Koppla dockningsstation till "vanlig" stationär dator

Permalänk
Medlem

Koppla dockningsstation till "vanlig" stationär dator

Som det är just nu har jag en TV kopplad till min stationära dator genom HDMI, samtidigt som jag har en usb-hub vid TVn och min router är även i den trakten. Det blir iaf 4-5 kablar dragna ~5meter.

Jag hittade under julkampanjerna denna dockningsstation som jag köpte då jag tänkte att jag skulle kunna byta alla kablar mot en (med eventuellt aktiv förlängning o så).

Nu när jag kopplar in den står det att "bildskärmsanslutningen kan vara bildskärm" och att man måste kolla om usb har stöd för detta. Jag antar att detta är tänkt för laptops egentligen. Mitt moderkort är ROG STRIX B550-F GAMING vilket har ett uttag för usb-c, så man kan ju tycka att det hade varit smidigt med stöd.

Någon som vet ifall det går att fixa eller om jag gjort bort mig totalt?

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Ser ut som det endast är en USB-port. Gäller och läsa på om USB-C noga är det en Thunderbolt-port så ska det i regel fungera men många är bara en enkel USB-port.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meto:

Ser ut som det endast är en USB-port. Gäller och läsa på om USB-C noga är det en Thunderbolt-port så ska det i regel fungera men många är bara en enkel USB-port.

Jaha är det en thunderbolt det måste vara alltså. Kan ju fråga sig varför man sätter dit en usb-c på ett moderkort utan att lägga till det stödet.

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower