Alla fyndtips från mellandagsrean

X har tappat tre fjärdedelar av sitt värde

Permalänk
Medlem
Skrivet av coxen:

Kort version: https://m.youtube.com/watch?v=Z1EA2ohrt5Q

Lång (och superintressant) version: https://m.youtube.com/watch?v=9apDnRRSOCk

Det han säger kan appliceras på hur fåren fungerar idag.

Och när detta vansinne stoppats, efter Elons övertagande, så sjunker såklart frekvensen av aktivitet på plattformen då de som är vana att härja där inte kan det på samma vis längre.

Jag tycker dom som värderar ett bolag ska ha med sånt i sina beräkningar.

Okej, och det där handlar om järntvätt?

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 480 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Twitter är väl nästan uteslutande bottar nu?

Alla människor har ju dragit från den plattformen.

Dom har tappat ca ~5% användare sedan 2022.
Så "alla" vet jag inte om man kan kalla det.

Visa signatur

CPU: 5800x3d
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av myhorsehaspants:

Handlar inte om det. Det handlar om att dessa företag använder deras maktposition för att driva agenda. Dem "väljer inte bara att annonsera någon annanstans", dem ställer orealitiska krav på den dem vill annonsera hos. En youtuber gör någonting dumt (pewdiepie adpocalypse), sen straffas både youtube och alla youtubers kollektivt på grund av detta. Jag tycker man måste få dra en gräns hur mycket man vill låta andra företag styra och ställa över ens egna även om många inte vill att man ska få göra det. Det problematiska är egentligen hur beroende internet är av reklam, och hur stor påverkan det har på den offentliga opinionen. Det enda dessa reklam företag bidrar till samhället är echo chambers och polarisering.

Musk påstår att deras algoritm kan säkerställa att annonsörer kan styra om det är något slags material deras reklam inte ska synas intill, t.ex hatpropaganda, nynazism. En lobbygrupp (minns inte namnet rakt av nu men är enkelt att googla fram) släppte en rapport som visade att detta inte fungerade och att du absolut kunde se denna sorts reklam intill material ingen annonsör vill synas ihop med (eftersom Twitter delar annonsintäkter med kreatörer så blir det ju som om dessa företag indirekt skulle sponsra materialet).

Så jo, det är precis vad det handlar om. Du får det att låta som om det finns en konspiration bland annonsköpare att sänka Twitter när du säger att de har en "agenda".

När de egentligen bara inte vill att den stora massan ska se deras reklam intill t.ex Nick Fuentes videos där han säger triviala grejer som "when we get to power we'll execute every non- white, non-christian in the country".

Svårare än så är det ju inte.

*Edit* lade till en länk:

https://www.mediamatters.org/twitter/musk-endorses-antisemiti...

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Dom har tappat ca ~5% användare sedan 2022.
Så "alla" vet jag inte om man kan kalla det.

Det är ju i stort sett varje riktig person som använder sidan. Räcker också att du klickar på en twitter länk ibland för att räknas som en användare. Folk som aktivt är inne på sidan har gått ner enormt, engagement på poster är drastiskt nere. Många streamers t.ex har t.om gett upp att skicka "jag är live" posts på Twitter för att sidan typ dog ifjol.

De räknar ju in bottar i antalet användare och sidan är ju vänligare för bottar nu.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Elon har medvetet gjort Twitter mer kontroversiellt. Det är riskabelt för företag att kopplas ihop med kontrovers, så de vill inte annonsera där mer. Då sjunker Twitters intäkter.

Jag ser inga konstigheter i det. Hur kan det kallad utpressning?

För övrigt tycker jag att roligaste omtolkningen av X + Twitter är Xitter, och att tweets blir xeets. Får mig alltid att dra på smilbanden när jag läser det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tauri85:

Rätt intressant att så fort det blir en nyhet om Elon eller X så blir kommentstorsfältet ett skyttegravskrig mellan vänstern och högern

Lite bristfällig argumentation kan man tycka eftersom den verkar bygga på en extrem generalisering.

Musk är en extremt polariserande person. Och många har olika orsaker (som inte är politiskt motiverade) varför de inte gillar Musk.

Skrivet av Bacon:

Verkligen! Kul ändå att så många människor är proffs på hur man bygger och driver företag. Bådar väldigt gott för framtiden. Märkligt att vi har så många konkurser bara. Inte kan det vara så att för många snackar skit?

Så för att man inte gillar Musk som person så snackar man skit för att man inte är "proffs" på hur man "bygger företag"?

Sedan kan man även ifrågasätta lite Musks kapacitet att agera "proffs" när man bygger "Företag". Exempel är köpet av twitter som gjordes i hopp om att gå med vinst.. vilket hans beteende kort efter visar ALLA tecken på att han försökte.. så som att trimma organisationen samt försöka göra allt för att ta betalt för minsta lilla. När det misslyckades så ändrade han helt ton och gjorde allt till en "meme" istället.

Andra exempel är ju att en klar majoritet av de företag han "associerats med" inte är hans verk egentligen utan han har bara investerat i dessa när de väl var på god väg att expandera. Exempel är ju Tesla.. andra exempel är ju Paypal.

Skrivet av landahl:

Han är världens rikaste person.

Och? Ändrar inte det faktum att han sprider anti-semitiska konspirationer på Twitter, ibland yttrar sig som en riktig snorunge och har en karaktär som verkar lämna väldigt mycket att önska.

Skrivet av SvingitGolf:

Man blir inte världens rikaste om man inte har en hjärna.

Så människor som ärver pengar har en hjärna alltså?

Skrivet av Moton:

Twitter var ju fyllt med hat långt före Musk dock. Har varken blivit bättre eller sämre. Dom flesta som bojkottar "X" gör det av politiska skäl och inte användarupplevelsen.

Sanning med modifikation. Personligen "bojkottar jag X" just pga. att jag anser att Musk beteende är en del av användarupplevelsen.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Robincroneld:

Twitter har alltid varit skit, då som nu. Driven av polarisering och hat (från alla idelogiska håll), då som nu. Världen hade varit bättre utan twitter/X.

Twitter/X är ju bara symptomet. Det blir ju inte bättre bara för att det tas bort bara att du inte ser det. Steg ett till att lösa problem är ju att identifiera det och det är ju det twitter/x gör.

Permalänk
Medlem

Handlar inte om det. Det handlar om att dessa företag använder deras maktposition för att driva agenda. Dem "väljer inte bara att annonsera någon annanstans", dem ställer orealitiska krav på den dem vill annonsera hos. En youtuber gör någonting dumt (pewdiepie adpocalypse), sen straffas både youtube och alla youtubers kollektivt på grund av detta. Jag tycker man måste få dra en gräns hur mycket man vill låta andra företag styra och ställa över ens egna även om många inte vill att man ska få göra det. Det problematiska är egentligen hur beroende internet är av reklam, och hur stor påverkan det har på den offentliga opinionen. Det enda dessa reklam företag bidrar till samhället är echo chambers och polarisering.

Jo, det är precis vad det handlar om.

Zooma ut från person och fråga, alla företag som köper marknadsföring gör det på sidor/i sammanhang som gynnar deras eget företag, antingen via association eller räckvidd. Det finns ingen "utpressning" i det, det är väldigt enkel logik.

Musk är oavsett hur han är som person inget offer här.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Skrivet av TotalF:

Musk påstår att deras algoritm kan säkerställa att annonsörer kan styra om det är något slags material deras reklam inte ska synas intill, t.ex hatpropaganda, nynazism. En lobbygrupp (minns inte namnet rakt av nu men är enkelt att googla fram) släppte en rapport som visade att detta inte fungerade och att du absolut kunde se denna sorts reklam intill material ingen annonsör vill synas ihop med (eftersom Twitter delar annonsintäkter med kreatörer så blir det ju som om dessa företag indirekt skulle sponsra materialet).

Så jo, det är precis vad det handlar om. Du får det att låta som om det finns en konspiration bland annonsköpare att sänka Twitter när du säger att de har en "agenda".

När de egentligen bara inte vill att den stora massan ska se deras reklam intill t.ex Nick Fuentes videos där han säger triviala grejer som "when we get to power we'll execute every non- white, non-christian in the country".

Svårare än så är det ju inte.

*Edit* lade till en länk:

https://www.mediamatters.org/twitter/musk-endorses-antisemiti...

Med andra ord är du för kollektiv bestraffning. Då vet jag. Sen så är det väl ändå kulturella normen att uttrycka intensiv avsky för vita nu för tiden. Inte har ju marknadsförare ha några problem med det när nästa hollywood film gör det.

Sen om du vill kalla politik konspiration så är det ditt problem, men faktum är att det genomsyrar alla företag. Enda skillnaden är att du godkänner vissa företags politik mer än andra, som t.ex sweclockers politik med aggressiv censur. Ännu en "konspiration" gissar jag? Din avsky för Elon präglar dina åsikter.

Gissar detta också är "konspiration"? https://www.youtube.com/watch?v=GAIcet1mQwg

Permalänk
Skrivet av Yorg:

Jo, det är precis vad det handlar om.

Zooma ut från person och fråga, alla företag som köper marknadsföring gör det på sidor/i sammanhang som gynnar deras eget företag, antingen via association eller räckvidd. Det finns ingen "utpressning" i det, det är väldigt enkel logik.

Musk är oavsett hur han är som person inget offer här.

Jag noterar att du ignorerade mitt exempel om hur dem har utpressat youtube i flera år nu. Och nej, Elon är inte ett offer, han vill inte ha med dessa företag att göra och det borde igen göra. Det är inte deras plats att forma offentlig opinion. De företag som gör så kan dra åt helvete.

Permalänk
Medlem

Med andra ord är du för kollektiv bestraffning. Då vet jag. Sen så är det väl ändå kulturella normen att uttrycka intensiv avsky för vita nu för tiden. Inte har ju marknadsförare ha några problem med det när nästa hollywood film gör det.

Sen om du vill kalla politik konspiration så är det ditt problem, men faktum är att det genomsyrar alla företag. Enda skillnaden är att du godkänner vissa företags politik mer än andra, som t.ex sweclockers politik med aggressiv censur. Ännu en "konspiration" gissar jag? Din avsky för Elon präglar dina åsikter.

Gissar detta också är "konspiration"? https://www.youtube.com/watch?v=GAIcet1mQwg

Du väljer att låta allt gå obesvarat och pådyvlar dessutom mig åsikter jag inte har. Kul diskussionsteknik.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Jag noterar att du ignorerade mitt exempel om hur dem har utpressat youtube i flera år nu. Och nej, Elon är inte ett offer, han vill inte ha med dessa företag att göra och det borde igen göra. Det är inte deras plats att forma offentlig opinion. De företag som gör så kan dra åt helvete.

Så Tesla, Space X, X och Elon Musk kan dra åt helvete....?

Han, om någon, försöker väl "forma offentlig opinion"?

Edit:

Kollade lite på Youtubeklippet du länkade i svar till någon annan, det är fascinerande hur lite fakta som presenteras för att underbygga alla utsagor om "kontroll över världen" som mässas. Möjligen kommer det någon hänvisning till det senare, orkade inte ta mig igenom hela klippet.

Men en snabb googling ger inte stöd för vad han säger alls, även om det är världens största fondbolag så verkar de inte ha någon direkt kontrollerande ägarandel i bolag utan snarare en enorm bredd? Siffrorna backas inte heller riktigt upp vad jag såg?

Så, det var väldigt mycket samma upplägg som UFO-konspirationsvideos etc, mystisk musik, klipp från filmer och dramatisk musik. Knappast förtroendegivande.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag noterar att du har ett något udda synsätt om vad utpressning är.

Om t.ex. Coca-Cola nu inte vill associera sitt varumärke med antisemitism så är det deras rättighet att få välja att inte göra just det och det är således deras rättighet bestämma var dom spenderar sin marknadsföringsbudget. Det är inte utpressning att välja var man spenderar sina pengar. Att välja att inte köpa reklamutrymme hos Youtube om mitt företag kommer associeras med t.ex. antisemitism är ungefär samma sak som att jag väljer att inte köpa en bil om den inte kan fås med den utrustning jag behöver.

Precis samma sak gäller på Twitter/X, så länge som Musk agerar som han gör och allmänt verkar ha tappat greppet om hur man beter sig och dessutom tillåter hat och desinformation att vara förhärskande på Twitter/X, så är det få företag med självrespekt som kommer vilja annonsera där. Att dom väljer andra plattformar för reklam är inte utpressning, det är sunt förnuft.

TL;DR
När någon unge beter sig illa i sandlådan så är det inte så konstigt att dom andra barnen inte vill vara med och leka - det är inte utpressning, utan en konsekvens av att ungen beter sig illa.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Twitter är fortsatt fullproppat med botar, och det har blivit markant värre senaste tiden. Jag har fått drivor av botkloner som följer mig, ofta med en AI-genererad avatar bestående av någon tjej som man bara ser bakhuvudet på, som spottar ur sig "visdomsord" i form av slitna klyschor och annat diverse alldagligt dravel, normalt med identisk eller nära-identisk copy-pasta av varandras tweets, bara inte i samma tidsordning. Vissa av dem betalar dessutom för blåbock (och det är uppenbart att särskilt en statlig aktör kan finansiera en babiljard köpta twitterbotar med ett fniss). Botarna är inte där för skojs skull, självklart finns det en påverkansagenda, kort- eller långsiktig.

Nej, den verkliga anledningen till värderaset är att Musk kontinuerligt skjuter sig själv i fötter och ben med automatkanon, med till synes oändlig ammunition.

Tur att AI tar hänsyn till sexuell laddning när det genererar botar. Tänk om om det skulle köra LGBT propaganda massvis i stället. Undrar hur många människor skulle lämnat platformen då...

(Allt detta är tankarna i vacuum med en jätte stor nypa sarkasm och skämt)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Så för att man inte gillar Musk som person så snackar man skit för att man inte är "proffs" på hur man "bygger företag"?

Nej, men kul att du och andra verkar ha så enormt mycket kunskap kring alla fel Elon hela tiden gör med sina företag. De som bara hatar Elon får väl hata på hur mycket de vill.

Gillar också att du anser att han endast är "associerad" med bolagen eftersom han inte grundade företagen. Inga konstigheter.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bacon:

Nej, men kul att du och andra verkar ha så enormt mycket kunskap kring alla fel Elon hela tiden gör med sina företag. De som bara hatar Elon får väl hata på hur mycket de vill.

Gillar också att du anser att han endast är "associerad" med bolagen eftersom han inte grundade företagen. Inga konstigheter.

Så många argumentationsfel i en kommentar... imponerande.

Denna kult som finns kring Musk (och generellt miljardärer) är för roliga. Så fort man kritiserar minsta problematik med denne som person eller investeringar så kommer den fram.

Men vad vet jag? Det är ju inne att vara "edgy" och vad gör lite spridande av antisemitism egentligen?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Så många argumentationsfel i en kommentar... imponerande.

Denna kult som finns kring Musk (och generellt miljardärer) är för roliga. Så fort man kritiserar minsta problematik med denne som person eller investeringar så kommer den fram.

Men vad vet jag? Det är ju inne att vara "edgy" och vad gör lite spridande av antisemitism egentligen?

Mår du bra ?

Permalänk
Skrivet av TotalF:

Du väljer att låta allt gå obesvarat och pådyvlar dessutom mig åsikter jag inte har. Kul diskussionsteknik.

Jag bemöter dig på samma sätt som du bemöter mig. Förstår att du inte tycker om det, men jag kommer att fortsätta göra så. Om du undviker att insinuera saker om mig så kanske jag tar dig på mera allvar nästa gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Mår du bra ?

Bara fint. Själv då?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Yorg:

Så Tesla, Space X, X och Elon Musk kan dra åt helvete....?

Han, om någon, försöker väl "forma offentlig opinion"?

Edit:

Kollade lite på Youtubeklippet du länkade i svar till någon annan, det är fascinerande hur lite fakta som presenteras för att underbygga alla utsagor om "kontroll över världen" som mässas. Möjligen kommer det någon hänvisning till det senare, orkade inte ta mig igenom hela klippet.

Men en snabb googling ger inte stöd för vad han säger alls, även om det är världens största fondbolag så verkar de inte ha någon direkt kontrollerande ägarandel i bolag utan snarare en enorm bredd? Siffrorna backas inte heller riktigt upp vad jag såg?

Så, det var väldigt mycket samma upplägg som UFO-konspirationsvideos etc, mystisk musik, klipp från filmer och dramatisk musik. Knappast förtroendegivande.

Ja, det kan han. Vad får dig att tro att jag tycker om mannen? För att jag inte ställer mig i led och spyr samma gamla hat som alla andra så fort en artikel skrivs om honom? Sociala medier (även Swec) måste reguleras politiskt då dem är ett hot mot yttrandefriheten och naturlig opinionsbildning. Vad tänker du insinuera härnäst? Att jag godkänner anti-semitism för att jag tycker twitter har blivit bättre än det var förr nu när hat inte censureras lika selektivt? Till skillnad från dem flesta Svenskar så är jag emot anti-semitism, faktiskt.

"En snabb googling", med andra ord kollade du på första resultatet som kom upp och skumläste det. Knappast förtroendegivande. Dramatisk musik har alltid används flitigt av traditionell media, med denna retorik så är Svensk media lika pålitligt som en youtuber. Du har faktiskt en bra poäng där i alla fall... Det går inte att lita på någonting som sägs i Svensk media längre. Så fort dem öppnar käften så spyr dem bara ut lögner och hat precis som twitter alltid gjort.

Permalänk
Skrivet av Hurtigbullen:

"tillåter hat och desinformation"

Precis som twitter fungerade innan Elon tog över. Enda skillnaden är att du godkänner det hat som föregick innan och tycker inte det är roligt längre nu när alla får göra det, och inte bara dem du delar hatiska åsikter med.

Ska man vara med i leken får man leken tåla. Om vi nu ska använda sandlåde argument. Faktum är att reklamföretagen använder deras maktposition för att kontrollera narrativet på mer websidor än bara twitter, även i svensk media gör dem samma sak. Man ska tycka och tänka som dem, annars går man i konkurs. Därför fler websidor bör koppla bort sig från reklamföretagen helt och börja ta betalt för deras tjänster. Detta är tyvärr svårt att åstadkomma då folk föredrar att få allting "gratis".

Permalänk
Medlem

Precis som twitter fungerade innan Elon tog över. Enda skillnaden är att du godkänner det hat som föregick innan och tycker inte det är roligt längre nu när alla får göra det, och inte bara dem du delar hatiska åsikter med.

Ska man vara med i leken får man leken tåla. Om vi nu ska använda sandlåde argument. Faktum är att reklamföretagen använder deras maktposition för att kontrollera narrativet på mer websidor än bara twitter, även i svensk media gör dem samma sak. Man ska tycka och tänka som dem, annars går man i konkurs. Därför fler websidor bör koppla bort sig från reklamföretagen helt och börja ta betalt för deras tjänster. Detta är tyvärr svårt att åstadkomma då folk föredrar att få allting "gratis".

Mhmm..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon343390:

Sluta rensa kommentarer som är relevanta. Det är jättedåligt att ni cencurerar så mycket. Det skapar en jättedålig värld.

Jo nya twitter är ju bättre på att tillåta konfrontation och debatt, inte för att jag brukar det själv.

Jag har aldrig fattat varför folk har en sådan ''hatbånge'' över elon, måste vara folk som är ''terminally online''.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bacon:

Verkligen! Kul ändå att så många människor är proffs på hur man bygger och driver företag. Bådar väldigt gott för framtiden. Märkligt att vi har så många konkurser bara. Inte kan det vara så att för många snackar skit?

Tror det är mer kollektivister/narcissister mot liberaler och moderata.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Absolut inte, han är fri att säga och göra som han vill men det är även företagen som köper annonserna, varför ska han grina när de lämnar?

för mediamatter kartellen existerar, att vi har en media klass som bedriver maskopi på samma på samma sätt när det var populärt att svartmåla som ist och phober för att få dem sparkade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danne980:

Jag tycker att detta blogginlägg känns trovärdigare.

https://uncharles.substack.com/p/stacked

Det är konstigt hur mycket och tydligt den publika opinionen påverkar nyheterna vi läser idag. Just nu finns det uppenbart krafter som vill trycka ner Elon och plötsligt blir alla nyhetsmedia helt okritiska till allt negativt som skrivs om Elon.

Det var bara ett par månader sen man försökte vinkla if metalls opopulära kartell utpressning som positiv och bannlysning av doxxande journalister som negativt.

Permalänk
Medlem

Ja, det kan han. Vad får dig att tro att jag tycker om mannen? För att jag inte ställer mig i led och spyr samma gamla hat som alla andra så fort en artikel skrivs om honom? Sociala medier (även Swec) måste reguleras politiskt då dem är ett hot mot yttrandefriheten och naturlig opinionsbildning. Vad tänker du insinuera härnäst? Att jag godkänner anti-semitism för att jag tycker twitter har blivit bättre än det var förr nu när hat inte censureras lika selektivt? Till skillnad från dem flesta Svenskar så är jag emot anti-semitism, faktiskt.

"En snabb googling", med andra ord kollade du på första resultatet som kom upp och skumläste det. Knappast förtroendegivande. Dramatisk musik har alltid används flitigt av traditionell media, med denna retorik så är Svensk media lika pålitligt som en youtuber. Du har faktiskt en bra poäng där i alla fall... Det går inte att lita på någonting som sägs i Svensk media längre. Så fort dem öppnar käften så spyr dem bara ut lögner och hat precis som twitter alltid gjort.

Jag brukar vinnlägga mig om att inte insinuera något om andra, jag tror inte att jag gjort det varken nu eller tidigare?

Jag gjorde en snabb googling ja, jag hävdar inte på något sätt att jag vet fakta i målet men jag läste ett par olika sidor som ändå får anses vara oändligt mycket mer trovärdiga än att en random anonym youtuber hävdar något. Men om du faktiskt har några källor som hänvisar till fakta (företagsredovisningar, institut, välrenommerade medier osv) får du länka till det så läser jag det gärna.

Jag håller inte alls med dig om att traditionell media "alltid använt sig flitigt" av dramatisk musik osv, det känner jag inte alls igen från respektabla nyhetsprogram utan möjligen från dokumentärer eller liknande. Den stora skillnaden där är att de följer pressetiska regler och faktiskt redovisar källor eller motiverar sina slutsatser. Från vad jag såg i ditt klipp är det grova anklagelser om typ NWO utan att redovisa ens en tillstymmelse till faktiska bevis för att så är fallet, bara ett "se vad stora de är" med tvivelaktiga siffror som inte heller ges någon källa till.

Jag ställer mig nog extremt kritisk till alla typer av budskap, från alla håll. Så väl våra politiska partier som olika mediehus. Men jag kan verkligen inte förstå varför man väljer att lägga nån vikt vid vad som sägs i såna här videos. Vem är det som försöker pracka på andra ett budskap i den? Varför vill de det? Vad är deras syfte? Varför skulle de vara ädlare än någon annan?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det lilla jag vet om Twitter/x och musk är att han öppnade boken på att FBI hade möten på twitter för att censurera.

Nu har han låtit alla(fler?) tala. går det mot mer yttrandefrihet är jag alltid för det, alla ska få tala, du vinner med bättre resonering och argument inte censurering.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Buulaa:

Tror det är mer kollektivister/narcissister mot liberaler och moderata.

Kan du förklara för mig vilken vinning narcissister har i att tänka på andra i din värld?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon345099:

Kan du förklara för mig vilken vinning narcissister har i att tänka på andra i din värld?

Ego boost? tanken är att man låtsas representer något/några/någon så att du kan känna dig rättfärdigat när du gaslightar någon.

Men jag tror det funkar bättre om man ger detta en mer tydlig kontext.