Tre miningmaskiner med 8 gpuer vardera

Permalänk
Medlem

Tre miningmaskiner med 8 gpuer vardera

Hej!
Jag säljer nu tre stycken kompletta miningmaskiner, så kallade Mooseminers.

De innehåller 8st and Radeon rx580 8gb vardera. Drar ca 1200w från väggen i ethash och etchash
Strömaggregat är på 1800w på två maskiner.
En av dom har jag bytt till ett 1200w zalman atx som ligger ovanpå.

Sista bilden är bara för referens inuti lådan för att visa hur moderkortet ser ut. Inget kvitto finns men originallåda med emballage finns.

Jag vet att det är tuffa tider och det är ganska svårt att sätta priser.
Jag hade tänkt 7000kr/st.
Grejerna finns i Östersund. Frakten går nog på 250kr/st.
Vid köp av flera kan jag kanske bjuda på frakt eller gå ner lite i pris.

Jag hjälper en vän med denna försäljning och jag väljer till vem och om jag vill sälja om inte buden når upp till vad min väns lägstanivå är.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Har grafikkorten skärmkontakter? Kan vara bra att veta. Tror inte att någon köper grafikkort till mining längre.

Dock tror jag nog att 900 kr/st. är mer än vad de flesta skulle vara villiga att ge även om de har skärmkontakter, då man måste fixa kylare till korten själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TMG:

Har grafikkorten skärmkontakter? Kan vara bra att veta. Tror inte att någon köper grafikkort till mining längre.

Dock tror jag nog att 900 kr/st. är mer än vad de flesta skulle vara villiga att ge även om de har skärmkontakter, då man måste fixa kylare till korten själv.

Grafikkorten har HDMI som fungerar.

Jo, jag förstår den aspekten. Nu är detta förvisso övrig hårdvara också, inte bara grafikkort och min vän är öppen för förslag gällande pris. Köparen må få mycket beräkningskraft mer eller mindre plug and play, nackdelen är att det inte går att räkna hem vinst idag inom överskådlig tid om inte någon crypto som kör PoW blir lönsam igen.

Jag trodde att 6-7k per komplett maskin var hyfsat rimligt i risk/reward, men jag kan ha fel.

Permalänk
Medlem

Hade det funnits någon typ av kylare att använda i efterhand så hade jag kunnat överväga att ha dom som element på landet för att få ner elkostnaden lite, men det finns alltså inga som är avskruvade någonstans? Utan kylarna vet jag inte riktigt vad man ska med dom till efter man slutat minea tyvärr då dom blir väl bökiga att sälja..

Visa signatur

Följ mig på Youtube Följ Teknikstrul på Youtube
Mina uppgifter för frakt:
Johan Flodqvist
Säbyvägen 18, 57339 Tranås
0708389515 / flodqvist.johan@gmail.com

Permalänk
Medlem

Klart dom har kylare?

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem

Dessa kort är mining edition och är byggda såhär. Det har aldrig funnits någon aktiv kylning (fläkt) men jag tycker mig se en 4pins header för att ansluta fläktar om man skulle vilja det.

Permalänk
Medlem

brutto 75-80kr om dagen-ish? och 1200w... hm, mjaa.. Kanske om det varit gratis el ^^ Finns kanske någon som har tillgång till det, lycka till!

Permalänk
Medlem

Jag har monterat isär en maskin och säljer därför gpuerna löst från en maskin.

500kr/st. Vid köp av två eller fler bjuder jag på frakt.
Fläkt går att lösa med följande komponenter:
https://www.inet.se/produkt/5322455/ek-cable-pwm-fan-adapter-...
https://www.inet.se/produkt/8600985/adapter-y-splittkabel-4-p...
Valfria 2x120mm fläkt och lite straps. Det blir inte snyggt, men det gör jobbet.

Permalänk
Medlem

Kan ge 3000kr för alla 8st

Visa signatur

Johan Flodqvist

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morax:

Jag har monterat isär en maskin och säljer därför gpuerna löst från en maskin.

500kr/st. Vid köp av två eller fler bjuder jag på frakt.
Fläkt går att lösa med följande komponenter:
https://www.inet.se/produkt/5322455/ek-cable-pwm-fan-adapter-...
https://www.inet.se/produkt/8600985/adapter-y-splittkabel-4-p...
Valfria 2x120mm fläkt och lite straps. Det blir inte snyggt, men det gör jobbet.

Höjer mitt bud, kan ge 3500kr för alla 8st iklusive frakt.

Visa signatur

Johan Flodqvist

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

Höjer mitt bud, kan ge 3500kr för alla 8st iklusive frakt.

Jag har 6st lösa kvar. Du kan få dom 6st för samma styckepris som du erbjudit för 8st. Dvs 2625kr för 6st.
Jag bjuder på frakt eftersom du köper många kort.

De två kompletta maskinerna är fortfarande tillgängliga. Jag kan gå ner i pris till 6000kr/st på dom.

Permalänk
Medlem

De 6st lösa korten är nu sålda. Båda kompletta maskinerna kvar.

Permalänk
Medlem

Hej!
Hur ser kylarna ut? Är de lämpade för att sätta på externa fläktar? Och finns bios som är lämpade för att köra som vanliga grafikkort?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Hej!
Hur ser kylarna ut? Är de lämpade för att sätta på externa fläktar? Och finns bios som är lämpade för att köra som vanliga grafikkort?

Ghettomod ska funka bra, lite straps och någon lämplig fläkt så funkar det nog.
Korten är inte biosmoddade för mining, men jag har aldrig provat gaming på korten så jag garanterar ingen prestanda, det kanske Johan här ovan kan återkomma med om han vill

Permalänk
Medlem

Hej!

Skrivet av Morax:

Ghettomod ska funka bra, lite straps och någon lämplig fläkt så funkar det nog.
Korten är inte biosmoddade för mining, men jag har aldrig provat gaming på korten så jag garanterar ingen prestanda, det kanske Johan här ovan kan återkomma med om han vill

Jag har inledningsvis tänkt använda korten för mining på vårt landsställe som behöver ha underhållsvärme när vi inte är där, min förhoppning är att det ska vara billigare värme än el-element så jag kommer inte kunna ge någon utförlig utvärdering men kan absolut testa att dra igång nåt spel samt göra nåt benchmark för att se hur de funkar för gaming. Kan även ge återkoppling på hur bra det funnkat att göra nån ghettomod-kylning på korten. Förhoppningsvis hinner jag kolla på det under veckan

Visa signatur

Johan Flodqvist

Permalänk
Medlem

Hej!

Skrivet av JohanFlodqvist:

Jag har inledningsvis tänkt använda korten för mining på vårt landsställe som behöver ha underhållsvärme när vi inte är där, min förhoppning är att det ska vara billigare värme än el-element så jag kommer inte kunna ge någon utförlig utvärdering men kan absolut testa att dra igång nåt spel samt göra nåt benchmark för att se hur de funkar för gaming. Kan även ge återkoppling på hur bra det funnkat att göra nån ghettomod-kylning på korten. Förhoppningsvis hinner jag kolla på det under veckan

Den som köpte två kort hade för avsikt att köra som gamingkort. Det har inte funkat bra och jag avråder därför att använda dessa kort som gamingkort. Windows har svårt att installera drivers och trots att kortet finns i enhetshanteraren anser inte AMD att något kombatibelt kort är installerat. Köparen har testat med en mängd olika bios och det har varit dåliga resultat.

Korten bör anses vara mining edition och bör användas i linuxbaserade miningOS. T.ex Simple Mining OS eller HiveOS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morax:

Den som köpte två kort hade för avsikt att köra som gamingkort. Det har inte funkat bra och jag avråder därför att använda dessa kort som gamingkort. Windows har svårt att installera drivers och trots att kortet finns i enhetshanteraren anser inte AMD att något kombatibelt kort är installerat. Köparen har testat med en mängd olika bios och det har varit dåliga resultat.

Korten bör anses vara mining edition och bör användas i linuxbaserade miningOS. T.ex Simple Mining OS eller HiveOS.

Jag har också försökt installera drivrutiner här under dagen utan någon framgång. Jag är personligen inte bevandrad med andra OS än Windows och hade egentligen tänkt använda burkarna som gamingdatorer också men den tanken sprack ju nu.. Får se om jag drar igång en burk med ett mining-OS för att minea lite för värme i väntan på en luftvärmepump. Trist hur som helst att korten verkar bli e-waste inom kort när de inte går att använda till gaming vilket de ju inom all rimlighet borde vara kapabla till. Jag uppdaterar här i tråden om jag hittar någon lösning.

Visa signatur

Johan Flodqvist