Grafikkort prestandaklass 1080 och uppåt

Permalänk
Medlem

Grafikkort prestandaklass 1080 och uppåt

Hej clockare!

Jag skulle verkligen vilja unna min yngre bror en uppgradering från sitt 1060 3GB. (Förvisso ett förvånansvärt okej kort i dessa tider räknat, men jag märker ju själv att det inte räcker hela vägen fram för det han vill skapa och uppleva)

Är game för att priserna gått upp men jag är inte heller förberedd att betala vad som helst för ett kort.

Vill inte utnyttja någon som är olyckligt ovetande om dagens brist och prissättning, men chansar i alla fall på en schysst deal och lägger up denna annonsen.

Skriv gärna i tråden om du har något du kan tänkas skiljas ifrån!

Om vi inte kan mötas upp i Uppsala så måste kortet i fråga kunna fraktas!

Bara vänliga hälsningar

Wladir / Julian

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Save Scummer!

Permalänk
Medlem

Hej har en Zotac GeForce RTX 3060 Twin Edge AMP white edition som jag använt som ett tillfälligt kort. Kan skickas mot fraktkostnad så klart. Hör av dig om det är intressant.

Visa signatur

ASUS B450 Prime Plus| Ryzen 7 3700X| ASUS GTX 1660 TI DUAL OC| HyperX Fury 3200MHz 32GB| Norctua NH-D15| Samsung 970 EVO PLUS M.2 SSD 1TB| EVGA Supernova G3 650w| Fractal Design Define C| ASUS PCE-AX3000 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenzo15:

Hej har en Zotac GeForce RTX 3060 Twin Edge AMP white edition som jag använt som ett tillfälligt kort. Kan skickas mot fraktkostnad så klart. Hör av dig om det är intressant.

Halåj och tack för ditt erbjudande! På rak arm kan jag säga att det nog är för dyrt för mig och tror du skulle ha god tur på marknaden istället.

Tack ändå , önskar dig en fin vår och sommar!

Visa signatur

Save Scummer!

Permalänk
Medlem

Har ett Asus GTX 1070 kort, är ju ändå 50% snabbare än 3GB varianten på 1060 kort sett benchmarks

Permalänk
Medlem

Bytte ner mig till ett GTX1080 nyligen men även det är lite mycket för mig för har inte så mycket tid eller lust att spela på datorn senaste tiden och kör inte jättekrävande spel. Kört ca 6 timmar med det sen jag köpte det för 2 månader sedan och funkar. Skulle kunna tänka mig byta mot 1060 3GB om kortet fungerar ok. Har box men den är lite kantstött. Hör av dig om det är intressant och vad vad du kan lägga emellan. Det är ett Palit Dual OC GTX 1080. Bor i Linköping så blir frakt.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk

Är vatten intressant? Jag har ett ASUS RX5700 8GB Dual OC som skulle kunna vara till salu. Det sitter ett EK VGA Supremacy i svart POM/nickel på chipet, svartmålade Enzotech på RAM och strömförsörjning, samt en egentillverkad kylare på baksidan för att hjälpa till med minneskylningen. Man bör ha i varje fall en lågvarvig fläkt på fram- eller baksidan för att hålla minnestemperaturen nere om man kör någonting väldigt minnesbelastande eller vill överklocka minnena.

Det har gått softmoddat med MorePowerTool till XT 50th Anniversity Edition, och en blygsam minnesöverklockning till 1850 Mhz ger då 9083 grafikpoäng i TimeSpy.

Oanvänd originalkylare finns, men då Enzotechkylarna är limmade med värmeledande lim innebär det frysning, lite våld/pill och även en liten-men-inte-helt-obefintlig risk att byta tillbaka. Den får i så fall köparen ta. Eventuellt kan jag sälja det som "custom-AIO" med en helt ny Bykski 240 rad, EK CryoFuel och oanvända Arctic Coolingfläktar. Men då måste jag lösa en enkel pump först vilket kan ta ett par dagar, beroende på vad som önskas.

Alltså det här kortet

Permalänk
Medlem

Har ett Gigabyte Aorus GeForce GTX 1080 ti 11Gb oc.
Kan fixa ett bra pris på det, tillkommer dock frakt men såklart väl paketerat.
https://www.inet.se/produkt/5403278/gigabyte-aorus-geforce-gt...

Tänkte väl lägga ut det imorgon, så du kan annars hålla utkick för det på marknaden.

Pm vid intresse.

Permalänk
Medlem

Tack för alla erbjudandet så långt!

Jag läser allt och svarar via PM vartefter intresse. Om jag hittar ett kort så meddelar jag det här i tråden.

Vänliga hälsningar

Visa signatur

Save Scummer!

Permalänk
Avstängd

Har ett Sapphire Pulse 5700XT till salu om det skulle vara intressant.

Permalänk

Gigabyte 3060 OC 12gb. 7000.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D 5.4Ghz +NH-D15 Chromax
AMD Radeon Graphics
Asus ROG Strix X870-F Gaming WIFI
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Samsung G9 49”/240hz, NZXT H9 Flow, Corsair RM850X ATX 3.1