SweRunners - Tråden för oss löptokiga

Permalänk

Var inne på Åland maratons hemsida och blev informerad om att minst 180 löpare anmäler sig så kör de loppet. Det går att springa 10 km, 1/2 maraton och hela sträckan. Rekommenderar starkt att springa loppet oavsett sträcka och uppleva en trevlig weekend i Mariehamn.

Visa signatur

vegavidar

Permalänk
Medlem
Skrivet av vidarvega:

Hur gick loppet?

Det gick kanon! Fram till 34km då benen tog tvärstopp. Riktigt synd då lungor och pump kändes riktigt bra. Stapplade in på slottsgården efter 04:33. Bara att träna mer till nästa gång! I övrigt riktigt bra arrangerat, enda jag kan klaga på är att den serverade sportdrycken var på tok för klen...

Synd att du inte kom till start, kanske nästa år. Åland känns nog tveksamt för mig tyvärr.

Permalänk

Bra kämpat, tyvärr krockar Uppsala med Åland om loppet nu blir av😀

Visa signatur

vegavidar

Permalänk
Medlem
Skrivet av vidarvega:

Bra kämpat, tyvärr krockar Uppsala med Åland om loppet nu blir av😀

Ja, tyvärr har jag märkt att många av de lopp jag vill delta i krockar, speciellt under sensommar/höst. Funderar starkt på Stockholm Marathon för att ta revansch!

Hoppas du får springa på Åland nästa år.

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på löpband? Behöver ett för att hålla bukt på konditionen under dessa mörka månader.

Tänkte ställa det i garaget med resten av gymutrustningen, det är dock inte uppvärmt så det kan bli ganska kylig dom riktigt kalla vinterdagarna.. Luftfuktigheten är dock låg, så det bör väl vara OK?

Skulle helst inte betala mer än 10K, och det behöver vara vikbart.

Sneglat på några olika Master Fitness modeller, T30 & Nero 2.5. Samt
Pro-Form Carbon TLX & MasterFit 190.

Några åsikter på dessa?

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk

Är på Mauritius har hunnit med att springa några vändor på stranden och på lördag blir det ett 11 km terränglopp.

Visa signatur

vegavidar

Permalänk
Medlem

Mina motionsvändor har uteblivit ca. 1/2 år pga. att jag förbarmat mej över en hund. Ägarna är sjuka och jag har gått med hunden ca. 2 tim./dag. Då har det fått räcka med det. Nu har en dottern till ägarna tagit över hunden. I dag försökte jag komma igång med löpning. Men bedrövligt trögt var det. Det som räddade mej var att det började regna så jag genade hemåt. Har bra vägar i skogen men där är ju bara snöblask så det får bli på gatorna med broddar. Kommer inte överens med skidvallningen och dessutom vill skidklubben ha betalt 200:-/år så det får bli motion på gatorna.
200:- är kanske inte så dyrt för skidklubben kör snökanoner och pistmaskin så det är fina skidspår när vädret tillåter.

Permalänk

Någon kilometers löpning blev det annars mest typ klättring uppför sen klättring nedför. Men bra arrangerat lopp och kul att träffa löpare från Mauritius.

Visa signatur

vegavidar

Permalänk

Det blev några kilometer i år också. Önskar alla löpare ett gott nytt år 😃

Visa signatur

vegavidar

Permalänk

Nu går det att anmäla sig till Åland maraton. Trevligt lopp när vädret är som mest varierande på Åland.

Skrev fel information loppet kostar men avgiften tas ut när det är minst 180 anmälda löpare
Visa signatur

vegavidar