Njae, 32 tums i 4K är för kompromissfylld "mellanupplösning" för att vara optimalt. Man måste i praktiken använda nån udda skalning på skrivbordet för få det att funka i verkligheten med lagom stora typsnitt osv i Windows, vilket automatiskt plockar bort den från "graal-status" kan jag tycka.
32 tum i sig är dock en trevlig storlek som går att få att funka för de flesta på ett ca 80 cm djupt skrivbord, så där tycker jag de tänker rätt!
Det borde väl egentligen vara smartare med en sån 32 tums skärm i 5k istället? (dvs dubbla 1440p - alltså 5120*2880)
Drygt 180 DPI borde blir väldigt lagom i jämna fina 200% skalning, och vill man spela eller liknande och inte har prestanda till det så kan man gå ner till 1440p eller leka med DLSS osv.
Eller motiverat på ett annat sätt: 1440p är ju typ "nya normen" för datorskärmar nuförtiden. 2880p/5k borde vara nästa naturliga steg!
Fick jag drömma skulle jag vilja bygga en ultrawide som bygger på det formatet, dvs i praktiken en ca 40 tums 21:9 i 6880x2880...
Eller kanske ännu bättre en 40 tummare i 21:10 i 6880x3200 - I'd buy that for a dollar!
Jag är lite på samma spår som dig ovan tror jag
... men någon nytta kan nog 4K i 16:9 ha fortfarande? Tex spannet i ungefär 22 till 27 tums skärmar borde väl 200% skalning funka, för de som verkligen har tajt med plats men ändå vill ha något högupplöst? (eller som föredrar flera små skärmar av nån anledning)
Great minds think alike