så står den och tuggar en stund, för att sen dyka upp ibland i appen från windows store, där jag kan sätta lösenord, byta namn på adaptern osv. För att sen efter någon minut tappa anslutningen till den igen. Testar jag med min arbetstelefon och privata telefon (Samsung A5 och samsung galaxy S6) funkar det klockrent! Har även provat med andra datormodeller (standard konfade med w10) som inte heller fungerar.
Vad gör jag för fel eller vad är det jag har missat? Vad kan jag använda mig av för att felsöka?