HBO Nordic, fortfarande problem med upplösning och jitter?

Permalänk
Medlem

HBO Nordic, fortfarande problem med upplösning och jitter?

Hej på er,

Tänkte höra om HBO har blivit bättre än vad det var för några år sedan. Minns dålig upplösning och ljud under GoT-eran.

Tänker ändå att det måste blivit bättre. Vad säger ni som äger tjänsten?

Permalänk
Inaktiv

Den är väl likvärdig med andra streamingtjänster tycker jag

Edit. Kan du kanske förtydliga din rubrik?

Permalänk
Medlem

Tycker utbudet är helt okej, men lite kasst att man inte kan ha olika användare så historiken sparas för fler personer. Sen är de lite snåla med antal streams du kan ha igång samtidigt, t.ex har jag kollat på nått på en tablet, kan det ta ett tag innan jag kan kolla på TV'n då den säger att för många enheter är igång, även fast paddan är av.

Kvaliteten kan vara lite ojämn ibland , iallafall via webbläsaren, upplösningen kan sänkas och jag brukar starta om den så blir det bra igen.

Skulle vilja testa HBO Max, men har inte hittat någon VPN som funkar, tror den är bättre^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon201296:

Den är väl likvärdig med andra streamingtjänster tycker jag

Edit. Kan du kanske förtydliga din rubrik?

Will do mister.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PeoplesMC:

Tycker utbudet är helt okej, men lite kasst att man inte kan ha olika användare så historiken sparas för fler personer. Sen är de lite snåla med antal streams du kan ha igång samtidigt, t.ex har jag kollat på nått på en tablet, kan det ta ett tag innan jag kan kolla på TV'n då den säger att för många enheter är igång, även fast paddan är av.

Kvaliteten kan vara lite ojämn ibland , iallafall via webbläsaren, upplösningen kan sänkas och jag brukar starta om den så blir det bra igen.

Skulle vilja testa HBO Max, men har inte hittat någon VPN som funkar, tror den är bättre^^

Jag kör Strong VPN, har inte testat just HBO men det funkar med Netflix som annars brukar vara rätt problematisk att få igång, och förstås Disney+, Hulu och så vidare.

Permalänk

Jag skulle säga att appen har blivit mer stabil för användning via Chromecast/Android TV, tidigare så gick det knappt att starta igång den utan att mötas av en felsida.

Men tycker fortfarande att bildkvalitén är den sämsta av de streamingtjänster som jag använder. Allt ser ut att vara i låg upplösning och bilden är mörk och murrig.

Permalänk
Inaktiv

Testade HBO igen för 1-2 månader sedan. Fortfarande utan tvekan den värsta tjänsten jag provat och då har jag netflix, comhem play och viaplay.

Man får inte ha mer än 1 profil. Den glömmer hela tiden bort att du har sett ett avsnitt så den vill att du ska se om det eller så tar den inte bort en serie från "fortsätt titta" fastän du har sett det sista avsnittet för att den påstår att du inte sett andra avsnitt i andra säsonger eller liknande. Detta händer var 3-4e avsnitt att den påstår att du inte sett det. Man kan tappa anslutning mitt i ett avsnitt och oftast får man se om från början då och spola fram igen. Du kan inte manuellt ta bort serier/filmer från fortsätt titta utan du måste vänta på att de timear ut av sig själv. Du kan inte gå igenom din tittaktivitet eller något liknande som andra tjänster har.

Detta är endast vad jag kan komma på nu på morgonkvisten men jag vet att dessa saker störde jag mig också på för flera år sedan när jag först provade HBO. Jag tänker aldrig gå tillbaka till dem igen, aldrig aldrig.