Permalänk
Avstängd

Kaffebryggare

Köpte en tplink hs110 smartplug till o kunna förbereda kaffet kvällen innan.. men nu har jag insett att bara för att den får ström i kontakten startar den ju inte utan o fysiskt trycka på knappen... Så smart var jag haha . Missat nått? Eller behöver jag en speciell bryggare? Vilken isåfall?

Permalänk
Medlem

Tryck på knappen men ha strömmen avstängd. Du smartphonar till strömbrytaren och slår på den och kaffebryggaren kommer gå igång eftersom knappen står på on. Eller missar jag något?

Förövrigt så kommer kaffet troligen smaka annorlunda/sämre i och med att vattnet är gammalt över natten.

Permalänk

jag kör med en simpel kaffebryggare från jula som går att programera tid på, funkar jättesmidigt, bara fylla på med kaffe och vatten på kvällen så har jag nybryggt kaffe på morgonen.

https://www.jula.se/catalog/hem-och-hushall/koksmaskiner/appa...

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk
Avstängd

@Steamroad:

Knappen är av typen One touch.. finns liksom inte av eller på

Om vattnet står lite har jag inte ont av

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steamroad:

Tryck på knappen men ha strömmen avstängd. Du smartphonar till strömbrytaren och slår på den och kaffebryggaren kommer gå igång eftersom knappen står på on. Eller missar jag något?

Förövrigt så kommer kaffet troligen smaka annorlunda/sämre i och med att vattnet är gammalt över natten.

Att vattnet står kommer inte göra mkt skillnad däremot att man låter kaffepulvret stå öppet i flera timmar kommer däremot göra mer då smaken kommer degradera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joejjeman74:

@Jesper_W:

Knappen är av typen One touch.. finns liksom inte av eller på

Om vattnet står lite har jag inte ont av

Ursäkta att jag är lite kort i tonen men du känner inte att du svarat på din fråga själv?

Beroende på dina elkunskaper så får du l koppla förbi/byta knapp på befintlig maskin eller köpa bryggare med lämplig av/på-knapp som kan lämnas påslagen jämt. Glö. Då bara inte att slå av strömmen i uttaget...
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Tror fan jag köper en julamaskin för 199... O hittar på nått annat o ha pluggen till..

Permalänk
Medlem
Skrivet av goa200:

Att vattnet står kommer inte göra mkt skillnad däremot att man låter kaffepulvret stå öppet i flera timmar kommer däremot göra mer då smaken kommer degradera.

Funderar på om man skulle kunna "slå in" kaffet med något lufttätt men vattenlösligt/lättsmält. Det kanske kunder fungera med en PET-behållare som smälter när vattnet börjar rinna till men som inte tar sig genom filtret eller avger något osmakfullt. Man får inte vara kemikalierädd isf, men själv är man ju processkemist

/Philip

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk
Medlem
Skrivet av phlopydisk:

Funderar på om man skulle kunna "slå in" kaffet med något lufttätt men vattenlösligt/lättsmält. Det kanske kunder fungera med en PET-behållare som smälter när vattnet börjar rinna till men som inte tar sig genom filtret eller avger något osmakfullt. Man får inte vara kemikalierädd isf, men själv är man ju processkemist

/Philip

Jag gillar ditt tänk

Permalänk
Medlem
Skrivet av phlopydisk:

/Philip

En maskin för kaffekapslar på timer då kanske?

Skickades från m.sweclockers.com