Hej!
Sålde nyss mitt gamla grafikkort på Tradera och köparen bestämde sig att direkt Swisha pengarna till mitt nummer (inklusive fraktkostnad) utan att gå igenom Tradera's betalningsprocess på "Orderinformation" sidan. Dvs, betalningen var fortfarande markerad som "Ej betald" efter att jag redan fått pengarna (så jag fick manuellt markera den som "Betald" på Tradera).
Finns det någon specifik anledning till att folk gör så? Är detta någon sorts scammetod som jag inte känner till var dem kan på något sätt dra tillbaka pengarna eller kontakta Tradera och säga att dem "aldrig betalat för varan" eller något liknande (hittar bara på nu). Borde jag vara oroad? Köparen har ca 1500 omdömen på Tradera var runt 98% är positiva, men kollar man på datumen så handlar dem på Tradera väldigt sällan (typ en gång varje halvår).
Kommer jag ändå behöva betala säljavgiften till Tradera om betalningen inte gått via Tradera? Hur går det då till?
Förlåt om dessa är dumma frågor men jag använder inte Tradera så ofta. Undrar bara om detta är normalt beteende på Tradera.