Alla fyndtips från mellandagsrean

Bilder på ditt senaste inköp (2025) [inga produktbilder]

Permalänk
Moderator
Moderator

Bilder på ditt senaste inköp (2025) [inga produktbilder]

Vi tar i brist på traditionsenligt trådsläpp över stafettpinnen från Bakgrund just detta år och fortsätter enligt samma upplägg som i förra tråden från 2024.

Tanken är alltså att posta bilder på ditt senaste inköp. Det kan handla om allt från datordelar till munskydd, bilar, luftfritöser, strumpor eller impregnerat virke.

Bilderna ska vara egentagna (inga produktbilder). Lite kort beskrivning eller information är alltid trevligt. Undvik dock att sväva iväg i för långa diskussioner, lyft hellre ut detta till en egen tråd eller gör upp via PM!

Nytt: Förtydligar på förekommen anledning att det handlar om fysiska produkter och bilder på dem, inte t.ex. screenshots på digitala köp.

Hur laddar man upp bilder i forumet?-guide

Det är numera möjligt att ladda upp en bild direkt i forumet, klicka på "Ladda upp bild"-knappen i svarsrutan.

För den som hellre delar bild från extern källa, se nedan.

Ladda upp bilden på valfri bilduppladdningstjänst, exempelvis imgur.com.

Kopiera sedan länken till bilden inklusive filändelse, t.ex. .jpg eller .png.

Infoga bild:
Använd "infoga bild"-funktionen eller [img]-taggar för att infoga en bild, dvs. [img]bildlänk inkl. filändelse[/img]

Visa mer
Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

jag har blivit en mus-connoisseur. Sjukt snabb musmatta Artisan FX Key-83. ultralätta möss från WLMouse och Endgame Gear. kommer aldrig använda en mus som väger 60+ gram igen. väl värt pengarna

Visa signatur

|Chassi Fractal Design North |CPU 7800X3D |Moderkort ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
|RAM Kingston HyperX 32 GB |GPU Gigabyte RTX 3070 Eagle
|SSD Seagate FireCuda 510 2 TB NVMe |SSD Kingston Fury Renegade 2 TB NVMe
|PSU Corsair RM750e

Permalänk
Rekordmedlem

Tänkte prova om de funkar och det gör de men de är inte direkt prisvärda men det är väl en unik produkt så finn ingen konkurrens. Värmer även öronen så det är ingen sommarprodukt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Måste det va köpt 2025? Köpte en extra PS5 Pro Controller så jag inte känner mig så dum för att använda den andra jag köpte, smort.
Köpte även en Portal men vet inte varför, var väl mest för att ha alla 30th anniversary grejerna.

Permalänk
Medlem

Jag slog till på ett 7900xtx kartongskada häromdagen för 9k
Bara en ytterst liten kartong skada.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming X670E-Plus - Amd 9700X - Noctua D15 Chromax Black - Corsair 6000MHz cl30 - Sapphire 7900xtx Nitro+ - Asus Rog Thor 850W 80+ Platinum - Sound Blaster AE-9 - Asus 26.5" ROG Swift PG27AQDM OLED 240Hz

Permalänk
Medlem

Logitech 910 mus.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Reste längs kusten söderut mellan jul och nyår, och där är även landets mejeri-centrum, så att eh.. kom hem med ost.

Vi är väldigt bortskämda med utbudet i svenska butiker. Här hittar man oftast bara en sorts ost, Tasty aka Cheddar, så kan man välja mellan 2-3 olika producenter bara. Vissa har olika vintage, men det är vanligtvis enda variationen man får.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem

Salutkanon

Salutkanon, Stafsjö bruk. Ja, det går att skjuta med den 😎.

Nej, det behövs ingen licens för salutkanoner i Sverige, så länge de inte är gjorda för gastäta patroner. Krutet kräver dock tillstånd med undantag för max 200 gram förpackat i färdiga salutskott med max. 10 gram krut i varje. Du får inte heller skjuta inom tättbebyggt område utan tillstånd.

Permalänk
Medlem

Firade på sätt som gjorde det svårt att hålla vid traditionen med den årliga trådstarten vid tolvslaget. Tack för att du tog vid och upprätthåller någon form av tradition ändå, nytt år, ny tråd!

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henkka:

<Uppladdad bildlänk>
Salutkanon, Stafsjö bruk. Ja, det går att skjuta med den 😎.

Nej, det behövs ingen licens för salutkanoner i Sverige, så länge de inte är gjorda för gastäta patroner. Krutet kräver dock tillstånd med undantag för max 200 gram förpackat i färdiga salutskott med max. 10 gram krut i varje. Du får inte heller skjuta inom tättbebyggt område utan tillstånd.

Har också en sån som står och skräpar på en hylla. Galet tryck i dessa. Skjuter inte själv men har en bekant som brukar skjuta för flaggan. Han har en egen ö så ingen risk att grannarna gnäller

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Tänkte prova om de funkar och det gör de men de är inte direkt prisvärda men det är väl en unik produkt så finn ingen konkurrens. Värmer även öronen så det är ingen sommarprodukt.
<Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk>

Bra köp! Känns lite dyr vid en okulärbesiktning, men vilken kanonprodukt. Har använt mina till varje cykeltur sen 2018. Mina öron verkar ha en aerodynamisk defekt som gör att minsta fartvind rakt framifrån gör att jag inte hör annat än vindbuller, men med dessa hör jag världen runt omkring mig. Väl värt den något ökade värmen runt öronen även den hetaste av sommardagar.

Visa signatur

i7 7700k - ASUS Z270H - ASUS Strix GTX1060 - 2X8 Corsair Vengeance 3000MHz - Fractal Design Define C - EVGA Supernova G3 - Samsung 850 EVO 500Gb

Permalänk
Medlem

Okej jag erkänner. Jag är torsk på Lego-blommor..

Dold text
Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW f750 GS 2023