Tidigare Playstation-chef: Skivläsare här för att stanna

Permalänk
Melding Plague

Tidigare Playstation-chef: Skivläsare här för att stanna

Globala marknaden stoppar Sony från att göra PS6 skivlös, enligt Shawn Layden.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bra. Då finns blir det lättare att spara spel till eftervärlden.
Då ska det bara komma ett beslut med som tvingar alla inblandade att göra spel fortsatt spelbara efter att dom är övergivna av alla som tjänade pengar på dom.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Hoppas det aldrig blir bara digitala spel i framtiden.
Jag vill kunna sälja mitt avklarade spel eller behålla den i samlingen!

Visa signatur

Spelar Just Nu: Planet Crafter Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI, Borderlands 4
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Bra. Bra för andrahandsmarknaden

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis blir det inte en add-on som PS5's skivläsare för 1800:-

Permalänk
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Förhoppningsvis blir det inte en add-on som PS5's skivläsare för 1800:-

Ja nu när det har vart brist i slutet på förra året så har priserna för skivläsaren blivit galet högt från 1400 - 1800kr och den har vart på rea för 900kr enligt prisjakt, ser att folk köper den för nästan halva priset i USA också.

Men dom flesta har ju fått lagren fyllda och dom försöker nog tjäna en extra slant på alla som köpte PS5 PRO, som tur är så verkar den inte sälja så bra för lager saldo på tex webhallen har inte ändrats mycket på två veckor.

Har lite is i magen och lagt in en pris bevakning, tror den reas ut på sommar rea när inte så många spelar också.

Permalänk
Medlem

Yay!

Gillar fortfarande det fysiska formatet, det är halva grejen med konsoler. Man kan tex ta med skivan till en kompis och spela eller se dvd och Blu Ray! Det blir så torrt om det bara är digitalt! Naturligtvis köper jag både digitalt och fysiskt format.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Kingston Fury Renegade PCIe 4.0 NVMe M.2 SSD 2TB

Permalänk
Medlem

De kommer säkert släppa typ Digital Ps6 som man kan uppgradera med skivläsare likt Ps5 Pro.

Har hört rykten om att Ps6 ska få X3D cpu från AMD

Permalänk
Medlem

Utan fysisk medium ser jag ingen anledning att ha PS. Då kan man gå över 100% till pc.

Permalänk
Medlem

Nej nej nej sony, följ inte efter microsoft och deras idiotiska series x/s upplägg till nästa generation.
Series s har ju varit en bromskloss för utvecklingen denna generation. Bättre dom bara släpper en digital och sen får man bara köpa till disk enhet ( se bara till att få ner de idiotiska dvenska överpriserna dock)

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Utan fysisk medium ser jag ingen anledning att ha PS. Då kan man gå över 100% till pc.

Då går man över till en vanlig Blu Ray spelare så man kan fortstätta se sina filmer

Permalänk
Medlem

Jag tror dock skivläsare kommer vara ett tillval i framtiden precis som med PS5 Pro

Permalänk
Medlem

Tror också skivläsare blir ett tillval. Jag är fine med det. Jag föredrar att köpa mina spel fysiskt men de som vill ha ha sina spel digitalt slipper betala för en skivspelare.

Visa signatur

PC | MacBook Air | iPad Mini | iPhone 14 Pro | M&K 5.1 | Anthem MRX 540 | Samsung Q810D | Audioquest Nighthawks | Airpods Pro 2 | Sony WH-1000XM5 | Blusound Flex 2i | Sony X95L 85” | Samsung S95D 55” | Zidoo Z30 Pro 8K | Apple TV | PlayStation 5 Pro | PlayStation Portal

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

En PS är ju dock galet mkt billigare än en PC, så det finna nog skäl att inte hoppa till PC.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att de fortsätter med fysisk media så det är möjligt att sälja spel begagnat och samla spel. Går att spela gamla spel även efter tillverkaren slutet ge stöd för plattformen osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

En PS är ju dock galet mkt billigare än en PC, så det finna nog skäl att inte hoppa till PC.

Nja, ska Playstation börja kosta 12000kr (Ps5Pro+skivläsare) så är det inte så galet mycket billigare längre.

Permalänk
Medlem

Bara det inte blir som med vissa spel där, innehållet på skivan är försumbart och nästan allt laddas ner ändå. Då faller mycket att fördelarna med skiva.

Gör också gärna så att man kan spela offline samt utan konton.