Nvidia Geforce RTX 2080 Ti mer populär än RTX 2080 i förbokningar

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Du tycker runt 15000 kr är ett okej pris för ett grafikkort?

Chippet har mera CUDA-kärnor än tidigare. Nya RT Core som ingen har lyckats göra på ett effektivt sätt tidigare. Tensor kärnor för AI som tidigare inte funnits för konsumentkort. GDDR6 som är nytt.

Nvidia lär nog vara medvetna om att alla inte kan ha råd att köpa dessa kort, och det finns ingen direkt rättighet att alla ska ha råd med det senaste heller. Priset lär säkert sjunka precis som tidigare generationer gjort om några månader, så länge det inte kommer någon extra crypto-boom som förstör marknaden igen. Bara för att man kanske inte har råd eller vill lägga pengarna på det betyder inte det att kortet har ett pris som motiverar tekniken bakom det.

Permalänk
Medlem

De som köper nu och dyrt är samma folk som bokar senaste mobilen om den har ett äpple på fronten. De vill ha något nytt, för det är kul och de har pengarna så det kvittar dem. Den stora massa köper inte så. Jag tror det kommer bli trögt att sälja kort med dessa priser.

Permalänk
Medlem

@Kaine_Uro: Precis min poäng. Lite riskabelt för butikerna som riskerar att få tillbaka en massa kort som dom kanske inte blir av med. Vem tror folk får stå för ev förluster?

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Chippet har mera CUDA-kärnor än tidigare. Nya RT Core som ingen har lyckats göra på ett effektivt sätt tidigare. Tensor kärnor för AI som tidigare inte funnits för konsumentkort. GDDR6 som är nytt.

Nvidia lär nog vara medvetna om att alla inte kan ha råd att köpa dessa kort, och det finns ingen direkt rättighet att alla ska ha råd med det senaste heller. Priset lär säkert sjunka precis som tidigare generationer gjort om några månader, så länge det inte kommer någon extra crypto-boom som förstör marknaden igen. Bara för att man kanske inte har råd eller vill lägga pengarna på det betyder inte det att kortet har ett pris som motiverar tekniken bakom det.

Japp. Teknik som inte kommer vara direkt användbar i de flesta aspekter förrän 2080TI är passe. Vill man ha RT så är det bättre att vänta tills det kommer kort kraftiga nog att utnyttja tekniken i högre FPS än 24 i mer än 1080p.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Du tycker runt 15000 kr är ett okej pris för ett grafikkort?

Ja, för det absolut bästa på marknaden.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Japp. Teknik som inte kommer vara direkt användbar i de flesta aspekter förrän 2080TI är passe. Vill man ha RT så är det bättre att vänta tills det kommer kort kraftiga nog att utnyttja tekniken i högre FPS än 24 i mer än 1080p.

Kul att din utgångspunkt är ett filmklipp som såg ut som man satt på bio. Tror nog de flesta kommer spela spel med sina kort däremot. RTX-demot för Resident Evil 2 Remake såg riktigt snyggt ut och det som var fult var blodet, det stack ut jämfört med resten av grafiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Ja, för det absolut bästa på marknaden.

Och hur länge tror du det kommer att förbli det bästa på marknaden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Jag köpte mitt grafikkort för 14000 för över två år sedan. Är fortfarande bland det snabbaste som finns.

Finns inget som säger att 2080-serien kommer bli likadan, men å andra sidan kan det hända. Ingen som vet.

Jag vet inte varför det skulle vara så orimligt att betala 15-20 tusen för det bästa grafikkortet som finns. Folk köper ju massa saker till höger och vänster som är minst lika dyra och onödiga, där funktionellt likvärdiga produkter tillochmed går att köpa mycket billigare till skillnad från grafikkort. Smycken, bilar, soffor, märkeskläder, klockor etc.

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Du behöver ju inte ta 30 % ränta precis...

Fast delbetalning
6 månader med 0% ränta (uppläggningsavgift 69 kr)
12 månader med 0% ränta (uppläggningsavgift 149 kr)
24 månader med 9,99% ränta (uppläggningsavgift 299 kr)
36 månader med 9,99% ränta (uppläggningsavgift 299 kr)
Aviavgift om 29 kr tillkommer.
Effektiv ränta vid köp om 10 000 kr med 0% ränta i 12 månader är f.n. 6,43%.

Tex från en ÅF

Jag brukar ta på väldigt dyra saker om jag inte vill lägga ut 20k + direkt så tar jag 6 månader sen beroende om jag vill så betalar jag bara av resten direkt ibland efter 1-2 månader.
270kr extra över 6 månader för 2x 2080ti vs köpa kontant tex 31k

Det hade innebärt att om man delbetalade i 36 månader så hade "ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC" (15 490kr) blivit (538 x 36) + 299 (uppläggningsavgift) + 29 (aviavgift) = 19696kr
Alltså ungefär 4000kr.

Enda tillfället detta är något man kan göra är, ifall som du säger, man betalar av det så fort som möjligt.

Man borde dock hålla sig borta från lån o avbetalning på nöje enligt min åsikt.

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9800X3D | G.Skill Trident Royal 8000MT 32GB | ASUS ROG X870E Hero | Corsair HX1000i | Arctic Liquid Freezer III 360 | Samsung 990 PRO 4TB och 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av klotim:

Det hade innebärt att om man delbetalade i 36 månader så hade "ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC" (15 490kr) blivit (538 x 36) + 299 (uppläggningsavgift) + 29 (aviavgift) = 19696kr
Alltså ungefär 4000kr.

Enda tillfället detta är något man kan göra är, ifall som du säger, man betalar av det så fort som möjligt.

Jag brukar också ta det på avbetalning.. Typ ett grafikkort på 15 tar jag 2-3mån Blir knappt någon ränta, men får heller inte det stora "hålet" i plånboken som man säger ^^,

Men 15 för 1 kort är lite väl.. speciellt när inget vet hur bra dem är..

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Kul att din utgångspunkt är ett filmklipp som såg ut som man satt på bio. Tror nog de flesta kommer spela spel med sina kort däremot. RTX-demot för Resident Evil 2 Remake såg riktigt snyggt ut och det som var fult var blodet, det stack ut jämfört med resten av grafiken.

Tur att min utgångspunkt är Nvidias egna "tester". Men snyggt försök hörde du.

RT är en omogen teknik som knappast kommer att mogna förrän tekniken appliceras på bred grad hos spelutvecklarna. Dessa i sin tur kommer att följa marknaden och hur många som har kort som klarar av att driva RT. Med dessa priser kommer denna marknad vara extremt nischad vilket leder till att utveckling av RT inom spelindustrin kommer att nedprioriteras.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Hmm mycket pratande om förbokande och at det inte kostar nåt... Jag har inte hittat nåt sånt alternativ.. Jag har förhandsKÖPT mitt 2080 Ti, nåt annat alternativ har jag inte hittat, så jag tror siffrorna baseras nog inte så väldigt löst på en skara av önskebeställare. men man kanske antar at det är et vanligt alternativt, jag vet inte.. Men skulle bra gärna se et exempel på det. Dessutom är det lite otroigt med dom mängder av svindyra korten at man drar hem kanske 200 kort som är förbokad men obetald och risikerar at frysa massa pengar i dom..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gipsyboy:

Hmm mycket pratande om förbokande och at det inte kostar nåt... Jag har inte hittat nåt sånt alternativ.. Jag har förhandsKÖPT mitt 2080 Ti, nåt annat alternativ har jag inte hittat, så jag tror siffrorna baseras nog inte så väldigt löst på en skara av önskebeställare. men man kanske antar at det är et vanligt alternativt, jag vet inte.. Men skulle bra gärna se et exempel på det. Dessutom är det lite otroigt med dom mängder av svindyra korten at man drar hem kanske 200 kort som är förbokad men obetald och risikerar at frysa massa pengar i dom..

Du kan alltid köpa kortet via t.ex Klarna, och ta det på Klarna kontot. Första betalningen kommer månaden därefter vilket är September. Fram till sista betalnings datumet vilket oftast är sista vardagen i månaden kan du makulera fakturan genom att avboka kortet när siffrorna släpps, dvs prestanda testerna. Du lämnar då tillbaka kortet eller avbockar den via mail eller webbutiken som t.ex. Inet har. Därefter makuleras fakturan innan varan ens skickats ut.

Annars har du alltid 14 dagars ångerrätt från det datum att varan skickats ut.

Dem räknar ju alla beställningar och så, men den kassan kommer o tömmas när folk lämnar tillbaka kortet och begär återbetalning.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pskjonte:

Jag vet 2st i min bekantskapskrets som förbokat TI-kort dock, och ser väl inget direkt konstigt med det så sett. Har man pengar och känner att det är tillräckligt viktigt och lockande så för all del köp.

För min egna del är jag lite mer prismedveten och har även andra saker att lägga pengar på. Även om jag har det relativt bra ekonomiskt, känner jag inte att slänga ut över 10k på ett grafikkort, det känns bara helt åt helvete. Jag har byggt datorer och spelet datorspel ända sen jag var i 10-års åldern, så kallar mig entusiast med ett litet mer kritiskt öga nuförtiden. (Eller så har jag bara blivit snål )

Det är väl som nån skrev i tråden här, det finns väl alltid folk som är hysteriska och förbokar direkt när det släpps nya prylar, som t.ex vid ett iPhone släpp eller liknande. Dessa människor tycker nog att det är värt vad som helst att vara först, oavsett om de har cash eller inte. Tänk även på att pengar är lätt att få tag i idag (då menar jag lån). Att fixa en ny mobil för 10 000kr är ju "ingenting" när man betalar ett par 100-lappar i månaden, så med det resonemanget kanske man även lånar till andra saker som en dator, resor, osv.

Precis, och företag lånar, aktieägare lånar, staten lånar. Dummisar ju. Pengar nu är värda mer än pengar senare.

Varför detta hat mot mobil och abb för en lägre månadskostnad? Uppenbarligen har man ju råd då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kotz:

Nvidia vill bara gå mer med vinst.

Jo, brukar vara så företag fungerar. Du listade ut det, grattis.

Skrivet av kotz:

Har inget med att RnD kostar.

Du har ingen som helst insikt Nvidias kostnader.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Tur att min utgångspunkt är Nvidias egna "tester". Men snyggt försök hörde du.

RT är en omogen teknik som knappast kommer att mogna förrän tekniken appliceras på bred grad hos spelutvecklarna. Dessa i sin tur kommer att följa marknaden och hur många som har kort som klarar av att driva RT. Med dessa priser kommer denna marknad vara extremt nischad vilket leder till att utveckling av RT inom spelindustrin kommer att nedprioriteras.

Du missar min poäng. Du jämför en rendering av ett filmklipp för att visa hur verklighetstroget man kan göra saker med RT. Film spelas upp i 24 fps och således så har man klarat uppgiften galant. Speciellt med tanke på att det tidigare krävdes 4 stycken grafikkort för $60000 och nu kan man göra det samma med ett grafikkort gjort för allmänheten. Hur du kan vrida detta att verka negativt får mig verkligen att undra hur du tänker? Jag tror ingen hade förväntat sig att vi helt plötsligt skulle få spel som ser ut som verkliga livet och köras i 100FPS 4K. Däremot är detta steg över en stor tröskel och början på en resa mot detta mål.

RT kommer nog vara "nischat" och ta ett tag att driva igenom. Jag hoppas definitivt att utvecklare satsar på det och Nvidia pushar hårt för det. Någonstans måste det ju börjas och redan nu äter det runt halva kretsen som det verkar, och det lär ju knappast bli mindre och billigare utan att man startar användningen. Så jag vet inte hur du vill att det skulle skett istället? Det är många som säger att du är omoget, köp inte förens det är moget. Men hur sjutton ska det bli moget om ingen skulle vilja satsa på det? Hur många skulle vara intresserade att utveckla spel i flera år utan att någon kan köra det? Var går gränsen för att "tillräckligt mycket" spel använder det?

Nvidia visade 21 spel på presentation, och där var inte Resident Evil 2 Remake med, så listan gror till och med innan korten har släppts. Säkerligen kommer det gå snabbare och snabbare ju mer utvecklarna lär sig, vi får bättre drivrutiner och om något år bättre hårdvara. Nästa generation kommer alltid vara bättre och det finns inget som är framtidssäkert för evigt.

Man behöver inte lägga ut till ett 2080Ti för att få RTX-stöd, 2070 har det och 2080, bägge dessa bör ju kunna leverera en bra upplevelse, annars är det ju helt onödigt att ens ha stödet. Sedan kommer det säkert finnas dålig optimering och bra optimering. Spel som klarar sig med 2070 eller kanske mindre och spel som kräver mera. Precis som när VR började så var minimum 970 har jag för mig, men vissa spel/program krävde 980(Ti) för att leverera en bra upplevelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Du missar min poäng. Du jämför en rendering av ett filmklipp för att visa hur verklighetstroget man kan göra saker med RT. Film spelas upp i 24 fps och således så har man klarat uppgiften galant. Speciellt med tanke på att det tidigare krävdes 4 stycken grafikkort för $60000 och nu kan man göra det samma med ett grafikkort gjort för allmänheten. Hur du kan vrida detta att verka negativt får mig verkligen att undra hur du tänker? Jag tror ingen hade förväntat sig att vi helt plötsligt skulle få spel som ser ut som verkliga livet och köras i 100FPS 4K. Däremot är detta steg över en stor tröskel och början på en resa mot detta mål.

RT kommer nog vara "nischat" och ta ett tag att driva igenom. Jag hoppas definitivt att utvecklare satsar på det och Nvidia pushar hårt för det. Någonstans måste det ju börjas och redan nu äter det runt halva kretsen som det verkar, och det lär ju knappast bli mindre och billigare utan att man startar användningen. Så jag vet inte hur du vill att det skulle skett istället? Det är många som säger att du är omoget, köp inte förens det är moget. Men hur sjutton ska det bli moget om ingen skulle vilja satsa på det? Hur många skulle vara intresserade att utveckla spel i flera år utan att någon kan köra det? Var går gränsen för att "tillräckligt mycket" spel använder det?

Nvidia visade 21 spel på presentation, och där var inte Resident Evil 2 Remake med, så listan gror till och med innan korten har släppts. Säkerligen kommer det gå snabbare och snabbare ju mer utvecklarna lär sig, vi får bättre drivrutiner och om något år bättre hårdvara. Nästa generation kommer alltid vara bättre och det finns inget som är framtidssäkert för evigt.

Man behöver inte lägga ut till ett 2080Ti för att få RTX-stöd, 2070 har det och 2080, bägge dessa bör ju kunna leverera en bra upplevelse, annars är det ju helt onödigt att ens ha stödet. Sedan kommer det säkert finnas dålig optimering och bra optimering. Spel som klarar sig med 2070 eller kanske mindre och spel som kräver mera. Precis som när VR började så var minimum 970 har jag för mig, men vissa spel/program krävde 980(Ti) för att leverera en bra upplevelse.

När RTX 2080Ti inte klarar av att konstant kunna ge RT i 1080P@60 FPS.. Hur ska då RTX 2070 och 2080 kunna göra det?

https://hothardware.com/news/battlefield-v-ray-tracing-hittin...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

När RTX 2080Ti inte klarar av att konstant kunna ge RT i 1080P@60 FPS.. Hur ska då RTX 2070 och 2080 kunna göra det?

"these are only estimations based on a locked-down 1080p demo".

Vi är fortfarande en bit bort till lansering utav BFV och officiella drivrutiner. Står även att det kördes i 60+ fps i 1080p, men ja, skulle visa sig vara ospelbart i alla spel med RT på 2070/80 så är det ju helt bortkastat att de lade till det stödet.

Edit: jag läste igenom hela artikeln och det känns som du skummade igenom titeln på artikeln för att hitta något att klaga/kontra med. Däremot så visar det sig att RT i opolerad form klarar 60+ fps i 1080p och 30fps i 4K, något som DICE inte ens trodde skulle fungera. Så jag skulle nog säga tack för att du visar en positiv nyhet angående RT!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Du tittade mao inte på DF videon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kewe:

De som köper nu och dyrt är samma folk som bokar senaste mobilen om den har ett äpple på fronten. De vill ha något nytt, för det är kul och de har pengarna så det kvittar dem. Den stora massa köper inte så. Jag tror det kommer bli trögt att sälja kort med dessa priser.

Det är ju den stora massan som alltid köper den senaste mobilen med äpplet på baksidan.

Permalänk

25 procent bättre prestanda till nästan dubbla priset? Count me in!

Permalänk
Medlem

Yikes! 15 papp!?

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Gaminglaptop. 13700H, 32Gb RAM, RTX 4070, 4Tb SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nästrimmarmannen:

25 procent bättre prestanda till nästan dubbla priset? Count me in!

Ca 37-41% om senaste läckan stämmer. Rätt hyfsad ökning i prestanda för en generation.

https://www.reddit.com/r/nvidia/comments/9bltwr/rumor_1080ti_...

Men ja, priset är smärtsamt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Helt irrelevant, med sådan mentalitet kan man inte köpa någonting. Jag köpte mitt Titan X (Pascal) vid release 2016 för 13k - ger ~10.000 grafikpoäng i Time Spy och är vattenkylt. Mycket nöjd med mitt köp, jag tycker kortet har mer än leveratat när det gäller prestanda genom åren. Jag väntar nog på generationen efter Turing innan jag köper nytt kort igen, allt hänger på prestandan utan Ray Tracing.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av klotim:

Alltså ungefär 4000kr.

Ja och man tar inte 24a eller 36 månader ^^ då är rman rätt pantad eller rik som har konstiga sätt betala för sig.

Jag betalar dom flesta på 1-6 månader beroende på va det är och jag köper aldrig saker om jag inte har dom i cash innan så ifall något händer har jag still råd betala av dom.

Förstår inte varför man ska hålla sig borta från det på nöje dock...

Det handlar ju bara om dig som individ va man själv klarar av.

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Har ett 1080 TI idag, när Cyberpunk släpps får vi se prestandan och om CD Project implementerar RTX i spelet får vi se hur den presterar i UltraWide , om det inte duger blir det nytt kort men då finns det nog ännu nyare kort på marknaden.

Samt att priserna är mer humana kanske

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

https://www.urbandictionary.com/define.php?term=lurker
Kolla hur många läsare nyhetstrådarna har och jämför med antalet inlägg. En väldigt stor del skiter säkert totalt i diskussionerna om nyheter dessutom.

Wat

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem

Vad tänker folk spela på dessa bestar? BF5 i 5k, eller? Skyrim VR på en Pimax 8k?
Finns det något spel för tillfället som behöver mer prestanda om man inte kör absurda upplösningar eller uppdateringsfrekvenser?

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Vad tänker folk spela på dessa bestar? BF5 i 5k

BF5 i 2k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nästrimmarmannen:

25 procent bättre prestanda

Ja låt oss rakt av hitta på prestandaförbättringen samt helt glömma RTX-biten. Blir mkt roligare att gnälla på priset då.