Ska väl förtydliga nu när jag har lite mer tid över.
Telefon: Xiaomi Redmi Note 8T
Har två Google konton.
Ett som används som "huvudkonto" för allting egentligen och ett som enbart används för pokemon go då sonen hade sitt pogo på mitt huvudkonto när han spelade.
Huvudkontot säger enbart synkroniseringsfel, varför vet jag inte. Får bara det som svar men allting ser ut att synka och jag får mail. Testade en del saker som Google skrev, bland annat att tvinga fram synkronisering med telefon appen men hjälpte inte alls.
Google kontot för pokemon go har inga som helst problem synkronisera eller något alls tydligen.
Mitt Outlook konto däremot är jag gråhårig på nu.
Testat det i webläsare: Inga problem
Testat det i Outlook appen: Inga problem
Testade ta bort det från telefonen och sen lägga in det igen. Nu får jag inte ens det pga kommer enbart till inkommande serverinställningar och där fastnar den. Testat byta lösen två gånger men får bara svart att användarnamn eller lösenord är felaktigt. Kollade utgående serverinställningar och de va inga fel på tydligen.
Innan borttagning va det inlagt som personligt (imap) vilket det varit i iaf över två år nu.
Så vet inte om det är Gmail appen som krånglar eller om det är nåt annat så jag nu inte ens får lägga in det på telefon igen fastän jag ju vet att allting är korrekt och det funkar både i webläsare och Outlooks egna app.
Har inget 2fa osv utan alltid bara använt mailadress och lösen för inloggning.
Någon som har nåt bra tips för att iaf få det att fungera igen?