Linus kliver ned som VD för Linus Media Group

Permalänk
Medlem

Har man svårt att sova då tittar man på sömnpillret från Gamers Nexus

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överklockad_gasklocka:

Videotiteln tyder så pass mycket på att han skulle lägga av helt eller dylikt.

Det är din tolkning. Han kliver ju av.. som CEO. Hade han lämnat företaget så hade nog titeln snarare varit "I'm leaving..."

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pugilisten:

Vem/vad är GN då? Begriper inte varför allting måste skrivas i förkortningar.

Gamers Nexus.
Aka Steve Burke.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av TobiasStockholm:

... kollar på nästan alla videos. Skulle aldrig klara av att kolla på den utan adblock/sponsorblock dock.

Skrivet av Baxtex:

... nån video i veckan iaf. Går ju tyvärr inte att se utan sponsorblock, de har så sjukt mycket reklam och filler i sina videor.

Vad använder ni till sponsorblock?
(inget jag nyttjat hittills - använder framspolning)

Permalänk
Skrivet av AlexCooper:

Vad använder ni till sponsorblock?
(inget jag nyttjat hittills - använder framspolning)

YouTube vanced på mobilen och addon till webbläsaren i dator/surfplatta

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Jag har noll koll på YouTubers etc.

Fråga:
Skulle LTT ”överleva” om han la av helt? Eller är varumärket beroende av att han är kvar och vevar i videosarna som produceras?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derpsson:

Förstår mig inte på personer som tittar på hans kanal när Gamers Nexus, Hardware Unboxed och liknande finns som inte håller på och fjantar sig.

Vissa gillar ren fakta och grafer, andra gillar underhållning. Som att jämföra TT och Expressen, allt lull runtomkring blir stimulans och underhållning. Finns plats för båda!

Visa signatur

Ryzen 5 5600 || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16GB || Corsair 2x16GB 3200MHz || NZXT H1 V1 Custom Mod ||

Permalänk
Skrivet av BasseBaba:

Jag har noll koll på YouTubers etc.

Fråga:
Skulle LTT ”överleva” om han la av helt? Eller är varumärket beroende av att han är kvar och vevar i videosarna som produceras?

De har pratat ofta och länge på kanalen om att de skulle vara beroende av att Linus är involverad, men jag håller inte alls med om det, jag tror de skull klara sig utmärkt utan att Linus är med. Det är iaf inte endast pga honom som jag kollar. Så det beror nog på vem man frågar.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Skrivet av NS-10M:

Jag skulle tro att LTT mer och mer kommer att bli en aktör inom försäljning av teknikprodukter. Det är ett brutalt coverage-värde de sitter på.

Själv har jag svårt att ta mig igenom ett helt avsnitt av GN t.ex. Han är så fruktansvärt tradig att lyssna på. Det var iofs Linus också förr i tiden, om man kollar tillbaka på gamla avsnitt.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av NS-10M:

Jag skulle tro att LTT mer och mer kommer att bli en aktör inom försäljning av teknikprodukter. Det är ett brutalt coverage-värde de sitter på.

Kanske. Samtidigt har ju botten helt gått ur i princip hela hårdvarumarknaden, och publiken skiftar till TikTok.

Men vi får se..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derpsson:

Förstår mig inte på personer som tittar på hans kanal när Gamers Nexus, Hardware Unboxed och liknande finns som inte håller på och fjantar sig.

För det LMG är på en helt annan del av spektrumet. De båda är hårdvarurelaterade kanaler men båda använder två skiljt olika sätt att förmedla sin information och sin content. Och det finns en plats på marknaden för båda typerna av content.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derpsson:

Förstår mig inte på personer som tittar på hans kanal när Gamers Nexus, Hardware Unboxed och liknande finns som inte håller på och fjantar sig.

Nej och vissa förstår sig inte på hur man kan köpa/köra Volvo när det finns Audi.
Alla har väl sina preferenser vad man anser är bra innehåll?
Världen är inte till för att vi ska förstå oss på allt. Min högst personliga åsikt är: ”Det man inte kan styra och rå över kan man lika gärna ge blanka sjutton i”.

Huvudsaken för dig måste väl ändå vara vad som är bra för just dig?

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexCooper:

Vad använder ni till sponsorblock?
(inget jag nyttjat hittills - använder framspolning)

PC https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/sponsorblock/

Android https://apt.izzysoft.de/fdroid/index/apk/org.polymorphicshade...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derpsson:

Förstår mig inte på personer som tittar på hans kanal när Gamers Nexus, Hardware Unboxed och liknande finns som inte håller på och fjantar sig.

Smaken är som baken.
LTT och deras övriga kanaler gör ju mycket mer än att djupdyka i hårdvara som kanalerna du nämner. Betydligt mer lättsmält å kolla på mer än en GN eller HU-video blir rena rama sömnpillret om man ska kolla på en längre video.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunderklumpen:

Tror de gjorde något med mixningen.

Runt 2019 så fick jag precis samma känsla av att höra honom som när man är riktigt bakis och någon smäller två blocknycklar mot varandra.

Nu är ljudet mjukare.

Vet att han har pratat om det i WAN show, det var medvetet ljusare förr, för ... vad han nu sa.., om han trodde det var med tilltalande förr. Så om jag minns rätt, så är hans röst medvetet mer naturlig nu.

Skrivet av BasseBaba:

Fråga:
Skulle LTT ”överleva” om han la av helt? Eller är varumärket beroende av att han är kvar och vevar i videosarna som produceras?

Överleva, ja, kunna ha kvar alla anställda, nej. Det är i alla fall min take. Jag skulle fortsätta kolla, men tror att många inte hade gjort det, då han är en så stor del. Sen har ju alla andra hosts sin following, som Anthony t.ex. Själv gillar jag James.

Hade det däremot skett över tid (varav det ovan var över en natt) så att det fasas ut gradvis, så absolut att det skulle klara sig tror jag

Visa signatur

Stationär: MSI Gaming GTX 980ti | Asus Prime Z370-A | Intel i7 8700K | G.Skill TridentZ 16GB
Laptop: MacBook Pro 2015