Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Enligt samma rapport är mobilspel helt överlägset allt annat. Betyder det att spel på mobil är ”bäst”?

det hade ingenting med det jag sa att göra

Permalänk
Medlem

Inte läst igenom hela tråden, men Wanderer Fragments of Fate som blivit uppskjutet ett antal gånger ska släppas nu den 3 April. Spelet släpps då som jag förstått de hos Meta men även Playstation VR, medans Steam versionen ska släppas något senare. Kanske någon som missat de så lägger in en video här om någon är nyfiken.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-A GAMING | ASUS PRIME Radeon RX 9070 XT OC 16GB | AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 280mm | Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3600 MHz LPX | Corsair 780T Big Tower Vit | Pure Power 12 M 1000W 80 Gold | WD BLACK SN750 SE 1TB NVMe™ SSD | Kingston NV2 2TB | Segate Barracuda 3TB | Alienware AW2721D 27" G-Sync 1440P@240hz |
It aint about power, it's about balance!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

PSVR2 går att köra på PC också med PC-adaptern (eller om du skulle ha ett av AMD radeon korten med virtual link) och bluetooth adapter.
Quest är från Meta ja, men det är både bättre, smidigare och enklare än att börja tjorva med nått gammalt HTC Vive. Quest och Pico kan du köra både standalone och trådlöst mot datorn vilket dom flesta föredrar så slipper man känna kabeln som ett koppel som hindrar en.
Lägga pengarna på Index idag är nog få som skulle säga att det är värt det, bättre då så fall vänta på Deckard som ryktas utannonseras under detta år.

Listan över alternativ verkar kort vid lite efterforskning. Meta Quest går bort pga Meta, likaså Pico (som jag aldrig hade hört talas om tidigare) som tydligen är Bytedance.

PSVR verkar.. Så där. Primärt för PS och halvdan support för PC? Ingen bra introduktion till VR, så den går nog bort den med.

Lutar verkligen åt ett original Vive som introduktion så får vi se vad Valve hittar på framöver. Poängen är att dem verkar billiga och uppfyller minsta kraven jag satt.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Listan över alternativ verkar kort vid lite efterforskning. Meta Quest går bort pga Meta, likaså Pico (som jag aldrig hade hört talas om tidigare) som tydligen är Bytedance.

PSVR verkar.. Så där. Primärt för PS och halvdan support för PC? Ingen bra introduktion till VR, så den går nog bort den med.

Lutar verkligen åt ett original Vive som introduktion så får vi se vad Valve hittar på framöver. Poängen är att dem verkar billiga och uppfyller minsta kraven jag satt.

Om du vill hoppa på PCVR 2016 edition så borde du åtm överväga att skaffa valve index kontrollers då Vive har dom sk Vive wands. Flesta Dagens spel görs inte med dessa i åtanke. Det går att binda om knapparna i steam men Vive wands saknar tex styrspakar helt och hållet.

PSVR2 är bästa alternativet om du inte vill välja quest eller pico.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc