Samsung 7005 mörkt band i övre delen

Permalänk

Samsung 7005 mörkt band i övre delen

Hej har en Ue46f7005 från 2012 som har fått en mörkt område i övre delen av bilden , är det nåt man kan laga eller nån som kan eller är det inte lönande .
Har tagit en bild men vet ej hur jag lägger in den här
Mvh Christian

Permalänk
Medlem

Jag fick typ samma på min 65” 7505, fast mitt område började blinka mörkt / ljust. Den var dock under garanti och de kom o bytte nätdel första gången sen bytte de panel. Blev bättre när de bytte panel men inte helt så de återlöste den. Så jag hade ingen lycka på lagningsfronten iaf!

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 11 Pro

Permalänk
Bildexpert 📺

Mörka band och mörka partier på en LCD-TV är ett tecken på att bakgrundsbelysningen, i detta fall lysdioder/LED har gått sönder. Det går inte att reparera på något enkelt och kostnadseffektivt sätt med så pass gamla apparater. Reservdelar finns sällan kvar till att börja med och totalkostnaderna för att byta ut delarna är ofta mycket högre än kostnaden för en ny och bättre TV.

I de fall det lagas är när det finns garantier och reklamationsrätt kvar, vilket man normalt inte har på 10 år gamla apparater.