En avgörande grej är väl just det där att de endast stympar ETH. Det finns ju liksom fler coins I olika smaker. Så med facit i hand var det en svag insats som varken hjälper gamers eller missgynnar miners i någon nämnvärd utsträckning. Och har de väl börjat knäcka så dröjer det inte länge innan korten har 100% hash rate.
När jag tittar tillbaka på hela förloppet så ser jag att mycket av min förhoppning nog drevs av blint raseri. Jag har varit gamer så länge jag kan minnas och har väl vant mig vid att kunna köpa komponenter till ett vettigt pris. Men nu känner jag mig mest uppgiven och luttrad. Det är till och med så att jag börjar fundera på att bara äta upp priserna och ta ett lån. Men än sålänge är det bara en fundering. De höga priserna beror ju i alla fall delvis på tillfälliga faktorer, så jag vet inte om jag kommer hålla ut eller bara acceptera läget.
Respekt! Men frågar du mig så rekommenderar jag inte alls att man inte tar ett lån för att köpa grafikkort om du absolut inte måste. Du har ett 1070Ti och om du inte kan köpa ett 3060Ti eller 3070 för en vettig peng så borde du avstå. Du får hänga på tråden 3060/3070 i lager (endast tips). Ett tips till dig är att ta det på klarna så du slipper ligga ute med pengar för kortet om det av någon anledning blir försenat. När du har fått leverans så lägger du upp kortet på Tradera. Du har 14 dagar på dig att betala Klarnafakturan. (Hatar faktura annars, men det här är det enda som jag använder Klarna till)